Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-20, 14:29
  #1
Medlem
Tjena, har fått utskrivet Setralin, Theralen (på flaska) och samt Buronil emot ångest, känner inte att Buronil funkar alls, har 25mg tabbar, om man käkar mer än 1-3st får man någon annan effekt dvs dåsighet eller liknande? Någon som testat 4-10 st någon gång? Antar att det ej går o flumma på dom men man kanske kan bli lite gött seg i huvudet av ett högre antal, tacksam för svar! Peace
Citera
2015-12-20, 14:44
  #2
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fandapox
Tjena, har fått utskrivet Setralin, Theralen (på flaska) och samt Buronil emot ångest, känner inte att Buronil funkar alls, har 25mg tabbar, om man käkar mer än 1-3st får man någon annan effekt dvs dåsighet eller liknande? Någon som testat 4-10 st någon gång? Antar att det ej går o flumma på dom men man kanske kan bli lite gött seg i huvudet av ett högre antal, tacksam för svar! Peace

Du blir seg i huvudet av Buronil, som är ett neuroleptikum precis som Nozinan, Haldol, Trilafon, Fluanxol osv. osv. Sådana preparat bör inte förskrivas för "vanlig" ångest utan sparas till svårare fall och psykoser, vanföreställningar mm. De borde dämpa din ångest och göra dig tröttare ju fler tabletter du tar, men även torr i munnen, täppt i näsan och en känsla av att hjärnan förvandlats till köttfärs fast utan eufori.

Testa och se, du kommer inte att göra om det ...
Citera
2015-12-20, 14:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Du blir seg i huvudet av Buronil, som är ett neuroleptikum precis som Nozinan, Haldol, Trilafon, Fluanxol osv. osv. Sådana preparat bör inte förskrivas för "vanlig" ångest utan sparas till svårare fall och psykoser, vanföreställningar mm. De borde dämpa din ångest och göra dig tröttare ju fler tabletter du tar, men även torr i munnen, täppt i näsan och en känsla av att hjärnan förvandlats till köttfärs fast utan eufori.

Testa och se, du kommer inte att göra om det ...

Haha testade o slänga i mig 5st nu (125mg) och får se! Tog även 80mg Theralen (flytande) så är en saharaöken i munnen förtillfället, blir o slänga i sig några till om jag märker någon effekt, annars så ligger det 600mg Tram bredvid och lockar... Farligt o blanda?
Citera
2015-12-20, 16:43
  #4
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fandapox
Haha testade o slänga i mig 5st nu (125mg) och får se! Tog även 80mg Theralen (flytande) så är en saharaöken i munnen förtillfället, blir o slänga i sig några till om jag märker någon effekt, annars så ligger det 600mg Tram bredvid och lockar... Farligt o blanda?
Jag har tagit 50mg quetiapine efter ca 4mg sub i snoken. Men theralenen vet jag inte. Borde vara safe med neuroleptika, men dosera försiktigt.
Citera
2015-12-20, 20:12
  #5
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fandapox
Haha testade o slänga i mig 5st nu (125mg) och får se! Tog även 80mg Theralen (flytande) så är en saharaöken i munnen förtillfället, blir o slänga i sig några till om jag märker någon effekt, annars så ligger det 600mg Tram bredvid och lockar... Farligt o blanda?

Neuroleptika potentierar opioiders smärtlindrande egenskaper, men även påverkan på andning och kan ge andra biverkningar, inklusive kramptillstånd. Jag råder dig att vara extremt försiktig med tramadol om du inte har kombinationen på recept från en bra läkare.
Citera
2016-01-09, 17:40
  #6
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fandapox
Haha testade o slänga i mig 5st nu (125mg) och får se! Tog även 80mg Theralen (flytande) så är en saharaöken i munnen förtillfället, blir o slänga i sig några till om jag märker någon effekt, annars så ligger det 600mg Tram bredvid och lockar... Farligt o blanda?

Hur mådde du av det där då?
Citera
2017-05-09, 03:16
  #7
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Buronil funkar bara för att dämpa en snedtripp eller för att varva ner efter cs bruk.
Att det skulle vara ångestdämpande är inget jag märkt av. Man blir däremot extremt seg och dåsig av det.

/Mvh
__________________
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2017-05-09 kl. 03:18.
Citera
2017-05-09, 07:19
  #8
Medlem
Zot^s avatar
2x neuroleptikum mot ångest så att du kan sova bort ditt liv istället. Typiskt exempel på svensk sjukvård.

Idiot läkare.

Fast om du bara ville ha nåt att flumma på så har jag ingen sympati för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback