Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-17, 12:21
  #13
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Generaliseringar, så du menar att benzo inte kommer att hjälpa ts utan utgår från att han blir narkoman resten av livet?

Det var visst ett skitsvar och det tycker jag ditt är också, nu pratar vi om medicinska doser och du börjar prata om benzotorskar som tar det i russyfte. Where is The logic in that

Kan man inte hantera amfetamin på ett vettigt sätt så är det rätt stor risk att man inte klarar av att hantera benso heller.
Citera
2015-12-18, 09:47
  #14
Medlem
wasabi84s avatar
Tack för alla svar <3
Jag har nu klarat två veckor. Första veckan fruktansvärt påfrestande psykiskt och nu andra veckan betydligt mer fysiskt. Tredje försöket med 100mg tramadol fungerade och jag blev speedad som sören (triggade absolut hypomani, japp jag e bipolär).. Jag gillade troligtvis effekten för mycket eftersom den gav en tjack-liknande effekt som jag inte nått upp i på ett bra tag..dessutom var jag nästintill helt smärtfri och fick en massa gjort. Varningslampa på den... kände hur jag började planera hur jag skulle använda min manipulativa sida och skapa en ny bästis-relation med Tramadol.. Tyvärr vet jag ju hur det blir, sen får man inte samma effekt och kompisen sviker men man vågar inte släppa den och försöka leva ensam med risk för att rasa ihop totalt...

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte bestämt mig hur jag ska hantera denna "triggern"... ska inte hymla med att det var oerhört tillfredsställande... Borde säga att jag ABSOLUT inte vill in i något nytt men mitt beroendebehov är absolut starkt, speciellt i svåra tider och det har varit VÄLDIGT svåra och traumatiska tider senaste året..

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Hur länge har du haft dessa problem? Låter ju som kraftig AT - det var mycket du tog och länge. Det psysiska är väldigt tydlig AT. Om du inte kan sova så testa sömnmedel, gärna någon starkare som z-analoger eller benso. Bli inte beroende bara, utan ta det så länge du inte kan sova pga smärtan.

Du kan också testa spikmatta. Det kan låta flummgt, men det är ganska välkänt att det kan fungera mot smärta och att man kan bli trött/pigg. Funkar faktiskt helt okej för min värk.

Annars får du nog testa en annan opiat, eller högre dos tramadol. Också där under korta perioder för att inte bli beroende.

Haft besvären sista veckan, dvs vecka nr. 2 efter sista linan... Så AT vet i kattsingen.. Nej spikmatta låter inte alls flummigt :-) har faktiskt hjälpt mot vissa spänningar tillfälligt åtminstone..

Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
"bli inte beroende bara" om hon redan har varit torsk på amfetamin så har hon "beroendetendens" i sig, därför borde hon inte försöka lösa detta med andra droger då hon kommer garanterat bli fast i dom också.

ända anledningen varför hon klarar av att vara ren nu är för hennes pojkvän håller koll. annars hade hon aldrig klarat det.

bara härda ut och käka alvedon, ät bra mat, få i dig vitaminer och vatten.

Tack för din "peppning", vet inte hur effektivt det är att skriva "annars hade hon aldrig klarat det" till någon som är alldeles nerbruten av kamp.. Jag kunde fortsatt bakom folks rygg men jag har valt att inte göra det, förr eller senare hade det slutat i katastrof och jag har för mycket att förlora... Du menar säkert inget illa men ditt inlägg känns fördomsfullt och skrivet utan egen erfarenhet, "bara härda ut"...

Och ja, jag är missbrukare.

Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Inte precis ett skitsvar.. Benzo kommer göra dina problem värre. Går du in i benzotråden så får du se hur många som sitter fast i skiten och inte klarar av att vara ifrån dem.
Dessutom så äter dom inte det i medicinskt syfte, utan för rus syfte och enorma mängder.
https://www.youtube.com/watch?v=LjpD41mMG8o

@Wasabi, vi pratades vid genom PM en gång i tiden, vet inte varför jag inte skickade PM tillbaka?

Ja jag har ikto på recept och hade kunnat köra in på det men som tur är så är benzo inte alls min grej och ingen medicin jag har använt dagligen och aldrig maxdos. Jag söker det som går uppåt och inte "trögar" ner kroppen eller huvudet om du förstår hur jag menar? Hatar att bli bakpixad också..

Minns inte heller vad PM:andet handlade om faktiskt...

Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Börja käka magnesium.
Med dagligt intag av amfetamin har du stressat kroppen och förmodligen tömt en del av kroppens lager.

Magnesium verkar avslappnande och fungerar bra (enligt mig) mot värk.
Ja jag käkar Magnesium på daglig basis sen ett bra tag tillbaka faktiskt, tror absolut att det är bra och ger effekt men inte tillräckligt för detta tillståndet tyvärr...

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Körde inte lika hårt som dig men lite längre. Hade inte så ont som du beskriver, men nog värkte det en del i kroppen, speciellt händer ich fötter. Motion hjälpte i viss mån. Håll ut, jag är rätt säker på att det kommer kännas markant bättre bara inom ett par veckor.
Tack för ett hopp-ingivande svar

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Kan man inte hantera amfetamin på ett vettigt sätt så är det rätt stor risk att man inte klarar av att hantera benso heller.
Nej det gäller att vara fruktansvärt försiktig, håller med 100%
Citera
2015-12-22, 02:34
  #15
Medlem
D-vitamin i rikliga doser, minst 300mg magnesium av bra sort om dagen. Träning och bastu/massage på det. Hjälper något i alla fall, enligt mina personliga upplevelser i alla fall! Efter mina år av missbruk så hjälper detta lindrigt i alla fall, inte i närheten av en jesus dos men dugligt...
Citera
2015-12-22, 03:35
  #16
Medlem
amfetamin har definitivt ett fysiskt beroende, det är cannabis som inte medför några fysiska beroenden
Citera
2015-12-22, 05:03
  #17
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achelor
amfetamin har definitivt ett fysiskt beroende, det är cannabis som inte medför några fysiska beroenden
Nej amfetamin är inte fysiskt beroendeframkallande.
Citera
2015-12-22, 05:18
  #18
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Fyfan vilket jävla skitsvar.

"Beroendetendens", så om jag äter chips varje dag för att jag gillar det så kommer jag även bli beroende av ostbågar om jag testar det några gånger?

Det är en stoor skillnad på amfetamin och benzo. Båda används inom sjukvården för att lindra vissa problem vet du.

Jag förstår verkligen inte hur du lyckas tänka så fel så du får gärna utveckla.

Givetvis är det skillnad på preparaten och att de används i sjukvården gör knappast risken mindre att hon blir beroende av benso. Har man missbrukat amfetamin, har kraftiga utsättningssymptom och försöker "bota" kommer man garanterat inte ta benso på ett rimligt sätt.

Till TS - du har misshandlat din kropp och nu får du betala priset. Sannolikt kommer det ta tid innan din hjärna accepterar läget också.

Rid ut stormen genom att träna och äta näringsrikt så kommer du bli bra.

Håll kvar vid och respektera din kille. Han måste vara guld värd.
__________________
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2015-12-22 kl. 05:21.
Citera
2015-12-23, 11:01
  #19
Medlem
aislings avatar
Funderat på om jag skulle svara eftersom min bakgrund ser lite annorlunda ut. Men jag var iv-missbrukare på amfetamin i ca 20 år, på den tiden man höll sig till framförallt en drog. Jag slog i mig många gram per dygn. Slutade för ca 10 år sedan och har sedan dess ständig värk i kroppen.

Känslan efter att ha missbrukat tjack under lång tid är att man (jag) har som värk inuti skelettet. Den går inte riktigt att beskriva. Det är som molande och ibland pirrande värk. Armar, ben och rygg. Jag har även diskbråck så jag är ju inte hundra på vad som är vad men din tråd fick mig att fundera lite.

Lite som att när man gått många år på amfetamin så börjar tänderna att vittra sönder. De går sönder inifrån, som att de blir tunna skal och sedan en dag så säger krasch och så är det bara smulor kvar. Superläskigt! Lite så är känslan i skelettet att det liksom vittrar inifrån.

Jag kommer nog aldrig bli av med min värk och tröttheten i kroppen men jag knarkade väldigt hårt under många år på amfetamin och jag rekommenderar dig att inte fortsätta med amfetaminet om du nu upplever att du har värk i kroppen. Det är inte värt det!
Citera
2015-12-27, 12:38
  #20
Medlem
Midnights avatar
Hur länge har du varit drogfri och hur länge har du haft ont? Har det blivit bättre med tiden eller är det samma smärta?

Det kan vara näringsbrist. Ät och drick ordentligt. Får du inte i dig mat drick näringsdrycker.

Alvedon och Ipren -salva finns även att tillgå och det hjälper. Det lindrar till och med smärtstillestånden som uppstår vid avgiftning från starka opiater.

Det finns ingen som helst anledning att använda opioider, opiater eller bensodiazepiner när man avgiftas från amfetamin.

På en avgiftning får man ibland imovane den första natten om man har varit vaken en längre period men det ska inte behövas. Theralen brukar räcka. Det finns ingen mening att ta beroendeframkallande sömntabletter i flera dagar efter att man slutat med tjack. Det finns inget behov för det!

Du kommer inte att dö. Du kommer inte att gå under. Det kommer att bli bättre! Lycka till!
Citera
2018-05-03, 22:52
  #21
Medlem
Hej, nu är det så att jag har en vän som är o ca 40-års åldern och har exakt samma besvär som användaren aisling har, och ber nu flashback om hjälp för att hjälpa till i sökander efter orsaken (den riktiga orsaken... OM amfetaminet varit 100% rent VET jag att samma bieffektet EJ hade uppdagats efter lika lång tid!)

Ledtrådar: Händer endast EFTER intag samt EFTER effekten lagt sig, av just (de flesta i alla fall) centralstimulantia... Annars händer det ej, ätet bra och dricker bra. Är ute med hunden och aktiverar sig osv!
__________________
Senast redigerad av xiz 2018-05-03 kl. 22:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback