Om man tror att antagningspoängen kommer vara för höga kan man ta en kik på detta program som ett alternativ. År tre kan man söka en master separat, om man inte nöjer sig med en kandidat.
Kan detta bli det program på KTH som har högst antagningspoäng? Teknisk fysik har 100 platser medan Teknisk matematik har 30. Fysik har 448 förstahandssökande medan matematik har 309.
Vad tror ni att det blir på betyg, hp och mafy?
Gissar på 22,3-22,4 och runt 1,85 på hp.
Kan detta bli det program på KTH som har högst antagningspoäng? Teknisk fysik har 100 platser medan Teknisk matematik har 30. Fysik har 448 förstahandssökande medan matematik har 309.
Vad tror ni att det blir på betyg, hp och mafy?
Gissar på 22,3-22,4 och runt 1,85 på hp.
Som väntat blev det högst. 22.1 resp 1.75, kanske hade hp blivit högre om högskoleprovet inte blev inställt.
Är tanken att TM på KTH bara ska ha ca 30 platser, eller kommer dom öka programmet successivt? 30 känns spontant lite snålt. Jag hade hellre gått ett program där det åtminstone fanns två klasser, än bara en.
Är tanken att TM på KTH bara ska ha ca 30 platser, eller kommer dom öka programmet successivt? 30 känns spontant lite snålt. Jag hade hellre gått ett program där det åtminstone fanns två klasser, än bara en.
Nya program brukar börja med få platser för att successivt växa. I och med TM:s populäritet så skulle jag gissa att det kommer växa på KTH, men det tar nog några år.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!