Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-12, 09:19
  #1
Medlem
Hej alla flashbackare!
Det är så att jag har planerat att dra till Australien i början på augusti och ska vara där max ett år då jag ska skaffa working holiday visum. Men jag har ingen aning om vart i Australien jag ska börja. Är det bäst med western Australia i augusti eller ska jag börja med Sydney och Melbourne och beta av Nya zeeland innan jag åker mot Perth? Vart är det lättast att få jobb någonstans? Jag har lite erfarenhet inom service sen innan men kan tänka mig i princip vad som helst. Min reskassa är inte speciellt stor så min plan är att tjäna ihop lite pengar så jag kan göra grejerna jag drömt om. Dessutom funderar jag på att resa ensam, jag har varit väldigt inne på det då det känns som det skulle vara väldigt utvecklande och att jag skulle träffa mycket fler människor då. Så ni som har gjort det vad tyckte ni?
Citera
2015-12-12, 12:18
  #2
Medlem
stryker789s avatar
Ja va där ensam i 2 år. Bästa åren i mitt liv.
Åk till melbourne, riktigt nice stad lätt att få jobb påminner om europa. Ända du behöver är wh visum ryggsäck (packa inte för mycket 12-13kg) och en guidebok för att slippa kolla upp allt skit på internet
Citera
2015-12-12, 15:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stryker789
Ja va där ensam i 2 år. Bästa åren i mitt liv.
Åk till melbourne, riktigt nice stad lätt att få jobb påminner om europa. Ända du behöver är wh visum ryggsäck (packa inte för mycket 12-13kg) och en guidebok för att slippa kolla upp allt skit på internet
Berätta mer, Hur skaffa du jobb? vad gjorde du om dagarna när du kom dit helt själv? hur lärde du känna folk? gick du ut på krogen själv typ? vad jobbade du som osv?
Citera
2015-12-12, 19:14
  #4
Medlem
Just det Jag undrar hur träffar ni folk som ni blir kompisar med? När ni reser ensamma.

En resa till Australien vore härligt.
Citera
2016-01-01, 22:39
  #5
Medlem
Cincaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Just det Jag undrar hur träffar ni folk som ni blir kompisar med? När ni reser ensamma.

En resa till Australien vore härligt.

Först på listan är helt klart hostel för min del.
På andraplats, turistevangemang.
Couchsurfing är ju också ett bra sätt för att komma i kontakt med lokalbor.
Citera
2016-01-03, 13:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Just det Jag undrar hur träffar ni folk som ni blir kompisar med? När ni reser ensamma.

En resa till Australien vore härligt.

Nu har aldrig jag varit i just Australien, men borde man inte bli kompis med folk där precis på samma sätt som man "skaffar kompisar" på andra platser?

Jag är väldigt dålig på att skaffa kompisar(bra på bekanta dock) men när jag "skaffar" kompisar så sker det av sig själv man pratar med folk. Har rest en del själv och tror att de flesta tycker att jag är en kuf, för att jag är lite lugn av mig och inte överexalterad som alla anglosaxare är tex. De skriker, flamsar, gapar och tycker allt är jättehäftigt. Själv är jag ganska svår att få exalterad och är kanske "typiskt svensk" i just det. Men då är jag oftast 5-10 år äldre än de flesta andra tycker jag. Trivs mest med gamla gubbar som upplevt något i livet. Har själv funderat på att åka till Australien och självklart tänker jag lite också angående kompisar och så, men man växer av att resa och lösa det mesta på egen hand. Nu spårade jag ur lite från ämnet också.

Så var dig själv så kommer det av sig själv, skulle jag hävda iaf.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2660357

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback