Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-18, 22:46
  #1
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ja, det hände ikväll när jag var på väg hem från köpcentret, denna dag då det varit julavslut med jobbet, jag är ledig nu i tre veckor och mest av allt ser fram emot att njuta mitt otium.

När jag kommer gående på gångbanan i mörkret (nå, det finns gatlyktor och somliga lyser t.o.m. men ändå) så ser jag snart silhuetten av tre tjejer som kommer upp från sidan, från en grässlänt, på gångbanan. De är i 16-årsåldern.
Den sista av dem, den som strax kommer att befinna sig närmast mig när vi möts, tycker jag mig känna igen. Så det är liksom naturligt, i mitt tycke, att min blick letar sig mot henne. Våra blickar möts också, helt naturligt alltså. Men i samma ögonblick som tjejerna passerar mig, lutar sig den som går i mitten sig plötsligt fram och skriker "Vad fan glor du på din djävla horunge!?"

På sätt och vis är detta hedrande
Jag är nämligen i 50-årsåldern och "Vad fan glor du på ditt djävla gubbslem!?" hade varit mer på sin plats, mer förståeligt.

Till saken hör att jag inte alls noterade den här tjejen som var ful i mun, innan hon öppnade densamma. Men jag erinrar mig en episod från härom veckan då samma tjej fick ett liknande tokspel. Den gången stirrade hon på mig och sa även något, fast det var på håll så jag hörde inte vad. Som jag minns det pekade eller gestikulerade hon också. Jag fattade verkligen ingenting. Det enda jag hade gjort var att flukta lite på hennes söta kompis, och det på håll alltså.

I båda fallen var det alltså hennes kompis (fast olika tjejer och olika orsaker), som jag för tillfället hade lagt mina ögon på. Jag kan inte se annat än svartsjuka som rimligt skäl till sådana aggressiva reaktioner. Vad säger ni?
__________________
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-12-18 kl. 22:49.
Citera
2015-12-18, 22:49
  #2
Medlem
klart hon är intresserad....leta upp henne
Citera
2015-12-18, 22:53
  #3
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, det hände ikväll när jag var på väg hem från köpcentret, denna dag då det varit julavslut med jobbet, jag är ledig nu i tre veckor och mest av allt ser fram emot att njuta mitt otium.

När jag kommer gående på gångbanan i mörkret (nå, det finns gatlyktor och somliga lyser t.o.m. men ändå) så ser jag snart silhuetten av tre tjejer som kommer upp från sidan, från en grässlänt, på gångbanan. De är i 16-årsåldern.
Den sista av dem, den som strax kommer att befinna sig närmast mig när vi möts, tycker jag mig känna igen. Så det är liksom naturligt, i mitt tycke, att min blick letar sig mot henne. Våra blickar möts också, helt naturligt alltså. Men i samma ögonblick som tjejerna passerar mig, lutar sig den som går i mitten sig plötsligt fram och skriker "Vad fan glor du på din djävla horunge!?"

På sätt och vis är detta hedrande
Jag är nämligen i 50-årsåldern och "Vad fan glor du på ditt djävla gubbslem!?" hade varit mer på sin plats, mer förståeligt.

Till saken hör att jag inte alls noterade den här tjejen som var ful i mun, innan hon öppnade densamma. Men jag erinrar mig en episod från härom veckan då samma tjej fick ett liknande tokspel. Den gången stirrade hon på mig och sa även något, fast det var på håll så jag hörde inte vad. Som jag minns det pekade eller gestikulerade hon också. Jag fattade verkligen ingenting. Det enda jag hade gjort var att flukta lite på hennes söta kompis, och det på håll alltså.

I båda fallen var det alltså hennes kompis (fast olika tjejer och olika orsaker), som jag för tillfället hade lagt mina ögon på. Jag kan inte se annat än svartsjuka som rimligt skäl till sådana aggressiva reaktioner. Vad säger ni?

Ja i deras ålder så är det nog svartsjuka. Bekräftelse vill de alla ha och är det så att bara kompisen får det så måste man snabbt förstöra genom att säga sådana saker. Han är ju ett äckel eller sjuk vad som helst mobbad bla bla bla. Nästa gång ropar du tillbaka "Det säger du bara för att din kompis är mycket snyggare än dig!"
Citera
2015-12-18, 23:01
  #4
Medlem
Xer0s avatar
Har en liknande fråga.
Blev kallad för "jävla svenne" av ett gäng invandrartjejer som stod och skrek från en balkong.

Kan dom ha varit intresserade?
Citera
2015-12-18, 23:07
  #5
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Ja i deras ålder så är det nog svartsjuka. Bekräftelse vill de alla ha och är det så att bara kompisen får det så måste man snabbt förstöra genom att säga sådana saker. Han är ju ett äckel eller sjuk vad som helst mobbad bla bla bla. Nästa gång ropar du tillbaka "Det säger du bara för att din kompis är mycket snyggare än dig!"

Kloka ord, skulle jag säga. Kan vara mitt i prick, det är ungefär så jag tänker. Men frågan är hur pass medveten hon är om sitt beteende? Det är ju månne taskigt av mig att säga det du föreslår, om hon bara är blåst.
Citera
2015-12-18, 23:11
  #6
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Har en liknande fråga.
Blev kallad för "jävla svenne" av ett gäng invandrartjejer som stod och skrek från en balkong.

Kan dom ha varit intresserade?

Förmodligen. Jag menar, vad finns det för anledning att skrika åt folk om man inte vill ha deras uppmärksamhet?
Citera
2015-12-18, 23:13
  #7
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Har en liknande fråga.
Blev kallad för "jävla svenne" av ett gäng invandrartjejer som stod och skrek från en balkong.

Kan dom ha varit intresserade?
o ja! Dem suktar efter en Svensk man! De skulle aldrig erkänna det men det är troligen deras högsta dröm. Hade det inte varit det hade de aldrig skrikit på dig de gjorde de för att få din uppmärksamhet.
De vet bara inte hur de skall gå till väga.

nu tror tänker de "Hoppas han såg mig"

men de vet att det aldrig kommer bli så pga av deras kultur och religion.. Att vara med en svensk är lika med döden.

därför tar deras frustration dess form.

Samma med deras män de hatar svenskar för att svensk är allt de vill vara. De vet att deras kvinnor suktar efter svenska män men de vet att deras kvinnor inte duger för en svensk man. Därför tror jag deras aggressivitet träder fram så starkt.
Citera
2015-12-18, 23:15
  #8
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Kloka ord, skulle jag säga. Kan vara mitt i prick, det är ungefär så jag tänker. Men frågan är hur pass medveten hon är om sitt beteende? Det är ju månne taskigt av mig att säga det du föreslår, om hon bara är blåst.

Hon har ingen aning om sitt beteende tror jag. Hon kommer dock reflektera över det och ädra sitt beteende med tiden. Sanningen kan vara hård i den åldern.
Citera
2015-12-18, 23:37
  #9
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, det hände ikväll när jag var på väg hem från köpcentret, denna dag då det varit julavslut med jobbet, jag är ledig nu i tre veckor och mest av allt ser fram emot att njuta mitt otium.

När jag kommer gående på gångbanan i mörkret (nå, det finns gatlyktor och somliga lyser t.o.m. men ändå) så ser jag snart silhuetten av tre tjejer som kommer upp från sidan, från en grässlänt, på gångbanan. De är i 16-årsåldern.
Den sista av dem, den som strax kommer att befinna sig närmast mig när vi möts, tycker jag mig känna igen. Så det är liksom naturligt, i mitt tycke, att min blick letar sig mot henne. Våra blickar möts också, helt naturligt alltså. Men i samma ögonblick som tjejerna passerar mig, lutar sig den som går i mitten sig plötsligt fram och skriker "Vad fan glor du på din djävla horunge!?"

På sätt och vis är detta hedrande
Jag är nämligen i 50-årsåldern och "Vad fan glor du på ditt djävla gubbslem!?" hade varit mer på sin plats, mer förståeligt.



Till saken hör att jag inte alls noterade den här tjejen som var ful i mun, innan hon öppnade densamma. Men jag erinrar mig en episod från härom veckan då samma tjej fick ett liknande tokspel. Den gången stirrade hon på mig och sa även något, fast det var på håll så jag hörde inte vad. Som jag minns det pekade eller gestikulerade hon också. Jag fattade verkligen ingenting. Det enda jag hade gjort var att flukta lite på hennes söta kompis, och det på håll alltså.

I båda fallen var det alltså hennes kompis (fast olika tjejer och olika orsaker), som jag för tillfället hade lagt mina ögon på. Jag kan inte se annat än svartsjuka som rimligt skäl till sådana aggressiva reaktioner. Vad säger ni?

Ja, du har straffspark i öppet mål på henne!

Rulla bara in bollen så är det klart!
Citera
2015-12-18, 23:56
  #10
Medlem
som du beskriver det TS så låter det faktiskt som hon blir avundsjuk avv att inte få din uppmärksamhet, vill du ligga så är det den skrikiga du ska försöka med
Citera
2015-12-19, 00:22
  #11
Medlem
En liknande fundering fast lite åt andra hållet sas... jo jag gick förbi en stor grusplan där ett par nyanlända asylare spelade fotboll... så hörde jag hur de babblade med varandra och skrattade samtidigt som ja i ögonvrån såg att de tittade på mig... jag ser ser ju lite wt ut så kände direkt att de drev med mig... så jag vände mig mot dem och slängde upp en arm i luften och skrek.. Allah Akbar!!.. och gick vidare...
De slutade direkt med fotbollandet och liksom pös iväg åt ett annat håll...

Tror ni att de blev rädda för att jag hade en bombväst på mig eller ville de egentligen ligga med mig?


Mvh
Citera
2015-12-19, 00:29
  #12
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Har en liknande fråga.
Blev kallad för "jävla svenne" av ett gäng invandrartjejer som stod och skrek från en balkong.

Kan dom ha varit intresserade?

Förmodligen är du körd där. Men du kan glädja dig åt att dess tjejer kommer giftas bort med sina kusiner för att sen få en puff över ett balkongräcke.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback