Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-27, 22:25
  #1
Medlem
Snake_s avatar
Har sökt men inte hittat något svar så jag hoppas någon kan hjälpa mig.

Jag har en virtuell Win7 maskin som jag kör en VPN anslutning på för att kunna streama vissa kanaler, det jag skulle vilja göra är att skicka den här streamen vidare till en annan dator, jag har läst mig till att VLC ska kunna lösa detta men jag får det inte riktigt att lira. Anledningen är att jag vill slippa vara uppkopplad på VPN på mina andra burkar och tänkte då dedikera en virtuell maskin till detta.

Öppnar jag en film som finns lokalt på min virtuella maskin via VLC och väljer att streama ut den lokalt antingen via http eller rtp så kan jag plocka upp streamen på en annan dator som finns på samma nät utan problem.

Öppnar jag upp streamen (m3u) via VLC och väljer att streama ut den på samma sätt så kan jag inte plocka upp streamen, enligt VLC loggen så kan min dator inte hitta den.


Problemet är alltså att streamen som jag hämtar från nätet via VPN kan jag inte skicka vidare, däremot kan jag skicka vidare en film som är sparad lokalt. Är det någon som vet vad det beror på och vad man kan göra för att lösa detta?
Citera
2018-03-04, 22:30
  #2
Medlem
Www.twitch.tv/Dalarnaxbox
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback