Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-01-14, 10:10
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Du menar alltså allvarligt att du tror att 10-20% av alla som testar RC-opioider dör?
Källa på det?

Har du någon källa på att jag har fel? Vad kan du redovisa för siffror som motbevisar mina?

Din inställning är ett tydligt exempel på den underskattning av problemet och dödligheten som funnits från början och som fortfarande finns. När jag skrev att akrylfentanyl orsakat tvåsiffrigt antal dödsfall så tog sig folk för pannan och skrattade åt mig.

Jag pratar främst om fentanylanalogerna och de har nu orsakat runt 300 dödsfall. Hur många tror du har testat dem? Med testat så syftar jag på att man köpt en flaska eller mer. Jag tror det handlar om 1500 till max 3000 personer. Vi hamnar då på den dödlighet mellan 10 och 20 procent.

Tror du fentanylanaloganvändarna är fler än användarna av heroin? Det tror inte jag. Antalet heroinanvändare bedöms av de flesta experter ligga på ca 5 000 personer. Jag tror fentanylanvändarna är mindre än hälften av dessa. Heroin är fortfarande en substans som fler föredrar, som har bättre rykte än fentanyl och som säljs på gatan över hela Sverige. Fentanylanaloger hittar du bara på nätet.

Du kan väl fråga en nätsäljare av fentanyer hur många kunder han har som köper fentanylanaloger. Inte ens den störste kommer säga att det är fler än 1000-2000 personer. ChemClub tjänade under sin tid som kung på marknaden 570 000 kronor enligt en tidningsartikel. Om vi räknar på 500 kronor per flaska så blir det 1140 flaskor. Nu ska vi vara medvetna om att han sålde en hel del andra preparat och att den vanlige användaren köper långt fler än 1 flaska under de tre månader han var aktiv. Jag tror det kokar ner till ca 300 kunder som köpte fentanyl av ChemClub. Storsäljaren var väl cyklopropylfetanyl som orsakade ett 60-tal döda. Bara där har du 20% döda under väldigt kort tid. Drar du ut tiden till 1 år eller de 3 år som fentanylvågen har pågått så ökar självfallet dödligheten.

Hur många skriver om fentanyler i det här forumet? 500 konton de senaste tre åren? Då är en hel del konton skapta eller köpta av säljarna. Fler läser naturligtvis och en del lyckas hitta säljarna utan att gå via Flashback, men man ska inte underskatta Flashbacks betydelse. Utan denna marknadsföringskanal så hade vi inte haft någon fentanylepidemi i Sverige.

Hur jag än räknar så handlar det inte om fler än 1500-3000 personer och av dem är 300 döda idag.
Citera
2018-01-14, 11:59
  #26
Avstängd
Idiotiskt att ta rc opiater, ryskroulette kan det liknas vid.
Citera
2018-01-14, 13:40
  #27
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
Har du någon källa på att jag har fel? Vad kan du redovisa för siffror som motbevisar mina?

Din inställning är ett tydligt exempel på den underskattning av problemet och dödligheten som funnits från början och som fortfarande finns. När jag skrev att akrylfentanyl orsakat tvåsiffrigt antal dödsfall så tog sig folk för pannan och skrattade åt mig.

Jag pratar främst om fentanylanalogerna och de har nu orsakat runt 300 dödsfall. Hur många tror du har testat dem? Med testat så syftar jag på att man köpt en flaska eller mer. Jag tror det handlar om 1500 till max 3000 personer. Vi hamnar då på den dödlighet mellan 10 och 20 procent.

Tror du fentanylanaloganvändarna är fler än användarna av heroin? Det tror inte jag. Antalet heroinanvändare bedöms av de flesta experter ligga på ca 5 000 personer. Jag tror fentanylanvändarna är mindre än hälften av dessa. Heroin är fortfarande en substans som fler föredrar, som har bättre rykte än fentanyl och som säljs på gatan över hela Sverige. Fentanylanaloger hittar du bara på nätet.

Du kan väl fråga en nätsäljare av fentanyer hur många kunder han har som köper fentanylanaloger. Inte ens den störste kommer säga att det är fler än 1000-2000 personer. ChemClub tjänade under sin tid som kung på marknaden 570 000 kronor enligt en tidningsartikel. Om vi räknar på 500 kronor per flaska så blir det 1140 flaskor. Nu ska vi vara medvetna om att han sålde en hel del andra preparat och att den vanlige användaren köper långt fler än 1 flaska under de tre månader han var aktiv. Jag tror det kokar ner till ca 300 kunder som köpte fentanyl av ChemClub. Storsäljaren var väl cyklopropylfetanyl som orsakade ett 60-tal döda. Bara där har du 20% döda under väldigt kort tid. Drar du ut tiden till 1 år eller de 3 år som fentanylvågen har pågått så ökar självfallet dödligheten.

Hur många skriver om fentanyler i det här forumet? 500 konton de senaste tre åren? Då är en hel del konton skapta eller köpta av säljarna. Fler läser naturligtvis och en del lyckas hitta säljarna utan att gå via Flashback, men man ska inte underskatta Flashbacks betydelse. Utan denna marknadsföringskanal så hade vi inte haft någon fentanylepidemi i Sverige.

Hur jag än räknar så handlar det inte om fler än 1500-3000 personer och av dem är 300 döda idag.

Ser nu att min -gubbe fick mitt inlägg att tolkas som väldigt tvivlande/dumförklarande mot ditt påstående, det var inte meningen. Skriver på mobilen så blev fel, skulle vara en vanlig men kom åt fel i dropdownen.
Men jag tycker ändå att det låter som en väldigt hög siffra så därför undrade jag vad du hade för källa. Men det kanske stämmer som du säger, och isåfall så är det riktigt tragiskt.
Sen får man såklart utesluta folk som vill avsluta sitt liv och därför köper en lättillgänglig nässpray och tar några extra sprut.
Men tror du allvarligt att det är så högt som 10-20 som av misstag för? Riktigt hemskt isåfall

Edit:
Kan du länka mig till mer info gällande de 300 kända dödsfallen?
__________________
Senast redigerad av FISKISCH 2018-01-14 kl. 13:44.
Citera
2018-01-15, 13:55
  #28
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Håller med dig, här på forumet har man ju märkt att människor blandat med lyrica och allt möjligt.
Sen har vi ju det där med att många går från att ha tagit lite tram till fentan, endast för det är lagligt! Så ja det största problemet med i princip alla droger är väl att folk inte lär sig om dem innan intag! Innan jag ens tog tram spenderade jag timmar med fass, FB, forskning och sidor om vad man ej bör blanda med, anti-depp etc. Men vissa kör ju bara på utan en tanke tyvärr!
Ja, som man bäddar får man ligga. Tar man RC-Fentanyl och mixar med något som ökar dödsrisken får man skylla sig själv tycker jag faktiskt, samma om man inte läser på om drogen etc. En annan femma om det först kommer en OK batch sen pang en dunderbatch som får en tappa hakan, men som sagt, man ska vara extra försiktigt vid RC-neråt. Just RC-fentanyler/opioider/opiater har jag störst respekt för då dom är lite oberäkneliga men bara man är försiktig och har tålamod att vänta in effekten och inte blandar in massa annat tycker jag RC-neråt är rätt mysigt då och då.
The dose makes the poison.
Citera
2018-01-15, 14:29
  #29
Medlem
ruttenfimps avatar
Jag har aldrig vart riktigt "fast" i opiat träsket men provat på flera olika fentanyler. Man e helt enkelt alldeles för nyfiken, lr känner sig riktigt dålig, då kan opiater hjälpa mycket.

Horse är dyrt o kvaliteten kan variera, sub funkar knappt när man gått sig in på det (även fast långt uppehåll) blir inte riktigt samma som i början. En åtta sub kunde räcka några dagar men nu räcker det knappt 1 dag tyvärr - (utan tolerans dvs).

Billigt knark som räcker länge om man inte har tolerans. Då jag inte har opiat tolerans så blir jag tvärveck av fenta. Sitter och noddar röven av mig o nån benz på det. Visst är det riskfyllt men säg vad som inte dödat en ännu.. Respektlöst, ja maybe men så äre.
Citera
2018-01-15, 14:46
  #30
Medlem
GlennGBGs avatar
Toleransen stiger fort och då är det inte billigt längre, men det är ju inte horse heller när man behöver 2 gram per dygn.
Men fentan är så jäkla farlig att jag vill ha den av marknaden pga den är så lätt tillgänglig. Vem som helst ute på vischan kan spraya sig till nirvana, oavsett ålder etc. Jonket måste du åtminstone anstränga dig lite för att få tag i, och i de flesta fall så börjar inte folk IV:a direkt och har då större chans att dosera så man överlever.

Jag skulle våga använda rc-fenta, men vill inte eftersom det dels är fört dyrt när man som jag har hög tolerans, dels är så obeprövat och man vet inte riktigt vad man får i sig. Till skillnad från jonket då, även om det kan vara starkt så är det hanterbart och då jag inte kör IV så är risken för OD väldigt liten.
Dessutom är det någe speciellt med jonk, lukten eller snarare aromen som möter en när man får öppnat ett inplastat paket, den rena doften av opiater med en lätt kemisk touch av ättika från processen..
__________________
Senast redigerad av GlennGBG 2018-01-15 kl. 14:50.
Citera
2018-01-16, 01:29
  #31
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Ja, som man bäddar får man ligga. Tar man RC-Fentanyl och mixar med något som ökar dödsrisken får man skylla sig själv tycker jag faktiskt, samma om man inte läser på om drogen etc. En annan femma om det först kommer en OK batch sen pang en dunderbatch som får en tappa hakan, men som sagt, man ska vara extra försiktigt vid RC-neråt. Just RC-fentanyler/opioider/opiater har jag störst respekt för då dom är lite oberäkneliga men bara man är försiktig och har tålamod att vänta in effekten och inte blandar in massa annat tycker jag RC-neråt är rätt mysigt då och då.
The dose makes the poison.

Håller med till 100%. Jag blandar alltid ut första flaskan jag köper för att kolla styrka på den,
det verkar inte vara många av oss som gör det här på FB, liksom 6 sprut outblandat första dagen..bye!

Ja precis, jag är också försiktig. Mitt mål är ju att njuta, inte dö, så då är det ju vägen att gå!
Man kan ju inte gå från 0,2g cannabis till att spruta Heroin heller liksom, simpel logik kan man tycka lol.
Citera
2018-01-17, 09:49
  #32
Medlem
orrecrists avatar
Ingen kan väll ha missat dagens nyheter samt gårdagens, varit ett jävla liv om rc-droger då främst fentanyl analoger som skall ha tagit 24 liv förra året.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback