Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-29, 17:13
  #73
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Det ska bli intressant att se hur det går med två förare som båda "suttit på bänken" ett år (även om Mgnussen fick ett lopp förra säsongen) om denna uppställning blir av.

Ett "lopp" som han bröt på varvet från depån till griden när Hondan sa upp sig.
Citera
2016-01-29, 18:40
  #74
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Glädjande nyheter!

Väldigt kul om Magnussen får chansen. Jag tycker inte han fick en ärlig chans hos McLaren. Samtidigt fick han en chans många inte får också.

Tycker aldrig han riktigt övertygade heller i Mclaren. Men jag ser Magnussen som ett mycket bättre och roligare alternativ än Maldonado

Gissar att om Mclaren fortsätter sin kräftgång och Alonso fortfarande är sugen 2017 att de kommer jaga stenhårt för att locka honom till Renault.
Citera
2016-02-01, 13:49
  #75
Medlem
Mich13s avatar
Nu närmar det sig att bli officiellt. Enligt Autosport blir Magnussen presenterad som Renault-förare på onsdag och ersätter då Maldonado.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122654
Citera
2016-02-01, 18:41
  #76
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Nu närmar det sig att bli officiellt. Enligt Autosport blir Magnussen presenterad som Renault-förare på onsdag och ersätter då Maldonado.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122654

Då var det klart, Pastor kommer inte köra för Renault 2016!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122659
Citera
2016-02-01, 21:41
  #77
Medlem
Mich13s avatar
Adios då, Pastor. Tack för allt.


Säga vad man vill om Maldonado, men trots alla krascher och allt huvudlöst körande så har han trots allt vunnit ett Grand Prix.


Det skojar man ändå inte bort. Det är mer än vad de flesta förarna åstadkommer.

Men jag är ändå rätt nöjd att han är borta. Var alltid otäckt när han startar i närheten av Marcus.
Citera
2016-02-10, 00:18
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarHarry
Aston Martin verkar borträknat från F1. Nu har det cirkulerat lite artiklar om att Alfa Romeo ska vara på väg in med sitt namn. Kan det var mer logiskt med tanke på Ferraris intresse i F1 och Fiats ägarandelar i både Ferrari och Alfa Romeo?

Det är endast aktuellt att sätta Alfa Romeo som sponsor på ett sattelitteam med Ferrarimotorer, dvs. Sauber, Haas eller Toro Rosso. Ungefär som Infiniti sponsrade Red Bull, numera Renault. (Infiniti är Nissans lyxmärke, Nissan och Renault äger delar av varandra).
Citera
2016-02-10, 00:20
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Jean Eric Vergne? En fransman skulle inte sitta fel.

Håller med, jag hade plockat in Vergne bredvid Palmer, dels för att han är fransk men han är också snabb och rutinerad.
Citera
2016-02-10, 00:25
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Skeptisk till Palmer, hade varit oändligt mycket roligare med exempelvis klassisk fransitalospanjak. Fisi, Alesi, Trulli, Alonso typen.

Varför hade det varit roligare? Jag rankar för övrigt Palmer högre än K-mag. Tror det blir ganska jämn intern statistik, men Palmer kniper det.
Citera
2016-02-10, 00:26
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Adios då, Pastor. Tack för allt.


Säga vad man vill om Maldonado, men trots alla krascher och allt huvudlöst körande så har han trots allt vunnit ett Grand Prix.


Det skojar man ändå inte bort. Det är mer än vad de flesta förarna åstadkommer.

Men jag är ändå rätt nöjd att han är borta. Var alltid otäckt när han startar i närheten av Marcus.

Tycker faktiskt Maldo har varit hårt kritiserad, han är en snabb förare även om han gör för många misstag. Men kul med lite nytt blod igen.
Citera
2016-02-10, 00:35
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarHarry
Om man försöker att se det positiva, hur ska Manor lyfta sig kommande säsong?

Har de några ess i rockärmen?

De har Mercedesmotorer och de har fått in Pat Fry, Nikolas Tombazis och Dave Ryan, de två första från Ferrari och Ryan senast från McLaren där han slutade 2009.

På pappret ser det onekligen bättre ut än på länge för Manor. Då återstår bara förarna, personligen ser jag gärna Vergne och kanske Wehrlein. Av de som körde för teamet 2015, tycker jag Rossi är bäst lämpad. Stevens och Merhi hoppas jag vi slipper se igen.
Citera
2016-02-10, 12:01
  #83
Medlem
RedXs avatar
Wehrlein ska vara klar för Manor enligt Autosport (som väl aldrig någonsin haft fel när de går ut med uppgifter).

Den andra platsen ska tydligen stå mellan Stevens, Rossi och Haryanto. Inga namn man kommer i brallorna av att höra...
__________________
Senast redigerad av RedX 2016-02-10 kl. 12:03.
Citera
2016-02-10, 13:07
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Wehrlein ska vara klar för Manor enligt Autosport (som väl aldrig någonsin haft fel när de går ut med uppgifter).

Den andra platsen ska tydligen stå mellan Stevens, Rossi och Haryanto. Inga namn man kommer i brallorna av att höra...

Verkligen inte, där är Rossi mitt förstaval iaf. Tycker de borde plocka in Vergne, så de får lite erfarenhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback