Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-30, 10:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Fördelen är framför allt att slippa det statliga förtrycket och att vi får leva som de autonoma individer vi är.
Var har du fått ifrån att barn är autonoma individer? Varför ska ett litet barn tvingas välja? Varför tycker du det privata våldet är så mycket bättre än det staten utöver om du inte kan bete dig som folk mot dina medmänniskor?
Citera
2015-12-31, 00:24
  #14
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Var har du fått ifrån att barn är autonoma individer? Varför ska ett litet barn tvingas välja? Varför tycker du det privata våldet är så mycket bättre än det staten utöver om du inte kan bete dig som folk mot dina medmänniskor?
Ursäkta om jag bryter mig in.

Jag är anti-life. Jag är för kvinnans frihet att försvara sig. Jag är för alla former av aborter. Jag är även för att mammor ska få döda sina barn en viss tid efter att de fötts och att ingen har rätt att ifrågasätta dessa handlingar. Jag tror att de flesta inte gör det. Mamman äger barnet mer än pappan. Hon har livnärt det under graviditeten, gett det bröstmjölk och mitokondrieDNA. Rent moraliskt är barnet lite i skuld gentemot sina föräldrar som livnär det. Om mamman tillåter barnet att välja så kan det välja, annars inte.
Citera
2015-12-31, 10:15
  #15
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Var har du fått ifrån att barn är autonoma individer? Varför ska ett litet barn tvingas välja? Varför tycker du det privata våldet är så mycket bättre än det staten utöver om du inte kan bete dig som folk mot dina medmänniskor?

Vad snackar du om!?
Citera
2015-12-31, 14:32
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Vad snackar du om!?
Tja, jag ville bara kolla om just du kunde se några fördelar med det du skrev. Nu vet vi.
Citera
2015-12-31, 16:02
  #17
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Tja, jag ville bara kolla om just du kunde se några fördelar med det du skrev. Nu vet vi.

Jag ser bara fördelar med att vara fri.
Citera
2016-01-02, 04:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Hur organiserar man t ex försvaret, (eller gränskontroller, eller vägbygge) i ett statslöst samhälle? Är det inte i princip omöjligt att ha en armé?

Ursäkta men såg din tråd och var tvungen att svara. Jag har inte ens läst svaren på din tråd och det kan säkert finnas många som *tror* som du att det finns "gränser" inom anarkismen. Då har man tyvärr missförstått anarkism totalt. Det kan inte finnas gränser i en free world. Det är just staten som skapat gränser och försvinner staten så försvinner gränserna också. Poängen med anarkism är att vi bör vara civiliserade enough att vi kan samexistera utan behovet att veta att det finns en super power där ute som kollar vad vi gör och se till att vi "sköter oss".
Citera
2016-01-03, 20:53
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamerlan87
Ursäkta men såg din tråd och var tvungen att svara. Jag har inte ens läst svaren på din tråd och det kan säkert finnas många som *tror* som du att det finns "gränser" inom anarkismen. Då har man tyvärr missförstått anarkism totalt. Det kan inte finnas gränser i en free world. Det är just staten som skapat gränser och försvinner staten så försvinner gränserna också. Poängen med anarkism är att vi bör vara civiliserade enough att vi kan samexistera utan behovet att veta att det finns en super power där ute som kollar vad vi gör och se till att vi "sköter oss".

mmkey, men vad säger att omvärlden kommer att vara civiliserad bara för att anarkisterna är det? Det här med "bör vara" och "är"...

Så, när en stat angriper en anarkistkommun/kanton så blir svaret antar jag gerillakrig och att man söker allianser med meningsfränder. Någon slags ÖB väljs demokratiskt. Möjligen hyr man legosoldater?

Men på den minimala skalan är inte risken ganska stor att bli besegrad? Historiskt sett så har detta alltid hänt såvida inte terrängen skarpt gynnat försvararna som t ex i Schweiz.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback