Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-08, 15:55
  #13
Moderator
impieteers avatar
Gå till ditt lokala skattekontor och sätt dig vid en dator och sök själv. Mindre jobbigt om du inte gillar näsvisa frågor från myndighetsfolk, och du kan säkert söka bättre dessutom.
Citera
2005-11-08, 21:36
  #14
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
NU, hur tusan forskar man vidare på egen hand? jag är fullkomligt novis på det här. Men jag har ju några saker som jag skulle veta hur/om man får tag i.
Hehe det här låter som inledningen på en kriminalroman. Om en vecka hittas du mystiskt död i ett dike utanför Stockholm
Citera
2005-11-08, 22:09
  #15
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Hehe det här låter som inledningen på en kriminalroman. Om en vecka hittas du mystiskt död i ett dike utanför Stockholm

Ja....eller i nått kloster i sydostasien a'la Rambo III
Citera
2005-11-08, 22:14
  #16
Medlem
Tekkys avatar
jag tror att det igentligen är som så att regeringen tyckte att han borde passa bättre på hem o därför låste in honom tillsammans me massa andra "självmördare" som dom har låst undan och kastat nykeln till=P

sen så har han lyckats smita iväg från de där psykhemmet o sökt sig till ett annat som en NN.... o ingen vet vem han e och därför letar inte hemliga psykhämtar polisen efter honom där, för dom tror ju inte han e så dum så han sticker till ett annat hem när han lyckats rymma...

eller åxå e ja bara jävligt knepig o uttråkad.. men teorin e bra eller hur=)
Citera
2005-11-08, 22:14
  #17
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Gå till ditt lokala skattekontor och sätt dig vid en dator och sök själv. Mindre jobbigt om du inte gillar näsvisa frågor från myndighetsfolk, och du kan säkert söka bättre dessutom.

Vaddå? Skall jag klampa in på lokala skatt och sparka ut första bästa tjänsteman jag ser från hans rum, cappa hans dator och börja rota runt i olika register? Eller vad? Eller finns ,det för allmänheten, tillgängliga datorer inne på skattekontoret?
Citera
2005-11-09, 14:25
  #18
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Vaddå? Skall jag klampa in på lokala skatt och sparka ut första bästa tjänsteman jag ser från hans rum, cappa hans dator och börja rota runt i olika register? Eller vad? Eller finns ,det för allmänheten, tillgängliga datorer inne på skattekontoret?
Ja, det finns terminaler för allmänheten. Lycka till, Kitty.
Citera
2005-11-09, 16:46
  #19
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Vaddå? Skall jag klampa in på lokala skatt och sparka ut första bästa tjänsteman jag ser från hans rum, cappa hans dator och börja rota runt i olika register? Eller vad? Eller finns ,det för allmänheten, tillgängliga datorer inne på skattekontoret?

Det finns en "allmänhetens terminal" och finns inte det av någon anledning så ska de hjälpa dig att hitta rätt person utan att ställa dumma frågor om vem du är. Så det är bara att klampa in och se myndig ut så får du reda på det du vill, Sherlock.
Citera
2005-11-09, 23:53
  #20
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det finns en "allmänhetens terminal" och finns inte det av någon anledning så ska de hjälpa dig att hitta rätt person utan att ställa dumma frågor om vem du är. Så det är bara att klampa in och se myndig ut så får du reda på det du vill, Sherlock.


Ok. Ska fan prova. Stolpa in och se ut som Janne Josefsson :-) Eller som "PLUS Sverker" ? Frågan är ju då....måste jag in på det kontor där jag tror "galningen" är folkbokförd? Eller kan man göra "rikssökningar" från vilket kontor ute på vischan som helst ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback