Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Säg 100% beläggning till ett pris på 800 i timmen, frisören jobbar 170 timmar i månaden, 800 x 170 = 144.000 i månaden varav 28.000 moms. Kvar 116.000, avdrag hyra samt verktyg 10.000 - kvar 106.000. Faktiskt ingen omöjlighet att ha sådan hög inkomst när man kalkylerar på det då timlönen blir hög, givet att man har full beläggning samt kan ta ut ett ordentligt pris i ett attraktivt läge.
Nu räknar du väl ändå fel, det blir 136000 kr... Sen räcker det inte bara att dra av hyran, där finns betydligt mer som ska betalas än hyra, försäkringar, el, telefon, produkter, tvätt lager av försäljningsvaror, reklam plus en del annat. Jag tror nog inte frisörerna snittar 800 kr i timmen på en mindre ort, möjligtvis i storstan. Dessutom tror jag inte man har 100 % beläggningen, man får räkna med att man har dö perioder, det finns i alla branscher.
Nej tror det är ganska osannolikt att man har en inkomst på 900000 kr/år. Att omsättningen kan uppgå till det är möjligt men då har man också att göra och borde även sälja en hel del produkter. Är orten liten med stor konkurrens tror jag inte dessa siffror stämmer.