Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-29, 16:15
  #25
Medlem
Tjena! En till blitzare här. Dock lirar jag på macbook,ingen telefon. Är det några svenska aktiva klaner?
Jag är med i K4zn4. Typ mest balkanlirare

Har följande tanks:
T3 t82. Amerikansk Td

T5 Leopard tysk lätt
T8 ru251 tysk lätt
T9 leopard pt a tysk medium

T8 t-44 rysk medium
T8 is-3 rysk heavy
T7 su-152 rysk TD
T8 isu-152 rysk TD
Citera
2016-11-01, 15:30
  #26
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananascola
Tjena! En till blitzare här. Dock lirar jag på macbook,ingen telefon. Är det några svenska aktiva klaner?
Jag är med i K4zn4. Typ mest balkanlirare

Har följande tanks:
T3 t82. Amerikansk Td

T5 Leopard tysk lätt
T8 ru251 tysk lätt
T9 leopard pt a tysk medium

T8 t-44 rysk medium
T8 is-3 rysk heavy
T7 su-152 rysk TD
T8 isu-152 rysk TD

Trevligt

SWEBA (Swedish Battalion) och SWE-A (som är en academy-clan till SWEBA) är klaner för svenskar och nordbor. SWEBA har som krav över 50% wr, SWE-A har lite lägre krav. Ett trevligt sätt och aktiv i chatten och i spelet är en självklarhet.

TJA är en klan som jag var med i förut, men den ser ut att vara full för tillfället.

Har ett 30-tal vagnar just nu, från tier 1-10. Kör allihop någorlunda regelbundet.
Citera
2016-11-01, 21:00
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Trevligt

SWEBA (Swedish Battalion) och SWE-A (som är en academy-clan till SWEBA) är klaner för svenskar och nordbor. SWEBA har som krav över 50% wr, SWE-A har lite lägre krav. Ett trevligt sätt och aktiv i chatten och i spelet är en självklarhet.

TJA är en klan som jag var med i förut, men den ser ut att vara full för tillfället.

Har ett 30-tal vagnar just nu, från tier 1-10. Kör allihop någorlunda regelbundet.

Hoppas de är aktiva i SWE-A. Skulle vara skönare att kunna snacka svenska med lirare när man spelar.

Vad nickar du in-game?
Citera
2016-11-01, 21:12
  #28
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananascola
Hoppas de är aktiva i SWE-A. Skulle vara skönare att kunna snacka svenska med lirare när man spelar.

Vad nickar du in-game?

Du har PM
Citera
2017-06-02, 16:46
  #29
Moderator
Rassas avatar
Med senaste patchen har (förutom mycket annat) damage för guld-ammo sänkts, med 15% om jag inte minns fel. Man får alltså spendera mer credits för att göra samma skada. Tanken är att underlätta för dom som inte vill eller kan slänga iväg credits hur som helst, och att få spelare att leta positioner och söka weak spots på motståndarna för att den vanliga ammon ska bita bättre. En bra förändring i mitt tycke.

Hur är det i "riktiga" WoT? Samma sak på gång där, eller redan infört?
Citera
2017-06-02, 16:51
  #30
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Med senaste patchen har (förutom mycket annat) damage för guld-ammo sänkts, med 15% om jag inte minns fel. Man får alltså spendera mer credits för att göra samma skada. Tanken är att underlätta för dom som inte vill eller kan slänga iväg credits hur som helst, och att få spelare att leta positioner och söka weak spots på motståndarna för att den vanliga ammon ska bita bättre. En bra förändring i mitt tycke.

Hur är det i "riktiga" WoT? Samma sak på gång där, eller redan infört?

Tvärt om - WG har senaste tiden släppt flertalet premiumvagnar som har noll weakspots iallafall frontalt tillsammans med massivt armor, så man blir tvungen att använda guldbulor för att penna dem - även med topptiervagnar som normalt pennar massor. De tvingar med andra ord folk att använda premiumammo för att kunna vinna matcher...
Citera
2017-06-03, 20:01
  #31
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tvärt om - WG har senaste tiden släppt flertalet premiumvagnar som har noll weakspots iallafall frontalt tillsammans med massivt armor, så man blir tvungen att använda guldbulor för att penna dem - även med topptiervagnar som normalt pennar massor. De tvingar med andra ord folk att använda premiumammo för att kunna vinna matcher...

Hmm, låter ju sådär ...

I Blitz har det svängt åt rätt håll nu ett tag i mitt tycke, när (ryska) op meds som T62A, Obj. 140, mfl har fått nerfat pansar och nu med sämre damage på guldammo. Det känns som att det lönar sig mer att spela hevy och TD i höga tiers nu, innan var det en slaktfest med massor av snabba meds som flög runt. Eftersom kartorna i Blitz är små så blir en light eller medium ganska överlägsen, kändes rätt hopplöst i bland när man satt där med sin E75 och inte fick hål på en FV4202.

Nu är det mer till fördel för heavy tanks igen, med mycket sidescraping och peak-a-boom. Gillar det
Citera
2017-09-18, 19:11
  #32
Moderator
Rassas avatar
I senaste uppdateringen (4.2) har T62A fått en grym buff vad gäller kanonen. Med alla provisions, full crew och rations så har man 1,3 sek aim time, 0,275 dispersion och shell velosity som är bäst i klassen. Sålde min Obj. 140 och köpte T62A istället.

Leopard 1 och FV4202 har ju grymma kanoner men nu är T62A ett snäpp vassare.
Citera
2017-11-10, 11:44
  #33
Medlem
Har aldrig spelat vanliga World of Tanks, så har inget att jämföra med. Men finner WoT Blitz väldigt underhållande, om inget annat som ett sätt att spendera tid när man lyssnar på podcasts eller något annat hjärndött. Fick precis min första T9 (T-54) vilket jag redan är lite smått kär i, men är annars fruktansvärd kass med en win rate på 45%.

Tänkte återuppliva frågan om svenska klaner, har inget enormt intresse av att spela rankade då jag gärna fortsätter att undvika att spendera pengar på skiten - men skulle gärna hitta någon nice community och platoona med någon jämnbördig. Några rekommendationer? Svenska som engelska.
Citera
2018-09-03, 00:34
  #34
Medlem
Någon här?
Citera
2019-09-01, 19:29
  #35
Medlem
SportquattroS1s avatar
#bump

Tja, har spelat det här spelet sedan mars 2019. Jag är uppe på tier 9 nu när jag skaffade en Leopard PT A här om dagen.

Ska spela som fan närmaste veckan med fullt fokus på denna vagn så att jag hinner köpa Leopard 1 medan den ligger på halv XP.

Planen sedan är att spela hela tyska trädet från början och acea alla stridsvagnar.

Kan för övrigt tipsa om att svenska Strv 74 har fått en buff och går att köpa på Steam för typ 75 kronor.
Citera
2019-09-02, 19:46
  #36
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
#bump

Tja, har spelat det här spelet sedan mars 2019. Jag är uppe på tier 9 nu när jag skaffade en Leopard PT A här om dagen.

Ska spela som fan närmaste veckan med fullt fokus på denna vagn så att jag hinner köpa Leopard 1 medan den ligger på halv XP.

Planen sedan är att spela hela tyska trädet från början och acea alla stridsvagnar.

Kan för övrigt tipsa om att svenska Strv 74 har fått en buff och går att köpa på Steam för typ 75 kronor.

Vad menar du med att Leo 1 ligger på halv XP? 270k XP kostar det att låsa upp den, vad jag kan se.

Grindade äntligen fram Mäushen, det var faktiskt kul, gillar föregående tank (vk 100.01) väldigt mycket. Nu blir det att spela ”Mini-Maus” för att låsa upp Maus, den måste man bara ha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback