• 1
  • 2
2017-05-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Jävla bump att dra till med, men de flesta får sin utbildning betalad av sin arbetsgivare i utbyte mot en "lojalitetsklausul". Den här lösningen anser jag vara den klart bästa.

Utbildningen genom FEI har jag hört väldigt mycket ont om. Den verkar vara katastrofal av de jag pratat med som gått den, men du får din reg (förhoppningsvis).

På tal om bump, så undrar jag på vilket sätt den var katastrofal?
Citera
2017-05-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
På tal om bump, så undrar jag på vilket sätt den var katastrofal?
Jag har som sagt inte gått den själv, utan bara hört från kollegor och vänner. Men av vad jag hört så har de exempelvis missat delar av kursplanen som måste finnas med för att uppfylla kraven från FMI. Någonting de fått komplettera veckor innan sista tentan för att de ska kunna ansöka om reggen. Utbildningsmässigt har jag även hört mindre bra saker om deras föreläsare och framförallt om deras brist på/undermåliga säljträning.
Citera
2017-05-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Jag har som sagt inte gått den själv, utan bara hört från kollegor och vänner. Men av vad jag hört så har de exempelvis missat delar av kursplanen som måste finnas med för att uppfylla kraven från FMI. Någonting de fått komplettera veckor innan sista tentan för att de ska kunna ansöka om reggen. Utbildningsmässigt har jag även hört mindre bra saker om deras föreläsare och framförallt om deras brist på/undermåliga säljträning.

Det var tråkigt att höra. Med tanke på hur dyra de är kunde man tänka att de skulle vara lite noggrannare och måna om sitt rykte.
Citera
2017-05-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Det var tråkigt att höra. Med tanke på hur dyra de är kunde man tänka att de skulle vara lite noggrannare och måna om sitt rykte.
Så är det såklart. Men sen ska vi som sagt även ta hänsyn till att det är inte kommer från mig personligen, och andrahandsinformation är inte lika tillförlitlig trots att jag inte har någon anledning att misstro den då den kommer från flera olika. Eftersom jag själv är mäklare så kommer jag ju i kontakt med en hel del andra som har gått FEI.

Prismässigt ligger de väl ungefär i nivå med övriga uppdragsutbildningar som finns. Men jag kan tycka att det är dags att steppa upp ett par snäpp. Kanske är högskolesamarbetet som är problemet snarare än FEI, men för mig är det omöjligt att säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in