Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-25, 23:29
  #1
Medlem
Captinheros avatar
Inte för att jag tycker att det är kul att följa folk som ska ta självmord. Men kanske en tråd är ett rop på hjälp. Om någon får tillåtelse att skapa en tråd så kanske det finns ett sätt att nå den personen.

Visst kommer säkert vara massor med idioter som hejar på. Men tycker ändå det bör finnas ett forum för detta.

Står ju själv i psykiskt hälsa regler

"Det är förbjudet med rena självmordstrådar, dvs trådar med syftet att meddela om att man ska begå självmord. Givetvis är det helt okej att starta en tråd i Psykisk hälsa där man vill diskutera sina suicidala tankar. Trådar där syftet är att diskutera självmordstekniker är inte heller tillåtna, inte för att ämnet är tabu utan för att det helt enkelt är fel underforum för dessa frågor."

Finns ju inget underforum att hänvisa till, (eller har jag helt missat det?)

Samt också bra att veta om någon där och då vill ta livet av sig så kan det uppmärksammas och förhoppnings stoppas. Eller så kan den personen få ett varmt avslut av folk som bryr sig.

Sen kanske det är bra att folk får tips så att det inte blir hjärnskador eller huset brinner ner på köpet. Eller man man misslyckas och blir förlamad istället

Just sayin nominerar mig själv till mod i det forumet :P
2015-12-25, 23:44
  #2
Medlem
Rem-s avatar
Självmordstekniker diskuteras i Självmordstråden.
Edit: tråden ligger dock i drogforumet, men en liknande tråd skulle annars kunna startas i psykisk hälsa och klistras där. Den enda tråden-tråd.
__________________
Senast redigerad av Rem- 2015-12-25 kl. 23:54.
2015-12-25, 23:44
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Inte för att jag tycker att det är kul att följa folk som ska ta självmord. Men kanske en tråd är ett rop på hjälp. Om någon får tillåtelse att skapa en tråd så kanske det finns ett sätt att nå den personen.

Visst kommer säkert vara massor med idioter som hejar på. Men tycker ändå det bör finnas ett forum för detta.

Står ju själv i psykiskt hälsa regler

"Det är förbjudet med rena självmordstrådar, dvs trådar med syftet att meddela om att man ska begå självmord. Givetvis är det helt okej att starta en tråd i Psykisk hälsa där man vill diskutera sina suicidala tankar. Trådar där syftet är att diskutera självmordstekniker är inte heller tillåtna, inte för att ämnet är tabu utan för att det helt enkelt är fel underforum för dessa frågor."

Finns ju inget underforum att hänvisa till, (eller har jag helt missat det?)

Samt också bra att veta om någon där och då vill ta livet av sig så kan det uppmärksammas och förhoppnings stoppas. Eller så kan den personen få ett varmt avslut av folk som bryr sig.

Sen kanske det är bra att folk får tips så att det inte blir hjärnskador eller huset brinner ner på köpet. Eller man man misslyckas och blir förlamad istället

Just sayin nominerar mig själv till mod i det forumet :P

Och vilka är de 30 nya aktiva trådarna som du enligt FAQ ska presentera?

Måste ju bara dessutom säga att det faktum att man anmäler sig som mod i ett självmordsforum är hysteriskt roligt. Vem tar över nästa dag?
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2015-12-25 kl. 23:47.
2015-12-25, 23:46
  #4
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Självmordstekniker diskuteras i Självmordstråden.
om jag har förstått det rättså fokuserar den på självmord med hjälp av droger.
2015-12-25, 23:47
  #5
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Och vilka är de 30 nya aktiva trådarna som du enligt FAQ ska presentera?

Alla slängs i dagsläget så går ju direkt inte att hitta någon aktiv
2015-12-25, 23:52
  #6
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
om jag har förstått det rättså fokuserar den på självmord med hjälp av droger.
Jag kom på det och editerade inlägget. Ett helt underforum känns dock överflödigt när man istället kan skapa en tråd som klistras i psykisk hälsa, och precis som tråden i drogforumet diskuterar självmordstekniker. Suicidala tankar kan som sagt diskuteras i psykisk hälsa-forumet ändå.
__________________
Senast redigerad av Rem- 2015-12-25 kl. 23:56.
2015-12-25, 23:55
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Alla slängs i dagsläget så går ju direkt inte att hitta någon aktiv
Då har du ju svarat på din egen fråga.
2015-12-25, 23:57
  #8
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Jag kom på det och editerade inlägget. Ett helt underforum känns dock överflödigt när man istället kan skapa en tråd som klistras i psykisk hälsa, och som tråden i drogforumet diskuterar självmordstekniker. Suicidala tankar kan som sagt diskuteras i psykisk hälsa-forumet ändå.

Finns ju mer man kan diskutera kändisar som begått självmord, självmordsstatistik

självmord i olika länder, anhöriga till folk som begått självmord, psykvården och dess sett att förebygga/medicinerar med självmordsbenägna litteratur

Det juridiska, testamente, arv ,städning , avskedsbrev

Hjälplinjer stödgrupper terapeuter
och filmer om självmord, självmordskulter m.m
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2015-12-26 kl. 00:03.
2015-12-25, 23:58
  #9
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då har du ju svarat på din egen fråga.

De slängs eftersom det ej finns något underforum till dem. Därför startade jag denna tråd.
2015-12-26, 00:06
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
De slängs eftersom det ej finns något underforum till dem. Därför startade jag denna tråd.
Tvärtom. Eftersom det inte finns 30 trådar, så skulle du egentligen inte ha kunnat starta denna tråd.

Att det möjligen skulle kunna finnas 30 korgade trådar om ämnet är inget bevis på att forumet har ett existensberättigande, snarare tvärtom.
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2015-12-26 kl. 00:17.
2015-12-26, 00:11
  #11
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tvärtom. Eftersom det inte finns 30 trådar, så skulle du egentligen ha kunnat starta denna tråd.

Att det möjligen skulle kunna finnas 30 korgade trådar om ämnet är inget bevis på att forumet har ett existensberättigande, snarare tvärtom.

Slängdes senast en idag. Men men bara ett förslag. Tror att det kan vara av nytta
2015-12-26, 00:11
  #12
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Finns ju mer man kan diskutera kändisar som begått självmord, självmordsstatistik

självmord i olika länder, anhöriga till folk som begått självmord, psykvården och dess sett att förebygga/medicinerar med självmordsbenägna litteratur

Det juridiska, testamente, arv ,städning , avskedsbrev

Hjälplinjer stödgrupper terapeuter
och filmer om självmord, självmordskulter m.m
Kändisar diskuteras i kändisskvaller, litteratur i litteraturforumet, juridik i juridik och så vidare. Det enda som saknas är en tråd för självmordstekniker, och den passar i psykisk hälsa.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback