Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-17, 22:32
  #1
Medlem
Fria Tider har på ngn sätt hittat den PK-manual som vi alla visste fanns på SVT.

Tex ska man på alla sätt hindra aningslösa töntsvennar från att bli medvetna om hur spännande Nya Sverige blivit genom att undvika vissa fraser och benämningar som skulle få töntsvennen att motsätta sig massinvandring av araber och negrer.

"Afrikanskt ursprung" ska undvikas, medan "vit, ljushyad, rödlätt, östasiatiskt utseende" får rapporteras, osv.

http://www.friatider.se/undvik-ordet...-nya-pk-manual

Vad tycker panelen? Det kom inte direkt som en överraskning för mig om man säger så ...
Citera
2015-12-17, 22:43
  #2
Medlem
Sixts avatar
Vad har Fria Tider för källa till denna artikel? Något källmaterial finns inte vad jag kan se. Det skulle vara intressant att se språkmanualen i sin helhet (om den nu finns). Hur fick FT tag i den?
Citera
2015-12-17, 22:50
  #3
Medlem
fermions avatar
Här Hr du källan

http://www.svt.se/svts/article538406...%20Nyheter.pdf
Citera
2015-12-17, 23:06
  #4
Medlem
Kulturmarxistisk orgie i sann orwellsk anda infö juletiden.
Citera
2015-12-17, 23:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
http://www.svt.se/svts/article538406...%20Nyheter.pdf

Citat:
SVT Nyheter använder begreppet svensk om alla som har svenskt medborgarskap.
Vi använder hellre svensk än svensk medborgare för att inte skilja på svenskar.

Nu vet jag inte om jag blandar ihop SVT med TV4, men när de där två terroristäcklen från Göteborg drogs inför rätta beskrev man, i ett nyhetsprogram, händelsen som att "de båda männen var svenska medborgare" och pratade om dem som "två män från Göteborg" vill jag minnas. Minns att jag reagerade på hur man undvek epitetet "svenskar" om dem två. "Trevligt att inte omfamna sådana människor i vår svenskhet" ungefär."
Citera
2015-12-17, 23:29
  #6
Medlem
Snapcounts avatar
Jan Helin kommer till ett dukat bord med andra ord.., "hen" kommer att trivas skitfint !
Citera
2015-12-17, 23:37
  #7
Medlem
studentrolands avatar
Ja, fy fan...Stockholm... ända sedan Gustav Vasa har centralstyret försökt forma tankevärlden på landsbygden här i landet...
Citera
2015-12-17, 23:53
  #8
Medlem
Ser inget konstigt med det, är framtagit av en rabiat vänsterhäxa som hatar ursprungsbefolkningen. HS älskar mångkultur och kommer göra allt för att påtvinga det Svenska folket mångkultur.
Citera
2015-12-18, 00:17
  #9
Medlem
Okej. Så tanken är att journalister går 3-4 år på journalisthögskolan, stretar på i ett decennie eller två på någon lokal skittidning och når sedan sin karriärs kulm på Sveriges mest prestigefyllda nyhetsredaktion. Där möts de alltså av den här typen av dadafasoner och manualer som syftar till att detaljstyra deras arbete.

Hur kan nån journalist med ett uns av yrkesstolthet svälja en sådan manual?
Citera
2015-12-18, 00:24
  #10
Medlem
Inte ens på mitt pk jobb skulle sånt här vara accepterat.
Citera
2015-12-18, 00:41
  #11
Medlem
Lobengulas avatar
Haha, ja vad ska man säga? Kör på!! Alla sådana här avslöjanden om PK-regelböcker gör att ett visst parti får fler anhängare.

Folk blir förbannade över att sanningen ska mörkas eller parfymeras i en politisk korrekt dimma. Men som sagt kör på, det verkar ju vara ett vinnande koncept
Citera
2015-12-18, 01:24
  #12
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Nu kör PK rakt in i kaklet. En neger blir ofrivilligt solbränd och en zigenare blir en utsatt världsmedborgare. Allt för kampen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback