Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Som du säkert märker dyker det alltid upp en armada av Audihatare som vill få alla Audi att framstå som gigantiska problembarn med krånglande motorer och överlag tveksam kvalitet. Så är det naturligtvis inte, då skulle inte Audi sälja som de gör worldwide. Det är kvalitetsbilar som har problem som finns hos i princip alla bilmärken. Gissningsvis handlar det mycket om den svenska avundsjukan, även om det aldrig skulle medges.
Kan tillägga att jag haft halvdussinet Audi från sent 90-tal fram till de senaste årsmodellerna och varit väldigt nöjd med dem allihopa. Men jag har också haft BMW, Saab, Ford, VW, Seat, Lotus m.fl och har egentligen varit nöjd med dem allihopa. Saaben hade dock en del mystiska fel som inte ens två olika Saab-verkstäder kunde åtgärda (motorlampan lyste i tid och otid - oklart varför + att den ibland bara vägrade starta - också oklart varför).
Men jag kör inte Audi för närvarande, så jag talar inte i egen sak.
Har inte ett dugg med avundssjuka att göra. Om någon ställer frågan om ett specifikt märke så vill man ha svar o då både negativt o positivt.
Om du inte tål att man nämner kvalitetsbrister på det fina märke du fastnat för är ditt problem för att du höjer märket till skyarna.
Alla märken har sina problem. Frågar någon om Audi så tar man upp deras problem utan att börja,prata,om att Volvo o BMW har andra problem.
För mig har Audi två brister som kanske bara finns på vissa modeller.
Växellådan är ett känt problem. Att den dricker en liter olja på hundra mil är även det ett problem.
Som ickeexpert på Audi gör detta att det märket har brister enl mig.
Om du tror att jag är avundssjuk de som får fylla olja eller har rasade växellådor så har du en konstig syn på människor.