Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-01, 12:16
  #13
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Då vet jag vad jag ska se i helgen.
Tycker serien känns lite som en animerad "Nollor och nördar". Samma känsla.

Nja, det är väl enbart för att de utspelar sig med några års mellanrum. Humorn och händelserna är inte alls särskilt lika.
Förövrigt såg jag andra säsongen i ett svep, och tyckte om det. Miserabla människor, med en släng hjärta. Smokey är nya säsongens favorit av sidokaraktärer.
Citera
2017-06-03, 23:52
  #14
Medlem
hugTracersbutts avatar
Älskar denna serie, kom över den av en slump. Kul att det finns en tråd om den på FB. Svårt att kategorisera denna serie, inte lika sjuk humor som t.ex. Rick and Morty och inte lika mesig som The Simpsons (älskar första säsongerna av The Simpsons). Men det finns både delar av lite drama och en del grövre humor, älskar dessutom tidsperioden. Grym serie i alla fall.
Citera
2017-06-10, 19:51
  #15
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugTracersbutt
Älskar denna serie, kom över den av en slump. Kul att det finns en tråd om den på FB. Svårt att kategorisera denna serie, inte lika sjuk humor som t.ex. Rick and Morty och inte lika mesig som The Simpsons (älskar första säsongerna av The Simpsons). Men det finns både delar av lite drama och en del grövre humor, älskar dessutom tidsperioden. Grym serie i alla fall.

Om man ska jämföra den med någon serie så blir det nog för min del The Goldbergs, den är inte riktigt lika störd som F for Family och familjen är inte lika knäpp eller dysfunktionell som Goldbergs men annars så tycker jag dom är rätt så lika.
Citera
2017-06-13, 20:29
  #16
Medlem
Har riktigt svårt att avgöra om jag egentligen gillar denna serie, trots att jag sett allt... Och vill se mer...
Citera
2017-06-25, 01:12
  #17
Medlem
Serien är bra men det är också en serie jag inte tittar på igen som man brukar göra med tex Family Guy eller American dad.

Den är helt klart under Simpsons,Family Guy,South Park och mycket bättre än Bobs Burger och Brickleberry
Citera
2018-12-09, 11:26
  #18
Medlem
hugTracersbutts avatar
Tänkte bara tipsa om att hela Säsong 3 är ute nu om någon glömt det och den är rätt bra (hittills sett 4 avsnitt).
Citera
2021-03-29, 22:59
  #19
Medlem
Den här serien är nog min favorit bland alla tecknade komediserier för vuxna. Den fick mig att upptäcka Bill Burr. Sedan jag började titta på serien har jag lyssnat igenom alla avsnitt av Joe Rogans podcast där Bill Burr medverkar. Har börjat beta av alla hans comedy specials också.
Citera
2021-03-29, 23:08
  #20
Medlem
AlternativLivsstils avatar
Min nummer 2 tecknade komediserie. Min nr 1 är Paradise PD och Brickleberry. Finns på Netflix respektive ViaPlay.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback