Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-17, 03:20
  #1
Medlem
Iam-Varfors avatar
70 pers kvar av 4k spelare 3.30 bounty builder lite under medelstack 10 10 först i kön, betta, limpa, folda?

Jag foldade iaf vilket visade sig vara ett bra beslut, då snubben efter mig satt på AA.. Men känns nu i efterhand att jag spelade den fel sett till hur man "ska" spela?

Tycker 10 10 är rätt svårspelad överlag...
Citera
2015-12-17, 03:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
70 pers kvar av 4k spelare 3.30 bounty builder lite under medelstack 10 10 först i kön, betta, limpa, folda?

Jag foldade iaf vilket visade sig vara ett bra beslut, då snubben efter mig satt på AA.. Men känns nu i efterhand att jag spelade den fel sett till hur man "ska" spela?

Tycker 10 10 är rätt svårspelad överlag...


Får du tryck efter att ha öppnat under The Gun med TT ... I en turnering där de börjar bli spänt läge ... jag lägger med... positionen är för usel..

Mvh

Ursäkta om jag svamlar!

Jag menar att om du får omslag... vad ska han ha? 99? 88? Nä då hade han limpat..han hade troligen limpat med JJ också...

GG
__________________
Senast redigerad av DwWU 2015-12-17 kl. 03:32.
Citera
2015-12-17, 04:25
  #3
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Får du tryck efter att ha öppnat under The Gun med TT ... I en turnering där de börjar bli spänt läge ... jag lägger med... positionen är för usel..

Mvh

Ursäkta om jag svamlar!

Jag menar att om du får omslag... vad ska han ha? 99? 88? Nä då hade han limpat..han hade troligen limpat med JJ också...

GG

Okej! Still learning
Citera
2015-12-17, 04:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
70 pers kvar av 4k spelare 3.30 bounty builder lite under medelstack 10 10 först i kön, betta, limpa, folda?

Jag foldade iaf vilket visade sig vara ett bra beslut, då snubben efter mig satt på AA.. Men känns nu i efterhand att jag spelade den fel sett till hur man "ska" spela?

Tycker 10 10 är rätt svårspelad överlag...

Bra läggning.
Citera
2015-12-17, 04:31
  #5
Medlem
D3ans avatar
Hur många BBs har du?
Är ni ITM?

Fold är nog bäst men måste gissa eftersom du utelämnar en del faktorer, limp är sämsta alternativet.
Citera
2015-12-17, 04:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Okej! Still learning

Men OM du har lite chips och måste dra till med nåt så blockar ju TT stegen om han har AK.... så en liten fördel där... ibland är man ju så illa tvungen att dubbla..
Hehe fan vad jag tramsar hörrudu...

spelar du nu? Hur går det?

Mvh
Citera
2015-12-17, 04:40
  #7
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Men OM du har lite chips och måste dra till med nåt så blockar ju TT stegen om han har AK.... så en liten fördel där... ibland är man ju så illa tvungen att dubbla..
Hehe fanns vad jag tramsar hörrudu...

spelar du nu? Hur går det?

Mvh

Spelade 2 turrar, en 3.3$ och en 1.1$ Slutade 87 på 3.3 och 23 i 1.1

Det jag märker själv är att jag spelar lite väl många händer, så i slutet så blir jag reraisad lite mycket och har inte kulorna att att straffa alternativt kort för att göra det.. Har hyfsad koll på vilka som är bra spelare respektive dåliga.. Så har mycket kvar att lära...

Lite offtopi, men kollar på en del streamers som lirar på pokerstars och dom har nån skit som gör att dom kan se hur många 3bets osv andra spelara gjort, är det tillåtet att använda sånt och vad använder dom isåfall?
Citera
2015-12-17, 04:42
  #8
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
Hur många BBs har du?
Är ni ITM?

Fold är nog bäst men måste gissa eftersom du utelämnar en del faktorer, limp är sämsta alternativet.
Hade 33 BBs vi va ITM
Citera
2015-12-17, 04:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Spelade 2 turrar, en 3.3$ och en 1.1$ Slutade 87 på 3.3 och 23 i 1.1

Det jag märker själv är att jag spelar lite väl många händer, så i slutet så blir jag reraisad lite mycket och har inte kulorna att att straffa alternativt kort för att göra det.. Har hyfsad koll på vilka som är bra spelare respektive dåliga.. Så har mycket kvar att lära...

Lite offtopi, men kollar på en del streamers som lirar på pokerstars och dom har nån skit som gör att dom kan se hur många 3bets osv andra spelara gjort, är det tillåtet att använda sånt och vad använder dom isåfall?


Slaskar är inte bra i turneringar... du måste spela tight-aggressive.. I turneringar gäller det att spela korten.. och spela hårt när du väl går in.. annars ser andra att du är lös och du får problem med hårda reraise ... det kan ju även ställa till det även den gång du har bra kort... sitter du vid ett hårt bord kanske du tillomed får två raise mot dig om du har fel image och då kan det bli svettigt oavsett vad du har...
Givetvis kan du avvika från den strategin ibland... beroende på position och sånt..
Men ALDRIG visa om du bluffar!!
De andra ska vara rädd för dig!


Det med 3bets har jag ingen aning om.. har slutat spela själv..
Hade för lätt att tilta när oddsen gick emot i alltför långa streak sas haha


Mvh gl
Citera
2015-12-17, 07:43
  #10
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Hade 33 BBs vi va ITM
Väldigt svårt att tro 33bbs är lite under medel stack? Är de verkligen korrekt?

33bb utg med 1010 är en fold

De du nämner är en HUD du kan använda poker tracker eller hold'em manager de är tillåtet än så länge
Citera
2015-12-19, 22:25
  #11
Medlem
withnonames avatar
Ja eller så spelar man disciplinerat efter regler.Minraise och får du motstånd vik handen omedelbart
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback