• 1
  • 2
2015-12-13, 21:12
Medlem
Hogdals avatar
Höll på att trilla av soffan över inslaget i aktuellt precis. I ett inslag om ersättningsnivåer för svårt funktionshindrade, vilka finansministern aviserat skall sänkas, kom ett inpass jag aldrig trodde jag skulle höra i statsmedia. "Martin, Eva och Xxxxx (Minns ej namnen) kommer att få lägre ersättning pga den kostnadsökning flyktingmottagandet medför". I princip så.

Det är en självklarhet naturligtvis, att ökade kostnader kommer att medföra att välfärden får stryka på foten, men jag trodde aldrig att jag skulle se denna direkthet i SVT.

Detta kommer alltså en vecka efter att Virtanen förkunnat att de ökade kostnaderna på sin höjd påverkar de välbärgade svenskarnas vinval, från Amarone till Zinfandel.

Edit: Hoppas denna länk funkar, ca 3:30 in i sändningen

http://www.svtplay.se/video/5191954/...lt-13-12-21-00
Senast redigerad av Hogdal 2015-12-13 kl. 21:15.
Citera
2015-12-13, 21:17
Medlem
revodnebs avatar
Jag såg också det, lite chockerande faktiskt. Sakta men säkert kryper sanningen fram... dock för sent, Sverige går inte att rädda längre, tyvärr.
Citera
2015-12-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Höll på att trilla av soffan över inslaget i aktuellt precis. I ett inslag om ersättningsnivåer för svårt funktionshindrade, vilka finansministern aviserat skall sänkas, kom ett inpass jag aldrig trodde jag skulle höra i statsmedia. "Martin, Eva och Xxxxx (Minns ej namnen) kommer att få lägre ersättning pga den kostnadsökning flyktingmottagandet medför". I princip så.

Det är en självklarhet naturligtvis, att ökade kostnader kommer att medföra att välfärden får stryka på foten, men jag trodde aldrig att jag skulle se denna direkthet i SVT.

Detta kommer alltså en vecka efter att Virtanen förkunnat att de ökade kostnaderna på sin höjd påverkar de välbärgade svenskarnas vinval, från Amarone till Zinfandel.

Edit: Hoppas denna länk funkar, ca 3:30 in i sändningen

http://www.svtplay.se/video/5191954/...lt-13-12-21-00

Det var faktiskt ett liknande inslag även i Rapport! Nog blir man paff.
Har alla sossar blivit politiskt inkorrekta de sista veckorna.
Citera
2015-12-13, 21:28
Medlem
Håller med! Såg det förut och reagerade som du! Skrek faktiskt rakt ut: ni era äckel på aktuellt ligger bakom det här genom eran jävla propaganda-TV. Nu låtsas de som det regnar och ställer det här mot varandra.
Citera
2015-12-14, 00:42
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Hoppas inte för mycket pga detta inslag. SVT döljer den lilla detaljen att assistansstödet oftast betalas ut till myglande MENA.
Citera
2015-12-14, 01:19
Medlem
Buhu, SVT är onda! Dem konspirerar mot oss vita manssvenskar! Det är för sent, vi kommer reda börja göra ingenting genom att rösta SD var fjärde år! SVT är offentligt finansierat tack vi vet. Vad är det som är för sent? Vad tänker de som tycker det är för sent göra?
Ingenting! Klaga på internet som dem tragiska mänskor de är!

Ontopic: Faktiskt förvånande att dessa problem ställs mot varandra såhär!
Citera
2015-12-14, 02:39
Medlem
rikastistorstans avatar
Blev också positivt överraskad när jag hörde det. Sen var det dags för agenda och haggan kallar Nationella Fronten för högerextremister. Det gick fort att bli politiskt deprimerad igen.
Citera
2015-12-14, 05:01
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Hoppas inte för mycket pga detta inslag. SVT döljer den lilla detaljen att assistansstödet oftast betalas ut till myglande MENA.

Jag tänkte på samma sak när jag såg inslaget.

De visade enbart svenskar men jag skulle inte bli förvånad om det finns en stor mängd "nysvenskar" som utnyttjar assisansstödet å det grövsta.

Vi har ju sett några bedrägerier genomförda av skrupulösa babbar.

Hade nu de ljugande journalisterna gjort sitt jobb ordentligt så hade detta redovisats men icke sa nicke i Absurdiztan.

Undrar om det finns någon statistik tillgänglig inom det området.
Citera
2015-12-14, 05:08
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dott2
Buhu, SVT är onda! Dem konspirerar mot oss vita manssvenskar! Det är för sent, vi kommer reda börja göra ingenting genom att rösta SD var fjärde år! SVT är offentligt finansierat tack vi vet. Vad är det som är för sent? Vad tänker de som tycker det är för sent göra?
Ingenting! Klaga på internet som dem tragiska mänskor de är!

Ontopic: Faktiskt förvånande att dessa problem ställs mot varandra såhär!

Hur skulle det vara om du lärde dig svenska innan du öppnade käften och vad gör du som skiljer sig från de andra här?

Vänta till du får en släkting eller vän som behöver stöd, då kanske du inser hur lurad du är.
Citera
2015-12-14, 05:14
Medlem
BonerBatmans avatar
Nu när vi nått denna massa med främlingar från andra kulturer är det dags att väcka folket och ställa grupperna mot varandra. Det har formats ett mer osäkert samhälle där folket känner mer oro. En orolig befolkning är lättare att övertala och är mer benägen att ge upp lite av sin integritet för att staten ska "råda bot på otryggheten". Media kommer sannolikt att försöka skuldbelägga båda grupperna för att elda på konflikten. Samtidigt som vi fokuserar på konflikter mellan olika kulturer ges inget fokus till vilka de riktiga skurkarna är. Snart kommer media och ledarna kunna forma folk hur dem vill då hela systemet är genomruttet och det inte längre finns någon sammanhållning i samhället.
Citera
2015-12-14, 08:36
Medlem
Jodkulas avatar
Men politik ÄR ju att ställa olika grupper mot varandra. Allt budgetarbete handlar ju om att göra exakt det. (Om resurserna varit oändliga så hade vi ju inte behövt någon budget).

SVT har iofs länge behandlar just flyktingmottagning väldigt annorlunda mot andra utgiftsposter (och utgått ifrån att den kostnaden är helt överordnad alla andra), men sånt beror ju på det politiska landskapet. Nu vill regeringen visa på just dessa samband för att kunna motivera restriktiv flyktingpolitik.

SVTs omsvängning speglar ju bara politikens dito. "Public Service" är vänsterns PR-byrå. Det är bara om man glömmer det som detta blir konstigt.
Citera
2015-12-14, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elljus15
Håller med! Såg det förut och reagerade som du! Skrek faktiskt rakt ut: ni era äckel på aktuellt ligger bakom det här genom eran jävla propaganda-TV. Nu låtsas de som det regnar och ställer det här mot varandra.
Det står ju faktiskt mot varandra, bara det att man förstått det själv under väldigt lång tid.

Tyvärr får man helt enkelt vara nöjd att SVT går ut med denna fakta - då det är skrämmande många, även människor som vid första anblick är intelligenta och kritiska, som inte tror på något om det inte sagts i SVT.

Vi lär oss i skolan och samhället att kritiskt tänkande = det SVT säger är sant.
Samt att SVT är obunda, när de följer regeringen. Det är extra tydligt sista månaderna, SVT var lite försiktigt kritisk mot invandringen ibland, vaggade in svenska folket inför det beslut som skulle tas, så togs det, och nu vågar de säga sanning, eftersom deras ledare sagt sanningen.

SVT, och framförallt på grund av svenskens syn på SVT, är fruktansvärt destruktivt när vi har en destruktiv regering.

Men det är vad det är, så man får vara glad för det lilla, att det kommer något konstruktivt på gränsen till att vara försent än inte alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in