Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-16, 09:17
  #1
Medlem
usb3s avatar
Godmorgon!

Citat:
Ett blivande asylboende på Allégatan i Ekeby strax utanför Helsingborg har brunnit under morgonen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...nkt-asylboende

Här i tråden kan vi diskutera branden...
Citera
2015-12-16, 09:20
  #2
Medlem
BeatConducters avatar
Gissar på att det är dom själv som fjuttat på skiten
Citera
2015-12-16, 09:28
  #3
Medlem
Skedands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatConducter
Gissar på att det är dom själv som fjuttat på skiten
Citat:
Asylboendet har ännu inte tagits i bruk.

Nepp

Antar att man inte har väktare utanför blivande boenden?
Citera
2015-12-16, 09:40
  #4
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det brinner asylboenden eller tilltänkta sådana var och varannan dag nu.
Mjo, även om det dyker upp för mycket berikare nu för tiden är det jävligt tröttsamt att höra om dessa laglydiga och rättrådiga inhemska mongoloider som bränner ner allmän egendom till höger och vänster (och hyllningskören för deras kriminalitet här på FB...).
Sen finns det såklart ett och annat fall där bidragstagare boende på anläggningen ligger bakom, men dessa får ses som en minoritet än så länge?
Citera
2015-12-16, 09:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatConducter
Gissar på att det är dom själv som fjuttat på skiten

Vilket stöd har du för påståendet?
Att hotell inte brinner eller?

Dock onekligen litet konstigt att hus längor i skogsbryn i obygden alltid verkar vara utsatta.
Citera
2015-12-16, 09:56
  #6
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Mjo, även om det dyker upp för mycket berikare nu för tiden är det jävligt tröttsamt att höra om dessa laglydiga och rättrådiga inhemska mongoloider som bränner ner allmän egendom till höger och vänster (och hyllningskören för deras kriminalitet här på FB...).
Sen finns det såklart ett och annat fall där bidragstagare boende på anläggningen ligger bakom, men dessa får ses som en minoritet än så länge?

Enl polisen har en tredjedel av höstens brandattacker mot asylboenden startat inne på boendena, varför åtminstone en tredjedel av bränderna har startats av asylanter.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6321955
Citera
2015-12-16, 11:28
  #7
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Godmorgon!


http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...nkt-asylboende

Här i tråden kan vi diskutera branden...

Så j-a kontraproduktivt och idiotiskt.

Jag tror dock att vi hade sett färre bränder med en bredare åsiktskorridor och en ärligare debatt i Sverige.
Jag understryker att jag inte på något sätt försvarar eller urskuldrar de som ligger bakom dessa idiotiska bränder. Men, det är väldigt intressant att diskutera vad som ka ligga bakom dessa "ytterlighetsaktioner"?
Citera
2015-12-16, 11:31
  #8
Medlem
Det kan vara SD-anhängare som gjort det läste jag på Henrik Arnstads twitter.

http://www.exponerat.net/planerat-as...inner-i-ekeby/

https://twitter.com/arnstad/status/6...rc=twsrc%5Etfw
__________________
Senast redigerad av Camogli 2015-12-16 kl. 11:42.
Citera
2015-12-16, 11:35
  #9
Medlem
Powergirls avatar
Vad är det för jävla patrask som sätter eld på ett tilltänkt flyktingboende. Det är inte speciellt långsökt att misstänka någon av de idioter som hatar invandrare. Inte faan blir det bättre av att vissa idioter inom SD går ut med kartor så flyktingförläggningarna blir lättare att hitta.
Citera
2015-12-16, 11:44
  #10
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Så j-a kontraproduktivt och idiotiskt.

Jag tror dock att vi hade sett färre bränder med en bredare åsiktskorridor och en ärligare debatt i Sverige.
Jag understryker att jag inte på något sätt försvarar eller urskuldrar de som ligger bakom dessa idiotiska bränder. Men, det är väldigt intressant att diskutera vad som ka ligga bakom dessa "ytterlighetsaktioner"?


Detta är ju inte alls kontraproduktivt. De fick precis som de önskade på sin ort - inget flyktingboende. Ja det är precis som du säger men då det inte existerar någon röstberättigande hos medborgare i den här frågan så är detta det enda som faktiskt fungerar.
Citera
2015-12-16, 12:01
  #11
Medlem
Blodorns avatar
Sjätteklassarna Moa Jönsson och Johanna Roijer går i skolan som ligger i närheten. "Vi tycker att det är så sorgligt"

Tror nog att det kan vara lite självbevarelsedrift hos lokalbefolkningen, kanske någon förälder som inte ville ha yngre medelålders män som klasskamrater till sina flickor ?!
Citera
2015-12-16, 12:26
  #12
Avstängd
Isterband1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad är det för jävla patrask som sätter eld på ett tilltänkt flyktingboende. Det är inte speciellt långsökt att misstänka någon av de idioter som hatar invandrare. Inte faan blir det bättre av att vissa idioter inom SD går ut med kartor så flyktingförläggningarna blir lättare att hitta.

Haha, så det är bättre att barnfamiljer inte får veta att det ligger ett asylboende fullt med negrer, syrier och afghaner i närheten av deras bostad?

Hade jag haft barn och det fanns planer på att slå upp ett flyktingboende i närheten av min bostad hade jag bränt upp skiten DIREKT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback