Citat:
Ursprungligen postat av
tommyderang
Hejsan!
Jag vad skall man säga! Jag har hamnat i ett spelmissbruk och nu när jag är fri och efter ett tag försökt skärpa mig så ser jag att mina skulder i dagsläget helt enkelt inte fungerar i praktiken! Får ut 20500kr och har inte mat till pengar och bensin.
Så vad har man för val???
Jag bor med en flickvän, som skulle ha lämna mig för längesen, hon vill inte lägga ut matpengar och bensin, plus att jag förstår henne, har förstört nog. Lånen är på 5-8 år i dagsläget, betalar bara ränta mer el mindre för tillfället för att ens få det att gå ihop.
Så är bästa lösingen att låta allt gå till fogden????
Tråkigt nog har jag ett lån på 100000 kr med min flickvän, men då får jag helt enkelt klara av. För om det sker en utmätning har jag varken en egen bil eller saker av värde eller pengar. Är ju spelmissbrukare.
Vet att om man är sambo så delar dom på hälften, men kunde man inte använda sig av en c/o adress och låtsas vara inneboende? Borde väl inte vara så svårt????
Kan någon snälla hjälpa mig? När jag väl vill bli bättre är det kört känns det som.
Du får ut 20500 varje månad, hur mycket utgifter har du i lån? Är det kronofogden som drar pengar av dig så kan du prata med KF och komma överrens om att dra en viss summa varje månad istället för att KF drar max. Dvs har du inte talat med KF så kommer de att ta max varje månad. Hur kan du inte klara dig på 20500 varje månad?
Delar du och din sambo på hyra? Det låter väldigt konstigt detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
rakarna
Varför är man dum i huvudet om man inte skriver svenska grammatiskt korrekt?
Kanske inte för att man inte skriver korrekt grammatiskt, däremot om man gör inlägg någon minut efter varandra utan att använda redigeraknappen. Sluta upp med ditt posthoreri.