Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-01-05, 19:54
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob.Mooney
När jag hade ATV 3 och körde med inbygda AirPlay så hackade det ganska ofta. Orkade inte fixa massa inställningar och vet inte om det hade löst sig med det. Så laddade ner programmet Beamer och sen gick allt bra som fan. Tror jag till och med köpte Beamer för det var så bra, eller så fanns det inte crackat.
Är Beamer ett filmprogram? Det är att kolla på illegalt nerladdade filmer som jag är ute efter. Använder VLC och ibland Quicktime.
Citera
2016-01-05, 19:59
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Är Beamer ett filmprogram? Det är att kolla på illegalt nerladdade filmer som jag är ute efter. Använder VLC och ibland Quicktime.

Är ett uppspelningsprogram kan man säga, som airplay fast inte från apple. Du öppnar programmet och drar film och ev. subtitles till programmets ruta som sedan streamar filmen till din ATV. Minns att det finns play/pause och spolning direkt i appen också om man inte vill använda apples kontroll.
Citera
2016-01-05, 21:02
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Det hjälpte inte. Nu verkar det dessutom blivit ännu värre. Skit att ha köpt en Apple-TV och så är den kass efter en vecka.
Tror du verkligen att det är den då? Skulle nog mer tro på något annat som din router till exempel, särskilt som symptomen varierar så att säga. Det är ingen feature att ATV inte fungerar.
Citera
2016-01-05, 21:04
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Alltså, du har en ny ATV alltså? Inte en Apple TV 3 med pris under 1000kr?

Har du en ny ATV (vilket din TS starkt indikerar) så finns det appar som spelar upp "illegalt nedladdade filmer". Inget behov för Airplay alltså.
Citera
2016-01-05, 21:08
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Tror du verkligen att det är den då? Skulle nog mer tro på något annat som din router till exempel, särskilt som symptomen varierar så att säga. Det är ingen feature att ATV inte fungerar.
Jo, det är nog sant.
Citera
2016-01-05, 21:09
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Alltså, du har en ny ATV alltså? Inte en Apple TV 3 med pris under 1000kr?

Har du en ny ATV (vilket din TS starkt indikerar) så finns det appar som spelar upp "illegalt nedladdade filmer". Inget behov för Airplay alltså.
Den äldre modellen.
Citera
2016-01-05, 21:22
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Den äldre modellen.
Har du någon iPhone eller iPad?
Citera
2016-01-05, 21:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Har du någon iPhone eller iPad?
iPhone, ja.
Citera
2016-01-05, 22:01
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
iPhone, ja.
Dåså, min fåordige vän!

Du kan som tidigare föreslagits använda beamer, AirVideo eller någon av de tiotals appar som finns till din dator och sköta urval och kontroller från datorn.

Du kan också ha alla filer på datorn, och använda en app likt InFuse eller Plex för att kontrollera och styra. På så sätt kan du få ner undertextext, posters och filmmaterial att bläddra i när du väljer din film.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in