2015-12-24, 19:34
Medlem
Krusensnorres avatar
God Jul!
I år fick jag en stadig summa pengar i julklapp som kommer gå till en ny dator och jag skulle uppskatta om ni ville hjälpa mig att välja den.
Krav:

Laptop
Max 4500 kr
Windows 10, (8 går väl också bra)
Den ska klara av att spelas på någorlunda bra

Alla förslag är välkomna, Tack!
Citera
2015-12-24, 19:37
Bannlyst
Läste inte igenom, men kan slänga en kommentar på "laptop köpråd" köp förfan ingen HP Laptop.
Citera
2015-12-24, 19:51
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Läste inte igenom, men kan slänga en kommentar på "laptop köpråd" köp förfan ingen HP Laptop.
Haha, nej det misstaget gjorde jag för några år sedan. Jag använde den i en vecka och sedan dess har den legat trasig i skrivbordslådan. Nej HP är ett jävla skämt.
Citera
2015-12-24, 20:53
Medlem
Mjofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
God Jul!
I år fick jag en stadig summa pengar i julklapp som kommer gå till en ny dator och jag skulle uppskatta om ni ville hjälpa mig att välja den.
Krav:

Laptop
Max 4500 kr
Windows 10, (8 går väl också bra)
Den ska klara av att spelas på någorlunda bra

Alla förslag är välkomna, Tack!

Du har en väldigt liten budget för att kunna få en speldator, får jag fråga vilken typ av spel du funderar på? Typ WC3 och WoW? Eller FarCry & Fallout?
Citera
2015-12-25, 01:45
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjoft
Du har en väldigt liten budget för att kunna få en speldator, får jag fråga vilken typ av spel du funderar på? Typ WC3 och WoW? Eller FarCry & Fallout?
Det kanske var lite otydligt men jag behöver inte en skitbra speldator utan snarare en dator som jag kan spela på ibland utan att den kraschar. Jag är ingen stor gamer men då och då spelar jag och då är det bra om datorn pallar det. Vad jag spelar för spel är väldigt olika, det blir ofta det polarna spelar då de är mer insatta i spel än jag. Det har blivit lite allt möjligt, CS, Skyrim, WoW, LOL t:ex.
Citera
2015-12-25, 01:57
Medlem
Vänta på Netonnet och Inet innan du köper något.

HIttilst har det varit rätt dåligt med erbjudanden.

http://www.sweclockers.com/mellandagsrea2015
Citera
2015-12-25, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Haha, nej det misstaget gjorde jag för några år sedan. Jag använde den i en vecka och sedan dess har den legat trasig i skrivbordslådan. Nej HP är ett jävla skämt.

Japp, tycker att om HP ändå ska skämta med deras laptops så kan de göra det snyggt, men ack.
Citera
2015-12-25, 03:16
Medlem
Är det någon som vet eller har några åsikter om Acer aspire E5-551. El giganten har ett erbjudande nu under mellandagarna och jag tänkte köpa en sådan. Men behöver lite hjälp.

Är det en bra dator? Och är det en prisvärd dator?

Tacksam för all svar jag kan få
Citera
2015-12-25, 11:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajppad
Är det någon som vet eller har några åsikter om Acer aspire E5-551. El giganten har ett erbjudande nu under mellandagarna och jag tänkte köpa en sådan. Men behöver lite hjälp.

Är det en bra dator? Och är det en prisvärd dator?

Tacksam för all svar jag kan få

Den är bra, prisvärd - njae. Den här är bättre och dessutom med en snabb SSD - http://www.webhallen.com/se-sv/dator..._hd5500-win_10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in