• 1
  • 2
2015-12-25, 09:40
Medlem
tror att TS ljuger, hela sanningen finns inte med i tråden. Om han får ut 20 500 kronor, har lån på sammanlagt 350 000 kronor, delar på kostnader med sin sambo så finns det ingen chans i helvetet att han INTE skulle fixa detta. Nä vill du ha hjälp får du nog se till att berätta sanningen för oss, antagligen spelar du bort alla pengarna fortfarande.
Citera
2015-12-25, 09:48
Medlem
Om det ännu finns andra lösningar, vilket det ofta gör så länge inte de flesta skulder redan hamnat hos kronofogden, finns det ingen anledning att passivt låta det rulla vidare till kronofogden med ty åtföljande betalningsanmärkningar. Framgår inte av ts inlägg hur stora skulder det rör sig om totalt, eller hur många fordringsägare, men ts rekommenderas att göra vad som går för att undvika att bli kund hos kronofogden, förutom nämnda anmärkning som hänger med i ett antal år efter att skulderna är betalda så blir det extra kostnader för varje bf som skall hanteras. Sök kontakt med fordringsägarna och föreslå en avbetalningsplan i första hand.
Citera
2015-12-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tommyderang
Hejsan!

Jag vad skall man säga! Jag har hamnat i ett spelmissbruk och nu när jag är fri och efter ett tag försökt skärpa mig så ser jag att mina skulder i dagsläget helt enkelt inte fungerar i praktiken! Får ut 20500kr och har inte mat till pengar och bensin.

Så vad har man för val???

Jag bor med en flickvän, som skulle ha lämna mig för längesen, hon vill inte lägga ut matpengar och bensin, plus att jag förstår henne, har förstört nog. Lånen är på 5-8 år i dagsläget, betalar bara ränta mer el mindre för tillfället för att ens få det att gå ihop.

Så är bästa lösingen att låta allt gå till fogden????

Tråkigt nog har jag ett lån på 100000 kr med min flickvän, men då får jag helt enkelt klara av. För om det sker en utmätning har jag varken en egen bil eller saker av värde eller pengar. Är ju spelmissbrukare.

Vet att om man är sambo så delar dom på hälften, men kunde man inte använda sig av en c/o adress och låtsas vara inneboende? Borde väl inte vara så svårt????

Kan någon snälla hjälpa mig? När jag väl vill bli bättre är det kört känns det som.

Lämna din flickvän och lägg in dig själv.
Citera
2015-12-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
tror att TS ljuger, hela sanningen finns inte med i tråden. Om han får ut 20 500 kronor, har lån på sammanlagt 350 000 kronor, delar på kostnader med sin sambo så finns det ingen chans i helvetet att han INTE skulle fixa detta. Nä vill du ha hjälp får du nog se till att berätta sanningen för oss, antagligen spelar du bort alla pengarna fortfarande.

Du förstår väl själv att han inte har 350.00 i lån hos banken? Han har troligen massvis med SMS-lån osv med 40% ränta eller liknande.
Citera
2015-12-25, 12:54
Medlem
godboys avatar
Spel-, sex-, alkohol-, och narkotikaberoende är ett elände. Det är inget man fixar själv. Du behöver all hjälp du kan få.

Vad det gäller skuldsanering, prata med den instans du får hjälp av. De lär kunna vad som gäller. I princip allt missbruk brukar rendera i totalt haveri.
Citera
2015-12-25, 20:49
Medlem
rakarnas avatar
gö en lyx fällan.

ring alla företag som du är skyldig pengar ta reda på belopp å ränta. kontakta alla banker du kan komma å tänka på förklara läget å fixa ett stort lån som du bakar in alla dem andra skulderna in. Sedan är det bara å betala av i den takt du kommer överens om med din bank man.

ifall första skulle misslyckas
kontakta företagen igen förklara lägen å säg att du måste få en avbetalningsplan ifall dem ska få sina pengar. svarar dem nej låt skulderna gå till inkasso. första dan dem hamnar där kontaktar du inkasso bolagen å där kommer du få en avbetalningsplan..

det är lite jobb men kommer tjänas grymt skönt när de är gjort.
Citera
2015-12-25, 20:51
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Är du dum i huvudet?????????????????????????????????????????? Varför måste du skriva 40tusen frågetecken???????????????

Du verkar efterbliven eftersom du inte behärskar korrekt svenska, så rätt åt dig din jävla torsk. Hoppas både du och bruden blir hemlösa.

Varför är man dum i huvudet om man inte skriver svenska grammatiskt korrekt?
Citera
2015-12-25, 23:05
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommyderang
Hejsan!

Jag vad skall man säga! Jag har hamnat i ett spelmissbruk och nu när jag är fri och efter ett tag försökt skärpa mig så ser jag att mina skulder i dagsläget helt enkelt inte fungerar i praktiken! Får ut 20500kr och har inte mat till pengar och bensin.

Så vad har man för val???

Jag bor med en flickvän, som skulle ha lämna mig för längesen, hon vill inte lägga ut matpengar och bensin, plus att jag förstår henne, har förstört nog. Lånen är på 5-8 år i dagsläget, betalar bara ränta mer el mindre för tillfället för att ens få det att gå ihop.

Så är bästa lösingen att låta allt gå till fogden????

Tråkigt nog har jag ett lån på 100000 kr med min flickvän, men då får jag helt enkelt klara av. För om det sker en utmätning har jag varken en egen bil eller saker av värde eller pengar. Är ju spelmissbrukare.

Vet att om man är sambo så delar dom på hälften, men kunde man inte använda sig av en c/o adress och låtsas vara inneboende? Borde väl inte vara så svårt????

Kan någon snälla hjälpa mig? När jag väl vill bli bättre är det kört känns det som.

Du får ut 20500 varje månad, hur mycket utgifter har du i lån? Är det kronofogden som drar pengar av dig så kan du prata med KF och komma överrens om att dra en viss summa varje månad istället för att KF drar max. Dvs har du inte talat med KF så kommer de att ta max varje månad. Hur kan du inte klara dig på 20500 varje månad?

Delar du och din sambo på hyra? Det låter väldigt konstigt detta.

Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
Varför är man dum i huvudet om man inte skriver svenska grammatiskt korrekt?

Kanske inte för att man inte skriver korrekt grammatiskt, däremot om man gör inlägg någon minut efter varandra utan att använda redigeraknappen. Sluta upp med ditt posthoreri.
Citera
2015-12-26, 00:29
Medlem
OldFashioneds avatar
Sälj bilen.
Prata med banken om att få ett lån på hela summan (mycket bättre ränta än vad du får hos spelbolagen).
Lev snålt.

Även med 15% ränta så fixar du att betala av tusenlappar i månaden. På 5-6 år har du fixat det.
Citera
2015-12-26, 13:38
Medlem
Hmm, får du ut över 20 000kr och tycker att du är fattig? Känner åtskilliga med fogden i hälarna som måste leva på 9000kr/månad, år efter år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in