Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-11, 16:07
  #1
Medlem
Kloaksajtarens avatar
Vad innebär det här för vanliga svenskar som ibland i sina tvångsföreställningar upplever sig diskriminerade?

Eftersom det inte finns omvänd rasism-borde man förbjuda att det debatteras?
Citat:
Det finns ingen rasism mot vita

Siffror från Europarådets kommission mot rasism och intolerans visar att andelen utrikesfödda som är överkvalificerade för sina arbeten är mer än dubbel så hög som bland infödda.

Det finns enbart en slutsats att dra: rasism mot vita personer förekommer inte.

http://www.metro.se/metro-debatt/det...bRRsnN3XjAHiQ/
2015-12-11, 16:11
  #2
Medlem
BewilderedHulders avatar
Okay. Vilket fack går uttrycket "svennehoror" in under då? Kulturkritik?
__________________
Senast redigerad av BewilderedHulder 2015-12-11 kl. 16:16.
2015-12-11, 16:19
  #3
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloaksajtaren
Vad innebär det här för vanliga svenskar som ibland i sina tvångsföreställningar upplever sig diskriminerade?

Eftersom det inte finns omvänd rasism-borde man förbjuda att det debatteras?

Jag vet inte hur journalisthensen på Metro är funtade, men diskrepansen mellan inrikes och utrikes födda är inte så konstig. Icke-validerade utbildningar, sämre utbildningar, sämre kulturell kompetens och språkproblem förklarar nog den större delen av skillnaden. Inget av detta är särskilt rasistiskt.

Samtliga studier som försöker påvisa rasism från den infödda befolkningen mot våra "nya svenskar" är besudlade av metodikfel och slutsatser som inte har någon grund i rapporten mer än författarens längtan efter att finna bevis på att Sverige är det fjärde riket som kommer att ta över stafettpinnen från tredje riket. Rent trams med andra ord.
2015-12-11, 16:20
  #4
Medlem
Wow den där snubben slår verkligen alla rekord när det kommer till att förneka verkligheten.
2015-12-11, 16:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Okay. Vilket fack går uttrycket "svennehoror" in under då? Kulturkritik?

Frågar du skribenten så har det aldrig skett.
2015-12-11, 16:23
  #6
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Frågar du skribenten så har det aldrig skett.

Eller så menar journalisten att om det förekom så var det välförtjänt?
2015-12-11, 16:26
  #7
Medlem
man kan ju däremot undra vrf en vit inte får kalla en svart neger men en svart får kalla en vit för svenne?
det blir aldrig rasistiskt mot vita men alla dåligt man säger om svarta är rasistisk...
2015-12-11, 16:40
  #8
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloaksajtaren
Vad innebär det här för vanliga svenskar som ibland i sina tvångsföreställningar upplever sig diskriminerade?

Eftersom det inte finns omvänd rasism-borde man förbjuda att det debatteras?
Den mer korrekta slutsatsen att dra av en sådan undersökning är väl ändå att den DISKRIMINERING mot vita (snarare etniska svenskar) som finns på arbetsmarknaden härrör nästan uteslutande ur regeringens subventioner.
Att dra slutsatser om rasism mot vita utifrån arbetsmarknaden, i ett land där den etniska befolkningen är just vit, är dårskap. Men det är också precis vad man har att förvänta sig av en sådan skitblaska som metro..
2015-12-11, 16:59
  #9
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Den mer korrekta slutsatsen att dra av en sådan undersökning är väl ändå att den DISKRIMINERING mot vita (snarare etniska svenskar) som finns på arbetsmarknaden härrör nästan uteslutande ur regeringens subventioner.
Att dra slutsatser om rasism mot vita utifrån arbetsmarknaden, i ett land där den etniska befolkningen är just vit, är dårskap. Men det är också precis vad man har att förvänta sig av en sådan skitblaska som metro..

De frågor som skribenten skriver i inledningen till artikeln och sen knyter ihop den med slutorden;

"Det finns enbart en slutsats att dra: rasism mot vita personer förekommer inte. Varken på arbetsmarknaden eller i offentliga utrymmen. Om vi ska kunna åtgärda problemen behöver vi först av allt medge att problemen finns, samt se vilka som drabbas."

får mig inte att dra samma slutsats. Det känns bara som ser vad han vill se, faktiskt.

Om man vill ta i rasism PÅ RIKTIGT så bör man inte nonchalera visa problem.
__________________
Senast redigerad av BewilderedHulder 2015-12-11 kl. 17:06.
2015-12-11, 17:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibrahim Alkhaffaji
Det finns enbart en slutsats att dra: rasism mot vita personer förekommer inte.
Usch vilken vidrig sak att skriva. Speciellt för mig som utsatts för rasism.

Under min uppväxt och skolgång blev jag (och andra vita i min omgivning) utsatta för rasism gång på gång på gång. Att läsa nån jävla invandrare skriva att det minsann inte existerar får mitt blod att koka.. Jag önskar detta as en långt utdragen och smärtsam död (gärna någon riktigt hemsk cancer).

Fy fan för honom.
2015-12-11, 17:40
  #11
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Ah, så enligt hornalisten är rasism när rasifierade inte får vissa jobb trots att de påstår sig ha en viss kompetens? Det var ju en jävligt bra och användbar definition
2015-12-11, 17:40
  #12
Medlem
deadsets avatar
Så glåpord som t.ex. "svennefitta" och "svennehora", personrån, åldringsrån, oprovocerad misshandel, överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter och terrorism riktade mot vita svennar - bara för att de är vita svennar - räknas alltså inte som rasism? Intressant.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback