Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-14, 16:23
  #1
Medlem
JustHates avatar
Halloj!

Under alla år på Flashback så har jag i många trådar läst om dessa 20% killarna.
Tänkte att det kan vara dags med en tråd där vi definierar vilka dessa är och varför dom är så jävla framgångsrika bland alla damer eller om det är så att det kanske är en "skröna"? Alla inlägg och åsikter är av intresse och försök håll er till Topic och om du anser att du är en av dessa killar dela med dig av dina erfarenheter och hur du går tillväga etc. Även tjejers syn på dessa killar är intressant! Hur uppkom fenomenet att 20% av killarna får knulla 80% av tjejerna?

För mig och vad jag förstått är 20% killarna:
En kille/man som ligger på en stark 8a-10a i majoriteten av de flesta tjejers ögon. Dessa killar kan i stort sätt välja och vraka vilka tjejer de vill knulla & dejta utan att egentligen stöta på några direkta problem. De flesta av dom är "players" vilket de flesta tjejer också konstigt nog vet om. Ofta har dom ett jävligt snyggt yttre och oftast väldigt tränade kroppar och charmen är perfekt.
De kan läsa av tjejers alla signaler och ofta ganska dominanta i sin personlighet.
Jag har en kompis som skulle anses tillhöra dessa 20% och han är:

* Snyggt ansikte
* Super tränad kropp
* Alfa (dominant)
* Charmig & Vältalig
* Snyggt klädd
* Alltid solariebrun
* Sjukt självsäker

Han är medlem på Badoo och där kan han också välja och vraka och får hundratals meddelanden och alla bilder han lägger upp får röstning runt 8a-10a på samtliga bilder när de fanns röstning. Han får brev från alla kategorier av tjejer men svarar och skriver enbart till de som är 9a -10or och nästan inte alltid men i stort sätt alltid lyckade resultat. Det är som att tjejerna vet att det endast ska leda till knull men nöjer sig med det, sedan finns det vissa han får jobba lite mer med men i slutändan så blir det alltid knull med de han väljer.

Vad är er erfarenhet av 20% killarna?
Existerar dom eller är det en myt att 20% av dessa killar får knulla vilka dom vill av 80% tjejer?
Hur kom fenomenet till från början?
__________________
Senast redigerad av JustHate 2015-12-14 kl. 16:30.
Citera
2015-12-14, 16:39
  #2
Medlem
Föreställ dig ett tjejgäng på fem stycken och alla har legat med en och samma kille. Den här killen tillhör dessa 20%.


Man kan vrida och variera på det lite hur man vill men fenomenet "20% har legat med 80% (ca.)" stämmer på ett ungefär.

Du glömde ta upp till par fördelar i punkterna till dessa 20% männen så som status, inkomst, arbetsposition och så vidare.
Citera
2015-12-14, 16:44
  #3
Medlem
Katzyns avatar
Möjligtvis på högstadiet/gymnasiet. Sen är samhället segmenterat så att inte samma snubbe går hem i förorten som i innerstan, inte samma kille går hem i akademiska kretsar som bland grovarbetare och därefter har man ju ålderskategorier, subkulturer etc. Den killen som tilltalar 80% av alla kvinnor 18-60 i alla samhällsklasser, politiska läger, subkulturer och etniska bakgrunder finns inte.
Citera
2015-12-14, 16:47
  #4
Medlem
Cybersluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Möjligtvis på högstadiet/gymnasiet. Sen är samhället segmenterat så att inte samma snubbe går hem i förorten som i innerstan, inte samma kille går hem i akademiska kretsar som bland grovarbetare och därefter har man ju ålderskategorier, subkulturer etc. Den killen som tilltalar 80% av alla kvinnor 18-60 i alla samhällsklasser, politiska läger, subkulturer och etniska bakgrunder finns inte.

Exakt min tanke!
Citera
2015-12-14, 16:52
  #5
Medlem
Valsus avatar
Det är ren och skärt naturligt urval.

Tjejer är bättre skyddade än killar då de kan sminka sig, operera sig, samt har 2 X kromosomer för att dölja eventuella genetiska defekter.

Bara att välja bort att bli "plast-pappa" som kille, om ni någonsin får tag på en av dessa horaktiga tjejer, låt dem inte klaga hur sviniga män är när de själva är de största svinen.

Vad som kategoriserar 20% killarna är att de vet vilka dessa tjejer egentligen är under ytan då detta visas öppet, problemet är när man faller utanför snygghetsskalan då blir tjejerna mindre öppna, men deras instinkter är de samma.

"Språket" kommer automatiskt om man är snygg kille, men blir till "kommunikations-problem" om man faller utanför ramen.
Alla tjejer fattar vad de gör och varför, så alla bortförklaringar är bara skitsnack.
Citera
2015-12-14, 16:52
  #6
Avstängd
Isterband1s avatar
Det är absolut inte en myt. Det är 100% fakta. Om vi ska ta ett exempel på hur en av dessa 20%-killar kan manifesteras, även om han inte är ifrån Sverige, så Zyzz. Klockrent exempel. Det här är ju inte bara en grej som existerar i Sverige utan det är så det fungerar i hela den civiliserade världen.
Citera
2015-12-14, 16:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Möjligtvis på högstadiet/gymnasiet. Sen är samhället segmenterat så att inte samma snubbe går hem i förorten som i innerstan, inte samma kille går hem i akademiska kretsar som bland grovarbetare och därefter har man ju ålderskategorier, subkulturer etc. Den killen som tilltalar 80% av alla kvinnor 18-60 i alla samhällsklasser, politiska läger, subkulturer och etniska bakgrunder finns inte.

Kan ju fortfarande gå hem hos 80% av alla kvinnor i sin kategori.
Citera
2015-12-14, 16:53
  #8
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Möjligtvis på högstadiet/gymnasiet. Sen är samhället segmenterat så att inte samma snubbe går hem i förorten som i innerstan, inte samma kille går hem i akademiska kretsar som bland grovarbetare och därefter har man ju ålderskategorier, subkulturer etc. Den killen som tilltalar 80% av alla kvinnor 18-60 i alla samhällsklasser, politiska läger, subkulturer och etniska bakgrunder finns inte.

Förklara det till Marcus Schenkenberg.
Citera
2015-12-14, 16:57
  #9
Medlem
Anuslovers avatar
Rent utseendemässigt är dessa 20% killar utan vare sig mycket pengar eller social status.
Kan dom spela spelet så är räcker det. Sedan har du vissa som ligger under 8-10 runt kanske 7or men dom kompenserar det med jobb/pengar materialistisk status o.s.v.

Men klassiska 20 % killar:
http://imgur.com/D7MDSzr
http://imgur.com/KIK2Nyx


Äldre 20% are:
http://imgur.com/nGatvCY
http://imgur.com/eEm799C


Och när killar får sjukt mycket komplimanger för sina utseendet kommer ett sjukligt självförtroende som också attraherar slynorna. Så sammanfattningsvis så går allt detta hand i hand men avgörande faktorn är deras utseenden.
Citera
2015-12-14, 16:57
  #10
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Föreställ dig ett tjejgäng på fem stycken och alla har legat med en och samma kille. Den här killen tillhör dessa 20%.


Man kan vrida och variera på det lite hur man vill men fenomenet "20% har legat med 80% (ca.)" stämmer på ett ungefär.

Du glömde ta upp till par fördelar i punkterna till dessa 20% männen så som status, inkomst, arbetsposition och så vidare.

Jag känner ingen tjej som skulle vara beredd att vara den fjärde eller femte att ligga med samma kille i ett kompisgäng på fem tjejer. Skulle automatiskt räkna bort killar som slampat runt med ens två. Inte för att jag ser någon nackdel i en erfaren kille utan för att jag skulle veta att han var en oseriös slampa som kan bärapå allehanda könssjukdomar. Det är inte attraktivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Möjligtvis på högstadiet/gymnasiet. Sen är samhället segmenterat så att inte samma snubbe går hem i förorten som i innerstan, inte samma kille går hem i akademiska kretsar som bland grovarbetare och därefter har man ju ålderskategorier, subkulturer etc. Den killen som tilltalar 80% av alla kvinnor 18-60 i alla samhällsklasser, politiska läger, subkulturer och etniska bakgrunder finns inte.

Jag håller med dig jag. De flesta av mina killar har vägt lite för mycket (BMI 25-30), varit skäggiga, inte onödigt rika (stabil inkomst men jag har betalat hälften av allt gemensamt) och haft en svart humor. Enda gemensamma nämnaren för alla jag tänt på är att de har ett bra självförtroende utan att vara "bad boys".

Men det har knappast varit några modeller eller miljonärer. Så jag antar att jag gjort manligheten en välgärning genom att både ligga med, ha förhållanden och gifta mig med män från de 80% You're welcome!
Citera
2015-12-14, 16:58
  #11
Avstängd
Isterband1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Möjligtvis på högstadiet/gymnasiet. Sen är samhället segmenterat så att inte samma snubbe går hem i förorten som i innerstan, inte samma kille går hem i akademiska kretsar som bland grovarbetare och därefter har man ju ålderskategorier, subkulturer etc. Den killen som tilltalar 80% av alla kvinnor 18-60 i alla samhällsklasser, politiska läger, subkulturer och etniska bakgrunder finns inte.

Haha, där kom den ja. Snyggt ansikte, snygg vältränad kropp, alfa, charmig & vältalig, snyggt klädd, självsäker. Detta kan alltså ses som något negativt och ''inte gå hem'' hos någon av de kategorier du radade upp?

Tror det är så att du inte vill att den killen ska finnas eftersom du aldrig fått någon kontakt med denne
Citera
2015-12-14, 17:04
  #12
Medlem
JustHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag känner ingen tjej som skulle vara beredd att vara den fjärde eller femte att ligga med samma kille i ett kompisgäng på fem tjejer. Skulle automatiskt räkna bort killar som slampat runt med ens två. Inte för att jag ser någon nackdel i en erfaren kille utan för att jag skulle veta att han var en oseriös slampa som kan bärapå allehanda könssjukdomar. Det är inte attraktivt.



Jag håller med dig jag. De flesta av mina killar har vägt lite för mycket (BMI 25-30), varit skäggiga, inte onödigt rika (stabil inkomst men jag har betalat hälften av allt gemensamt) och haft en svart humor. Enda gemensamma nämnaren för alla jag tänt på är att de har ett bra självförtroende utan att vara "bad boys".

Men det har knappast varit några modeller eller miljonärer. Så jag antar att jag gjort manligheten en välgärning genom att både ligga med, ha förhållanden och gifta mig med män från de 80% You're welcome!


Du ljuger rakt upp och ner om du påstår att du inte skulle ligga med denna killen om du var singel och han raggade på dig: http://imgur.com/D7MDSzr

Nu har jag ingen aning om hur du ser ut, men jag gissar att 20% killarna kanske inte visar dig intresse och därav kommer du inte i kontakt med dessa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback