Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-12-28, 19:39
  #97
Medlem
henkesss avatar
Man blir riktigt upprörd, att Svenska barnfamiljer inte är värda ett skit jämfört mot dessa flyktingar. Det som man får beskåda nuförtiden är inte ens toppen på isberget. Det är bara början tyvärr på politikernas mål mot ett hel svart Sverige. Vräka och kasta ut Svenskar, allt för att ge plats åt den nya generationen flyktingar som ska ta över våra bostäder och arbeten.
__________________
Senast redigerad av henkess 2015-12-28 kl. 19:42.
Citera
2015-12-28, 20:04
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Man blir riktigt upprörd, att Svenska barnfamiljer inte är värda ett skit jämfört mot dessa flyktingar. Det som man får beskåda nuförtiden är inte ens toppen på isberget. Det är bara början tyvärr på politikernas mål mot ett hel svart Sverige. Vräka och kasta ut Svenskar, allt för att ge plats åt den nya generationen flyktingar som ska ta över våra bostäder och arbeten.

Vart någonstans i trådstarten får du fram att familjen är svensk? Synsk?
Citera
2015-12-28, 20:44
  #99
Medlem
yournotlikemes avatar
Detta kan ju inte bara vara på riktigt.
Citera
2015-12-28, 20:47
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Jag anpassade mig bara till den nivå som P4n0pl147h305 ville ha. Skumt att du inte reagerade på hans första inlägg till mig men när jag svarade med samma mynt så gick du minsann igång?



För övrigt behöver du inte bekymra dig om min begåvning. Den duger gott och väl kan jag lova.
jag läste inte den andras inlägg, ditt låg längre ner, därför reagerade jag på ditt ordval, men efter att läst den andras inlägg såg jag att det inte heller var så väl formulerat
Citera
2015-12-28, 20:49
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vart har det framkommit att hon får 18k i månaden före skatt?

Nej men jävligt märkligt att Kommunen låter sånt här hända samtidigt som man skall satsa på bostäder åt nyanlända... när bara i år så har det vräkts 8 barnfamiljer i västernorrland.

Vore ju bra mkt bättre att satsa på boenden åt denna grupp som har barn.
#56 stod det att hon hade 18 000 innan skatt, om det är sant eller inte vet jag inte
Citera
2015-12-28, 21:32
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vart har det framkommit att hon får 18k i månaden före skatt?

Nej men jävligt märkligt att Kommunen låter sånt här hända samtidigt som man skall satsa på bostäder åt nyanlända... när bara i år så har det vräkts 8 barnfamiljer i västernorrland.

Vore ju bra mkt bättre att satsa på boenden åt denna grupp som har barn.

Jag vet inte var människor får allt ifrån heller. Jag utgår bara ifrån den länkade artikeln och eventuella andra som är i nära relation till ämnet. Vilket i princip inte ger något som helst matnyttigt att gå på gällande händelseförlopp och familjens ekonomiska situation. Det enda som jag skulle kunna tippa på gått snett är att;

Ansökan om ekonomiskt bistånd kom in i ett så pass sent skede så att socialtjänsten inte har klarat av att avvärja vräkningen alt. var den socialsekreterare som fick ärendet på bordet inte erfaren nog till att nyttja sitt handlingsutrymme. Antagligen kan det också vara så att den timanställda mamman tjänat gott med pengar ett par månader tillbaka och socialsekreteraren ansåg att pengarna borde ha räckt även till framtida hyror.

Om jag skulle suttit med alla uppgifter på bordet så skulle jag säkerligen kunna hittat anledningen någonstans. Men nu har man inte speciellt mycket att gå på, så allt blir spekulationer. Däremot är det rätt så märkligt att saker gått så pass långt, med tanke på att både kronofogden och hyresvärden ska enligt direktiv underrätta socialförvaltningen. Det kan faktiskt ligga andra bakomliggande orsaker till varför vräkningen gick igenom som vi inte fått svar på exempelvis klagomål ifrån andra boende osv.

En annan detalj som jag uppmärksammat är att kommunens initiativ till öronmärkning av lägenheter inte har ett samband med socialtjänsten. Det påverkar enbart handlingsutrymmet hos socialsekreterarna, men det finns egentligen ingenting som socialtjänsten kan göra åt situationen bortsett ifrån att obstruera eller klaga på kommunens initiativ. Riskerna med att Obstruera är däremot många och inget som generellt rekommenderas.

Socialtjänsten är inte ett bostadsbolag och därför är det upp till privatpersonen att finna en ny lägenhet. Allt socialtjänsten kan göra är att bistå med ekonomiska medel och rådgivning, speciellt i kommuner där kommunala bostäder är en bristvara, vilket är ett problem.
Citera
2015-12-28, 22:48
  #103
Medlem
Ännu har ingen bemött hur ni vet att den vräkta är etnisk svensk. Efter att läst artikeln tror inte jag det...

Edit: Så hur vet ni det? Jag tror ni är lurade och rövk**llade... Stackars er...
Citera
2015-12-28, 23:34
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Detta kan ju inte bara vara på riktigt.

Tyvärr kompis. Nån jäkla morsa har skitit i att betala sin hyra och räknat kallt med att soc ska ingripa. Tyvärr fick hon erfara att man måste så klart ta kontakt med soc direkt vid krisens start så dom kan hjälpa till. Inte efter hon redan har blivit vräkt. Då är/var det redan försent :/

Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
jag läste inte den andras inlägg, ditt låg längre ner, därför reagerade jag på ditt ordval, men efter att läst den andras inlägg såg jag att det inte heller var så väl formulerat

Jag håller oftast god ton men har inga problem att sänka mig till patrasknivå ifall det kniper. Fair enough dock.
Citera
2016-01-01, 14:39
  #105
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Tyvärr kompis. Nån jäkla morsa har skitit i att betala sin hyra och räknat kallt med att soc ska ingripa. Tyvärr fick hon erfara att man måste så klart ta kontakt med soc direkt vid krisens start så dom kan hjälpa till. Inte efter hon redan har blivit vräkt. Då är/var det redan försent :/

Ok! Gick inte in på själva artikeln då jag missade det i all hast när jag skrev inlägget, då är det ju desto mer befogat dock om hon ligger efter med flera hyror. Hon hade/borde ju då blivit vräkt i vilket fall.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback