• 1
  • 2
2015-12-20, 21:05
Medlem
Hej allihopa. Tänkte bara ta upp en fråga men kommer inte läsa denna tråd i evigheters evigheter utan vill föra en kortare diskussion med er. Det är nämligen så att jag har läst lite grann om cannabidiol och hittat en sida där man kan köpa hampolja som består av detta. Jag är dock osäker på hur mycket man ska ta och vågar inte experimentera själv ifall jag skulle ta för mycket. Har en läkare jag går till ibland för psykiska problem och har tänkt att jag ska sluta med mina mediciner. Det som jag tänkt är att trappa ner på dom samtidigt som jag använder cannabidiol istället. Men eftersom jag är osäker på dos tänkte jag ta upp detta med min läkare och fråga honom. Nu till frågan: Kan han ge mig en viss dos på recept av detta? Vet han ens något om denna olja?

Jag vet inte hur jag ska gå tillväga då jag inte vet hur det används eller någonting men om jag inte lyckas få reda på exakt hur jag ska gå tillväga så kommer jag ju givetvis ändå sluta med mina mediciner och hoppas på att jag inte får en psykos eller värre depression/tvång.
Citera
2015-12-20, 21:08
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Nej, det skrivs vad jag vet endast ut till MS-patienter via en speciell licens.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-20 kl. 21:13.
Citera
2015-12-20, 21:12
Medlem
beardbraids avatar
Troligen vet han inget. (Fick förklara för min psykiatriker som bara passade på att varna för drogutlöst psykos och passade på att inte förnya mina insomningstabletter) Bäst att inte nämna alls. Och eftersom det inte är godkänt som läkemedel kan du inte få recept.
Citera
2015-12-20, 21:13
Medlem
monogams avatar
Du kan säkert ställa frågan men eftersom det inte är ett godkänt läkemedel kommer han med stor sannolikhet inte kunna ge dig råd om hur du ska ta detta läkemedel, då han inte vet hur det ska ha intas och hur det verkar. Får man fråga vad du vill ska bli bättre om du tar detta? Jsg har en vän som har cancer och han har haft lite problem med sömnen och sa till doktorn att det enda som hjälpte för sömnen var just cannabis. Men läkaren kunde knappt säga bu eller bä. Min erfarenhet säger stt om läkaren inte vet något on läkemedlet så kan don inte utala sig. När jsg hade problem med min sömn så bad jag om stt få melatonin utskrivet, då min läkare inte visste vad det var så bad hon om att då återkomma efter det stt hon hade läst på om ämnet.
Citera
2015-12-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover

Aah har hört detta men trodde ändå att det gick. Tack för svar.

Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Troligen vet han inget. (Fick förklara för min psykiatriker som bara passade på att varna för drogutlöst psykos och passade på att inte förnya mina insomningstabletter) Bäst att inte nämna alls. Och eftersom det inte är godkänt som läkemedel kan du inte få recept.

Okej tack för svar. Ska inte nämna det om man inte kan få på recept.

Citat:
Ursprungligen postat av monogam
Du kan säkert ställa frågan men eftersom det inte är ett godkänt läkemedel kommer han med stor sannolikhet inte kunna ge dig råd om hur du ska ta detta läkemedel, då han inte vet hur det ska ha intas och hur det verkar. Får man fråga vad du vill ska bli bättre om du tar detta? Jsg har en vän som har cancer och han har haft lite problem med sömnen och sa till doktorn att det enda som hjälpte för sömnen var just cannabis. Men läkaren kunde knappt säga bu eller bä. Min erfarenhet säger stt om läkaren inte vet något on läkemedlet så kan don inte utala sig. När jsg hade problem med min sömn så bad jag om stt få melatonin utskrivet, då min läkare inte visste vad det var så bad hon om att då återkomma efter det stt hon hade läst på om ämnet.

Jag vill ta detta istället för mina nuvarande mediciner. Vill inte få en ny psykos eller bli sjuk och hoppas även att den kan funka som antidepressiv. Kanske även kan användas som sömnmedel istället för theralen och motverka kramper
Senast redigerad av Antonio.Banditos 2015-12-20 kl. 21:24.
Citera
2015-12-20, 21:28
Medlem
monogams avatar
Okej, innehåller oljan Thc? För om jag inte är helt fel ute så kan thc väl utlösa psykoser? Varför vill du inte fortsätta med dina nuvarande medeciner?
Citera
2015-12-20, 21:43
Medlem
Citat:
Okej, innehåller oljan Thc? För om jag inte är helt fel ute så kan thc väl utlösa psykoser? Varför vill du inte fortsätta med dina nuvarande medeciner?

Ja thc kan ge psykos men inte cannabidiol som finns i cannabis. cbd skyddar en från att få en ny.

Jag vill sluta med mina mediciner för att jag har läst så skrämmande saker om dom och är rädd att dom skadar mer än dom hjälper. Har stött på information på flera ställen som varnat för antidepressiva och antipsykotiska läkemedel. Tydligen så vill läkemedelsindustrin förgifta och skada oss så man ska ta ännu fler piller för då tjänar dom mer pengar. Jag vill inte få dessa skador, så därför slutar jag.
Senast redigerad av Antonio.Banditos 2015-12-20 kl. 21:49.
Citera
2015-12-20, 23:49
Medlem
monogams avatar
Kan du inte bara gå in på fass och läsa vad dom rekommenderar för daglig dos?
Citera
2015-12-21, 00:49
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Kan du inte bara gå in på fass och läsa vad dom rekommenderar för daglig dos?
Då det inte är ett godkänt läkemedel står knappast nåt i fass.
Citera
2015-12-21, 20:14
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonio.Banditos
Ja thc kan ge psykos men inte cannabidiol som finns i cannabis. cbd skyddar en från att få en ny.

Jag vill sluta med mina mediciner för att jag har läst så skrämmande saker om dom och är rädd att dom skadar mer än dom hjälper. Har stött på information på flera ställen som varnat för antidepressiva och antipsykotiska läkemedel. Tydligen så vill läkemedelsindustrin förgifta och skada oss så man ska ta ännu fler piller för då tjänar dom mer pengar. Jag vill inte få dessa skador, så därför slutar jag.

CBD oljorna klassas som narkotika inom vården ha det klart för dig.
Sen har en del på senaste fått oljor beslagtagna av polisen, inga åtal eller så ännu vad jag vet om.
Oljorna innehåller minimala mängder THC dom är alltså inte helt THC fria.
Det finns återförsäljare därute som kan uppvisa analysresultat som visar mängd thc och renhetsgrad på deras CBD olja, handla enbart utav dessa.
Det finns en viss säljare som snackar extremt mycket skit och kan inte uppvisa någon information alls om sina produkter mer än hans eget ord...
Köp inte av denne.

CBD kan mycket väl hjälpa dig mot dina problem.
Jag lägger bara upp all fakta som många blundar för idag så att du har det glasklart för dig vad som gäller.

Nämn det absolut inte för vården iallafall..
Varesig psykiatri eller "vanlig" vård.
Citera
2015-12-21, 22:43
Medlem
TS.

Du prova CBD innan du bestämmer dig för att sluta helt och hållet med dina mediciner.

Jag förstår inte riktigt vad du är rädd för risker, och jag förstår verkligen inte varför alla är så paranoida om CBD-oljor. De är inte alls klassade som olagliga.

Har ni så pass inkompetenta läkare inom vården ska ni byta till någon som förstår er.. Det kan ta 4-5 gånger men när ni väl hittat en sådan är det värt det
Citera
2015-12-21, 23:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Inte ens till MS-patienter, då det inte finns någon CBD-olja att tillgå via sjukvården.
Sativex är en THC och CBD blandning, och det är denna som då skulle vara tillgänglig för patienter.

Tyvärr så måste man inhandla CBD via internetshops.
Vilket är en dyr historia, dock inte lika dyr som om man skulle fått Sativex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in