Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-07, 19:03
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglad
Jag skrev våldsbrott i hemmet så du kan börja lära dig att skilja på de olika termerna. Därefter skilja på olika faktorer. Men ja det är mycket större chans att en kvinna råkar ut för en våldtäkt i hemmet av en vit man som är anhörig än en av en ensamkommande flykting från ett annat land ute på gatan om du vill att jag ska säga så. Det kan jag säga rent enligt sannolikhetsteori. Sen finns fakta om du så vill. Och det har inget med att göra att en vit man skulle vara mer genetiskt lagd för att göra våldtäkter. Hade den vita mannen varit i flyktingens land hade sannolikheten för kvinnorna där att råka ut för en vit mans brott varit mindre än för den egna "rasen". (Gick du igång när jag skrev "ras"?) Jag tänker inte argumentera något jag redan vet att jag har befog för att säga. Men kul att du tog dig tid att läsa mitt andra inlägg också Uppfriskande faktiskt. Ha en trevlig helgdag nu

Jo förresten... Jag är ju man och det är kanske där problemet ligger vid de flesta våldsbrotten? Oavsett ras och land så är vi män överrepresenterade i skit som våldsbrott, krig och våldtäkter. Det kanske är vad folk har mellan benen du ska fästa din blick på och inte på vilken hudfärg de har. Det är större risk för en man att råka ut för ett våldsbrott genom att gå ute själv efter klockan 22 än vad det är för en kvinna att gå ute själv samma tid... Så är du kille behöver du inte vara rädd om du möter ett gäng ensamkommande flyktingtjejer på gatan klockan 22 utan var rädd för grabbarna med biran i handen och precis stått och hoppat till Samir och Victors låtar på Publik. Akta dig dom kan vara kåta också
Du jämför äpplen och päron och dessutom på ett osedvanligt ruttet vis...

Det här handlar om en gruppvåldtäkt och vilka som är i majoritet där gissar jag att även du vet? Både enligt sannolikhetsteori och fakta...

Men för sakens skull så får du gärna plocka fram statistik som visar på att "vita män" begår fler våldtäker på anhöriga än vad "bruna män" gör?

De här gängen med ensamkommande flyktingtjejer som du pratar om, var hittar man de?
Citera
2016-01-08, 10:59
  #230
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglad
Vad härligt att se att du minns mina ord Det var jag som skrev dem i VLT och jag kan med stolthet säga att jag fortfarande står för dom orden. Jag har under denna dramatiska höst med massinvandring mött många ensamkommande flyktingbarn i den verksamhet jag jobbar inom. Den enorma tacksamhet och artighet jag mött av dessa ungdomar och barn är helt otrolig. Även våra ordinarie besökare har haft det bra med dem och inte haft några problem med deras attityd. Att du sen tror att den eventuella våldtäkten skulle berott på ett närliggande flyktingboende för barn är beklämmande. Det visar bara hur inskränkta och rädda människor är. Tycker synd om dig... Tyvärr sker de flesta våldsbrott mot kvinnor i deras egna hem bakom stängda dörrar och igendragna gardiner. Oftast är det en vit man bakom handlingen och det är deras egna make som utför dessa handlingar. Ofta med alkohol inblandat. Dessa stackars kvinnor (även barn) tillhör en grupp som ofta är dold i statistiken då det finns så mycket "skam" och utsatthet inblandat... Om du släpper tanken med etnicitet och kulturell bakgrund ett tag och börjar se samhällsproblem i ett perspektiv med människor som fokus så kommer du lite närmare en världsbild som stämmer överens med verkligheten. Lycka till och du behöver inte vara rädd min vän. Du bor i Sverige och inte i Syrien

Undrar om du tyckt samma sak om du har varit kvinna. Jag jobbar på ett ställe där kvinnorna ofta blir bemötta på ett respektlöst sätt och inte blir respekterade, av många invandrare, just pgr av att dom är kvinnor.
Citera
2016-01-09, 11:14
  #231
Medlem
Hur går det för våldtäktsmannen *b%k*r *bsh#r *r**le i Västerås? Rättegång ännu?
==========================

* = a
# = i
% = u

Namnet maskat.

/Mod
__________________
Senast redigerad av Chantre 2023-10-23 kl. 20:36. Anledning: Maskering namn
Citera
2016-01-23, 07:45
  #232
Medlem
Horungar! Skit ska skit ha.. Men här i Sverige är det 4 veckors godis förbud för dessa low lifes.
Citera
2016-01-23, 08:03
  #233
Medlem
Vad händer i utredningen egentligen, det blev helt tyst efter att de släpptes?

Hur går snacket i området kring det här?
Citera
2016-02-09, 10:44
  #234
Medlem
ImperatorFuriosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglad
Vad härligt att se att du minns mina ord Det var jag som skrev dem i VLT och jag kan med stolthet säga att jag fortfarande står för dom orden. Jag har under denna dramatiska höst med massinvandring mött många ensamkommande flyktingbarn i den verksamhet jag jobbar inom. Den enorma tacksamhet och artighet jag mött av dessa ungdomar och barn är helt otrolig. Även våra ordinarie besökare har haft det bra med dem och inte haft några problem med deras attityd. Att du sen tror att den eventuella våldtäkten skulle berott på ett närliggande flyktingboende för barn är beklämmande. Det visar bara hur inskränkta och rädda människor är. Tycker synd om dig... Tyvärr sker de flesta våldsbrott mot kvinnor i deras egna hem bakom stängda dörrar och igendragna gardiner. Oftast är det en vit man bakom handlingen och det är deras egna make som utför dessa handlingar. Ofta med alkohol inblandat. Dessa stackars kvinnor (även barn) tillhör en grupp som ofta är dold i statistiken då det finns så mycket "skam" och utsatthet inblandat... Om du släpper tanken med etnicitet och kulturell bakgrund ett tag och börjar se samhällsproblem i ett perspektiv med människor som fokus så kommer du lite närmare en världsbild som stämmer överens med verkligheten. Lycka till och du behöver inte vara rädd min vän. Du bor i Sverige och inte i Syrien

Det blev väldigt tyst från Varglad när det efterfrågades källor till de olika påståendena. Kan man således anta att dessa påståenden är fabricerade?
Citera
2016-04-13, 20:00
  #235
Medlem
Badios avatar
Förundersökningen mot de tre killar som anklagades för grov våldtäkt i Ekbacken utanför Västerås i slutet av december 2015 har lagts ner.
Citat:
Nu har förundersökningen om grov våldtäkt lagts ner. Enligt kammaråklagare Eva Uggla har det inte gått att belägga att inte tjejen själv varit med på de sexuella aktiviteterna. Killarna har inte förnekat att de haft sexuellt umgänge men har nekat till att det förekommit hot eller våld.

I en skriftlig kommentar säger kammaråklagare Eva Uggla så här;

– De objektiva förutsättningarna som måste bevisas i det här fallet är att det sexuella umgänget inte varit frivilligt utan att det ägt rum till följd av att målsäganden utsatts för någon form av misshandel, annat våld eller hot. De misstänkta har förnekat att så varit fallet. De har medgivit att de haft sexuellt umgänge med målsäganden men uppgivit att umgänget varit ömsesidigt och att det ägt rum utan att det förekommit någon form av misshandel, annat våld eller hot. Den bevisning som i övrigt har framkommit i utredningen har inte kunnat övertygande motbevisa de uppgifter som de misstänkta lämnat.

– Med det bevisläge som framkommit är min bedömning att jag inte kan förvänta mig en fällande dom vid ett åtal. Förundersökningen har därför lagt ned.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...akt-i-ekbacken
Citera
2016-04-13, 22:10
  #236
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vad händer i utredningen egentligen, det blev helt tyst efter att de släpptes?

Hur går snacket i området kring det här?
I området går snacket att offret gjort liknande anklagelser mot killar tidigare och att denna senaste anklagelse var en i raden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback