Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-18, 09:56
  #13
Medlem
På historiska grunder är åsikten att homosexuella män skulle vara mer feminina ganska ny. I antikens Grekland och Rom ansågs bögar vara de mest maskulina männen.

F.ö. är hela frågan om vilket kön som är "mest empatiskt" felställd. Jag har läst för mycket av både artificiell intelligens, evolution och forskning om djur med mycket små hjärnor för att kunna tro på en empatiskala.

Vad som anses empatiskt varierar. Tolerans för det annorlunda anses långt ifrån alltid empatiskt. En av mina vänner blev kallad för psykopat när "hen" (som har tjatat på mig om att jag ska kalla personen för "hen") sa att det är fel att tvångsmedicinera mycket aktiva barn.
Citera
2016-05-18, 11:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Tror som ovanstående talare. Män får lätt för sig att deras manlighet bygger på att de penetrerar. Kvinnlighet om att penetreras. Det där fåneriet går de flesta kvinnor inte på.

För mig finns det inget så osexigt som hetero män som är homofober. Det skriker osäkerhet. Kom igen, ens sexuella identitet hotas faktiskt inte av andras. Man blir inte mindre man för att andra män blir penetrerade (och de blir givetvis inte mindre manliga av att vara homo och ha homosexuellt sex heller).

Dessutom är bikillar otroligt funktionella eftersom det ökar möjligheterna för mig som tjej att få uppleva MMF-trekanter. En enda negativ sak kommer jag på: många homo män är SJUKT snygga och där kammar ju jag såklart noll.

Håller med. Det är något sinnessjukt över män som är homofobiska. För mig signalerar det om att mannen är osäker i sin egna sexualitet och möjligtvis har en dålig kvinnosyn. Oftast är det ju så att homofober har ganska skeva föreställningar om manligt och kvinnligt.

Nej, detta är faktiskt en dealbreaker för mig. Skulle aldrig vilja ha ett förhållande med en homofob då våra värderingar skiljer för mycket.

Gillar också bi-killar, tidigare har ju heterotjejer varit ganska homofobiska själva mot bi-killar men har märkt att det har svängt lite.
Citera
2016-05-18, 11:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekzv
Jag gillar homosexuella män
- de är jävligt snygga
- man kan prata om vad som helst, de fattar och förstår
- man kan vara naken utan att de bryr sig
- de gillar att handla kläder
- är mer jordnära
- är mer feminina
. är härliga och bjuder på sig själva
- tror inte att de är något
- accepterar mer och inte så fördomsfulla

Mäns åsikt om homosexuella
- äckligt
- onaturligt
- vill misshandla en bög
- finns ett antal som säger " så länge inte han tar på mig så har jag inget emot bögar"

Hyllade som gudar är fel att säga då man i vissa länder dödar homosexuella och förr i tiden var det oacceptabelt.

Fint att de uppmärksammar det då många är rädd för att gå ut med sin läggning. De är representanter och ger andra med samma läggning en chans att gå ut ur garderoben.
Vilken läggning en människa har är deras ensak inte min, jag respekterar deras val och ska behandlas som vem som helst

Människor som är av en annan åsikt skrämmer mig då jag vill att vi ska kunna se en människa som en levande varelse med känslor.

Kvinnor är mer empatiska och kan tycka det är coolt med homosexuella, vi är mer ömsinta och acceptabla.

Bra inlägg. Jag tror inte att alla män tycker så men dem som gör det uppvisar helt klart upp empatistörningar och liknande, men också möjligtvis ett helvete inom sig själv då de troligtvis känner en attraktion till män och gör allt för att det inte ska synas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback