Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-19, 12:59
  #13
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Kollade dina andra inlägg och inser att du spelar micronivå så var alltså summan du hade med till bordet $10... dvs låg nivå... ja då blir det ju lite annorlunda... prova gå upp en bit i nivå så du inte får för dig att alla spelar på det sätt de gör på Micro. ..

Mvh

Vart spelar du då? Du verkar ju vara en riktigt inbiten spelare som inte ens vet vad 10Nl betyder.

Sen var det 250bb så stacksen låg på 25. Om du vet vad bb står för.

Jag vet hur det spelas på högre och där gör man heller inga cp herocalls med A hög 250bb, iallafall inte som vinnande spelare.
Citera
2015-12-19, 13:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Men varför skulle han ens fundera på att herocalla med Ak då? Vad synar jag 3bet flopp med som han slår? 10-9 eller 8-9 är enda handen han slår. Och det är 250bb deep.

Vart spelar du där herocalls med 140bb görs? Låter som drömmen ju.

Om han herocall så är det väl med just AK eller möjligtvis AT. ..det förklarar ju rätt väl varför han var aggro på floppen? Sen kroknade han ju på river.. hade du spelat högre nivå så hade han fortsatt vara aggro på turn och river... och då hade du lagt...faktum är att du kanske redan lagt innan flopp... på floppen hade du i vart fall..
Det är stor skillnad om det gäller kaffepengar eller inte.. det är därför bluffar har ett värde.. det gör ont att förlora... mer än det gör gott att vinna.

110 BB i potten +dina 140.. så han får nästan dubbla pengen på en syn om han slår dig... ja hur tänker du om det?

Mvh
Citera
2015-12-19, 13:06
  #15
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Om han herocall så är det väl med just AK eller möjligtvis AT. ..det förklarar ju rätt väl varför han var aggro på floppen? Sen kroknade han ju på river.. hade du spelat högre nivå så hade han fortsatt vara aggro på turn och river... och då hade du lagt...faktum är att du kanske redan lagt innan flopp... på floppen hade du i vart fall..
Det är stor skillnad om det gäller kaffepengar eller inte.. det är därför bluffar har ett värde.. det gör ont att förlora... mer än det gör gott att vinna.

110 BB i potten +dina 140.. så han får nästan dubbla pengen på en syn om han slår dig... ja hur tänker du om det?

Mvh

Det var en Cbet och ett turnbet? Hur får man in 110bb med 3bet pre och bara ett 3/4 cbet? Du kanske ska läsa lite först innan du försöker leka kungen över poker.

Vet du varför jag tryckte allin istället för att inte bara betta halvpott?

Du verkar ha lite problem med grunderna och olika uttryck i poker så är intresserad över vad för limits du spelar och hur det går för dig där.
__________________
Senast redigerad av Atrocitet 2015-12-19 kl. 13:08.
Citera
2015-12-19, 13:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Det var en Cbet och ett turnbet? Hur får man in 110bb med 3bet pre och bara ett 3/4 cbet? Du kanske ska läsa lite först innan du försöker leka kungen över poker.

Vet du varför jag tryckte allin istället för att inte bara betta halvpott?

Du verkar ha lite problem med grunderna och olika uttryck i poker så är intresserad över vad för limits du spelar och hur det går för dig där.


Du skrev att han bettade halvpott på turn. .. det kallas för att köpa river...knappast samma som att spela aggro... sen gav han upp ... varför? Troligen hoppades han på att AK eller AT skulle duga?

Varför blir du så upprörd över att jag ger synpunkter på ditt spel? Det var väl det du ville ha?

Jag spelar inte själv längre. Inte på nätet iaf.

Mvh
Citera
2015-12-19, 13:31
  #17
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Du skrev att han bettade halvpott på turn. .. det kallas för att köpa river...knappast samma som att spela aggro... sen gav han upp ... varför? Troligen hoppades han på att AK eller AT skulle duga?

Varför blir du så upprörd över att jag ger synpunkter på ditt spel? Det var väl det du ville ha?

Jag spelar inte själv längre. Inte på nätet iaf.

Mvh

Halvpott+ på turn är ett valuebet. Att dubbelbarrela är aggro. En trippelbarrel är LAGish.

Jag ville ha synpunkter på linjen jag tog, ja. Men det märks ju tydligt att du inte har den blekaste vad du pratar om och inte har spelat varken höga eller micro limits med tänkande spelare.

Aldrig att det är EV+ att dubbelfloata och sen checka river med 77 i en 3bettad pott med den brädan. Isåfall måste man ha sjuka reads på att det är en LAG som spelar allt.

Tycker jag du gör rätt i.
__________________
Senast redigerad av Atrocitet 2015-12-19 kl. 13:34.
Citera
2015-12-19, 13:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Halvpott+ på turn är ett valuebet. Att dubbelbarrela är aggro. En trippelbarrel är LAGish.

Jag ville ha synpunkter på linjen jag tog, ja. Men det märks ju tydligt att du inte har den blekaste vad du pratar om och inte har spelat varken höga eller micro limits med tänkande spelare.

Tycker jag du gör rätt i.


Ok kungen du har ju full koll ... då är det väl bara gratulera till ett fantastiskt spel där AA foldas som ingenting över femtiolapp!!
Haha skärp dig nu för tusan.

Ha det gott hurrudu och lycka till!! Bli inte för frustrerad när folk avviker för mycket från dina åsikter om hur det korrekta liret ser ut bara..

Glhf

Mvh
Citera
2015-12-19, 13:42
  #19
Medlem
Atrocitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Ok kungen du har ju full koll ... då är det väl bara gratulera till ett fantastiskt spel där AA foldas som ingenting över femtiolapp!!
Haha skärp dig nu för tusan.

Ha det gott hurrudu och lycka till!! Bli inte för frustrerad när folk avviker för mycket från dina åsikter om hur det korrekta liret ser ut bara..

Glhf

Mvh

Jag skiter fullständigt i om han callar eller foldar, jag vill spela handen så bra som möjligt. Men du verkar fortfarande inte förstå vad som hände i handen och varför jag frågar.

Räknade med att få vettig feedback och inte svammel av någon tjackis som inte kan grunderna.

Lycka till själv.
Citera
2015-12-19, 13:51
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Jag skiter fullständigt i om han callar eller foldar, jag vill spela handen så bra som möjligt. Men du verkar fortfarande inte förstå vad som hände i handen och varför jag frågar.

Räknade med att få vettig feedback och inte svammel av någon tjackis som inte kan grunderna.

Lycka till själv.

Varför kallar du mig tjackis? Jag är inte helt oerfaren när det kommer till droger.. men tjackis?


Mvh

Edit. Ja just det ja ..korkskallar tar gärna till ad hominem när argumenten tar slut. .. så var det ja..

Rekommenderar boken "Psychology of poker" ... där får du lära dig det allra viktigaste in holdem ... nämligen att det korrekta spelet inte existerar.. allt beror vem du möter.. läs den. Det är ärligt en riktigt bra bok. Lättläst dessutom.

Mvh
__________________
Senast redigerad av DwWU 2015-12-19 kl. 14:10.
Citera
2016-01-06, 00:46
  #21
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Du skrev att han bettade halvpott på turn. .. det kallas för att köpa river...knappast samma som att spela aggro... sen gav han upp ... varför? Troligen hoppades han på att AK eller AT skulle duga?

Varför blir du så upprörd över att jag ger synpunkter på ditt spel? Det var väl det du ville ha?

Jag spelar inte själv längre. Inte på nätet iaf.

Mvh
En halv potsize bet på turn är en valuebet och inget annat.Det räcker för att övertyga den smartare att sluta jaga färgdrag etc.Hans Fi cbetar floppen och 50% pot på turn vilket är en väldigt normal sizing för många inkl.mig själv.Att köpa river för att man betar turn? Vad är det? Jag har aldrig nånsin hört det uttrycket och då är jag väl bevandrad i pokerlitteratur och följer mycket proffs som gör instruktionsvideor.
Till handen...
Höjer man på knappen så får man utgå ifrån att BB kommer att 3-beta med en betydligt bredare range än normalt (mer Ax,KJs)+mer bluff eftersom knappen förknippas med steal.Han multitablar dock mycket vilket innebär att risken för att han återhöjer med skräp är något minimerad.
De händer jag får upp efter att ha läst handen är AK,AJ,KJ,Axs,88-TT etc.Checkar du här så kommer du ta hem potten ibland också men jag gillar din bet ändå.Du får en del J och 88-TT att inte våga syna och här nyttjar du vikten av position.Du sniffade till dig svaghet och fyrade av.Snyggt
Citera
2016-01-06, 00:56
  #22
Medlem
withnonames avatar
Jag vill tillägga att jag inte tror han hade AA nånsin.De antal på microstakes som inte gör en sk."crying call" med AA,KK i det där läget kan man räkna på händerna.
Citera
2016-01-06, 01:04
  #23
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Jag skiter fullständigt i om han callar eller foldar, jag vill spela handen så bra som möjligt. Men du verkar fortfarande inte förstå vad som hände i handen och varför jag frågar.

Räknade med att få vettig feedback och inte svammel av någon tjackis som inte kan grunderna.

Lycka till själv.
Är det här ditt speltänk så är du för aggresiv. Om du sitter i en turnering så kommer en lugn spelare att rensa dig. Du går på pumpen.

Amerikanarna spelade ofta aggresivt,enkelspårigt.Det var bara att luta sig tillbaka när man fick in en triss.

Synd att de är borta från nätet.
Citera
2016-01-06, 14:48
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
En halv potsize bet på turn är en valuebet och inget annat.Det räcker för att övertyga den smartare att sluta jaga färgdrag etc.Hans Fi cbetar floppen och 50% pot på turn vilket är en väldigt normal sizing för många inkl.mig själv.Att köpa river för att man betar turn? Vad är det? Jag har aldrig nånsin hört det uttrycket och då är jag väl bevandrad i pokerlitteratur och följer mycket proffs som gör instruktionsvideor.
Till handen...
Höjer man på knappen så får man utgå ifrån att BB kommer att 3-beta med en betydligt bredare range än normalt (mer Ax,KJs)+mer bluff eftersom knappen förknippas med steal.Han multitablar dock mycket vilket innebär att risken för att han återhöjer med skräp är något minimerad.
De händer jag får upp efter att ha läst handen är AK,AJ,KJ,Axs,88-TT etc.Checkar du här så kommer du ta hem potten ibland också men jag gillar din bet ändå.Du får en del J och 88-TT att inte våga syna och här nyttjar du vikten av position.Du sniffade till dig svaghet och fyrade av.Snyggt

Att köpa river.. jag tror som sagt att killen hade AK alt AT... det förklarar för mig raise från BB innan flopp. . Eftersom TS raisade i sen pos dessutom på 6max-bord.. Detta förklarar även aggressiviteten på flop med överkort + håldrag.. på turn agerar han först... så vad göra? Checka och visa svaghet? Detta är aldrig bra detta vet de flesta ...eller lägga en bet som kan tolkas som värdebet?. . dvs eventuellt vinna potten direkt eftersom TS endast synade på flop ... eller åtminstone ge ett någorlunda vettigt pris (köpa nästa kort ) på att se river? Iom håldraget + överkort A? Köpa river plus en chans att vinna direkt altså... sen kan man ju tycka att han borde löpt linan ut och inte checkat river utan hellre dratt allin direkt. .. TS hade då lagt.. men detta är ju lätt att säga ...sas ...

Så tänker jag.. att sen TS gick i taket över att jag varken kände till "zoom" och missförstod vilken nivå de handlade om ... ja de är ju bara fånigt...

Precis som du säger så finns det inte en chans att han lade AA/KK

Mvh
__________________
Senast redigerad av DwWU 2016-01-06 kl. 14:58.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback