2016-09-05, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Överallt egentligen. Många av miina franska väninnor har ett talesätt(som tydligen är allmänt känt där): " vill du blinlycklig, skaffa en svensk man".
Finns inget sånt talesätt.
Citera
2016-09-05, 18:17
Bannlyst
I Sverige. Brasilien, Thailand har man varit populär i också.
Citera
2016-09-05, 19:13
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvmordstankar
Finns inget sånt talesätt.
Nej, de hittar säkert på för skojs skull.
Citera
2016-09-05, 20:07
Bannlyst
Citat:
Nej, de hittar säkert på för skojs skull.
I fall du inte bara hittar på kan du ju ge mig det franska talesättet (alltså på franska). Så kan jag snabbt goggla det och se om det verkligen finns ett sådant talesätt i Frankrike.
Citera
2016-09-05, 20:26
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvmordstankar
I fall du inte bara hittar på kan du ju ge mig det franska talesättet (alltså på franska). Så kan jag snabbt goggla det och se om det verkligen finns ett sådant talesätt i Frankrike.

Det blir väldigt svårt eftersom jag inte pratar franska. Jag berättar bara vad mina väninnor har berättat för mig. Att det är allmänt förekommande bland yngre.
Citera
2016-09-05, 20:39
Bannlyst
Citat:
Det blir väldigt svårt eftersom jag inte pratar franska. Jag berättar bara vad mina väninnor har berättat för mig. Att det är allmänt förekommande bland yngre.
Ja det låter ju trovärdigt.
Citera
2016-10-18, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Ni som säger sydamerika, är det då smygnazistiska tyskättlingar som gillar svenskar (Jag har hört att det är en grej att vissa av dem skäms för att de har afrikanskt/spanskt/indianskt blod och vill ha en riktigt vit renrasig kille för att få vitare barn och försöka avla bort det övriga så gott det går) eller gäller det alla?

Det är snarare de med afrikanskt och indianskt påbrå och diverse portugishybrider som springer efter en svensk kille i Brasilien. Det är de som har raskomplex och höjer sitt värde genom en vit kille (Brasilien är fortfarande mycket mer rashierarkiskt än västvärlden). Tjejer från den vita överklassen i södra Brasilien (ättlingar till tyska och italienska invandrare) är föga imponerade av en svensk turist på sexresa. Varför skulle hon vilja bli sedd som en slampa som ligger runt med svettiga backpackers från Sverige som har sexturist skrivet i pannan? Vill hon ligga har hon tillgång till betydligt bättre alternativ i sin egen grupp.

Citat:

Givetvis är det skitsnack. Att du träffat några fransyskor som haft någon fetisch för svenska killar (antagligen ville de nog bara smöra) gör det knappast till ett allmänt talessätt. "Afrikansk fru gör en man lycklig" är ett vedertaget ordspråk i Sverige. Det vet jag eftersom jag en gång träffade en svensk man som älskade afrikanska kvinnor...
Citera
2016-10-18, 13:25
Medlem
Incendios avatar
Självklart handlar det bara om en fransyska. Eller en klick. Eller något.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in