• 1
  • 2
2015-12-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Du föll ut av i 22 månader, pga. saker som sjukdomar inom familjen osv, vill nu in på arbetsmarknaden och som skattebetalare vill jag säga att systemet där vi håller ihop trots depressioner och allt som kan hända är ingenting som jag ser parasit eller liknande och det gör nog väldigt få svenskar ärligt talat.

Angående din arbetsintervjuv och sanning eller lögn så är svaret mycket baserat på vad de är för jobb du söker men tycker de du skrev lät sådär som arbetsgivare vill höra överlag.
Det blir väl en olustig situation att lämna ut sig sådär för nån i en maktposition som du precis berättat så håll det kort, fokusera på det positiva osv men de verkar du fixa i trådstarten, plussa på med komma utsövd.
lycka till!

Spendera en tid i en tråd som gav en kille enormt mycket hat för han var sjukskriven, så la fram det "ut i fall att"

Söker inom logistik, Jag blir inte så obekväm eller nörvös av att lägga mig i underläga så som att berätta detta för en person i maktposition, Men gör nog som du säger, håller det kort, och lyfter fram hur det utvecklat och det positiva det gav mig!
Får hoppas att man kan sova innan bara :P

Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Du vet att det är straffbart att ljuga för myndigheter va? Man måste alltid hålla sig till den exakta sanningen.

Jag själv har haft oturen att ha Add.. Och får nu behandling för detta.

Myndigheter, så som bedrägeri eller ljuga i domstol eller mot försäkringskassan eller försäkringsbolaget, men knappast på en intervju..

Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Berätta sanningen men säg inget om depression. Säg att din far och syster har haft allvarlig cancer, eller vad det nu var, och att du därför blev sjukskriven. Det är ett tillstånd som alla kan förstå och det har passerat. Din sjukskrivning hade en tydlig orsak och den är borta nu. Det arbetsgivare reagerar på är folk som är sjukskrivna för depression utan en tydlig anledning. Då kan tillståndet komma tillbaks när som helt bara kaffemaskinen inte är påfylld.

Jag känner det med, säger bara att "det tog knäcken på mig" min far hade väldiga hjärtproblem, och min syster utvecklade psykisk åkomma pga detta. Påvisar att detta har passerat och lämnat efter en styrka och en mognad, men nånting i stil med vad jag skrev i mitt första inlägg..
Bara väljer att inte nämna depression, utan att "det var väldigt svårt för mig och familjen, och det resulterade i min sjukskrivning.."

Tack för alla svar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in