Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-18, 13:03
  #1
Medlem
Jag menar inte mängden mat, utan sättet de äter på. I varenda dokumentär om feta personer som jag har sett, så har personerna sträckt ut tungan istället för att föra in gaffeln/skeden i munnen, och mosat maten med tungan istället för att tugga ordentligt.

Sker det en ändring i ätmetoder när de når en viss viktgräns, eller vad?
Citera
2015-12-18, 13:08
  #2
Medlem
mungs avatar
Jag skulle gissa att det går snabbare och lättare att äta så. Jag har en kollega som är av det tyngre slaget, och han gillar mat som han bara kan "skyffla in" och slippa tugga så mycket.
Citera
2015-12-18, 13:18
  #3
Medlem
Niggerbullens avatar
Om man ser ut- och väger ungefär som en fullvuxen gris kanske även spärrarna för bordsskick släpper så småningom. Man bör löpa linan ut helt enkelt
Citera
2015-12-18, 14:16
  #4
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag tror det går hand i hand med att de riktigt feta personerna inte är helt vid sina sinnes fulla bruk, för att uttrycka det snällt.

Jag har själv varit riktigt ordentligt överviktig, jag väger 70 kg mindre än vad jag gjorde för 10 år sedan, men jag har alltid ätit som en riktig människa med kniv och gaffel. Jag var väldigt medveten om hur illa det skulle se ut om jag som fet skulle sitta och mosa in mat. Men så var jag faktiskt överviktig mycket på grund av en kroppslig defekt, då jag fick hjälp med det så rasade vikten av.

Många, men absolut inte alla, som ätit sig till riktigt extrem fetma (150-kilosklassen) är i det närmaste utvecklingsstörda. De styrs mer av impulser än av logik, precis som barn. Ingen människa i Sverige behöver vara så överviktig om man verkligen vill göra något åt det. Det finns otroligt många insatser som samhället bjuder på, till och med operation.

Om man inte är intresserad av att göra en ansträngning utan sätter sig på McDonalds och mosar in mat så fort man får en chans så är något fundamentalt fel. Det behöver såklart inte vara utvecklingsstörning, det kan också handla om ett rent matberoende.

Så jag lägger pengarna på att du för det första inte ser de normala överviktiga ute, de sitter hemma och äter riktig mat på riktigt vis, och att de feta personerna som sitter på snabbmatsställen har någon psykisk åkomma.
Citera
2015-12-18, 14:27
  #5
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Jag skulle gissa att det går snabbare och lättare att äta så. Jag har en kollega som är av det tyngre slaget, och han gillar mat som han bara kan "skyffla in" och slippa tugga så mycket.
Jag är inte alls fet, snarare tvärtom men även jag gillar att kunna "mosa i mig" maten på detta sätt. Det är både gott och effektivt.
OnT vet jag inte om fetton äter med tungan först, men en sak som är säker är att jag ska börja hålla ögonen öppna för detta fenomen hädanefter.
Citera
2015-12-18, 16:03
  #6
Medlem
det jag märkt med dom flesta fetton är att dom alltid är kräsna på fel sätt.


dom är kräsna på ett otroligt smaklöst vis. tex nej jag kan inte äta gränsaker för jag hatar konsistensen, men att äta en stor skål med nacho chips ost och diverse fabrikstillverkad salsa har dom inga problem med.

elller nej jag dricker inte vatten för jag hatar det, jag är beroende av cocacola


den människan som säger sig vara "beroende" av Coca cola måste ha något extremt dålig självdiciplin och riktigt usel karaktär
Citera
2016-05-18, 15:24
  #7
Medlem
Bara för man är hemskt överviktig äter inte ala som små barn eller så utan de kan finnas andra saker som gör att man blir mycke överviktig.
Citera
2016-05-19, 10:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Bara för man är hemskt överviktig äter inte ala som små barn eller så utan de kan finnas andra saker som gör att man blir mycke överviktig.

Ååååååh vad jag har saknat dig!!!
Citera
2016-05-28, 15:15
  #9
Medlem
Va menar du med de?
Citera
2016-05-28, 15:20
  #10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Bara för man är hemskt överviktig äter inte ala som små barn eller så utan de kan finnas andra saker som gör att man blir mycke överviktig.
Lägg ner. Fetma är självorsakat och därmed basta! Eftersom du uttalar dig som du gör så misstänker jag att du är ett riktigt fetto. Am i right or am i right?

Citera
2016-05-28, 16:05
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag menar inte mängden mat, utan sättet de äter på. I varenda dokumentär om feta personer som jag har sett, så har personerna sträckt ut tungan istället för att föra in gaffeln/skeden i munnen, och mosat maten med tungan istället för att tugga ordentligt.

Sker det en ändring i ätmetoder när de når en viss viktgräns, eller vad?

Många tjocka är mentaly sjuka med. Så dom han typ ha adhd/add. aspergers etc så deras hjärna fungerar inte vilka bra som oss vanliga. Vi har för mycket frihet i Sverige så trasig människor får gör sitt.
Citera
2016-12-23, 17:56
  #12
Medlem
Finans.killens avatar
För att de har en låg IQ, detta är grundläggande för att man ska totalt kunna skita i hur man ser ut och bli "megafet".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback