Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-19, 12:19
  #169
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Det naiva sverige....oj ojj oj.
Hur kann svenska folket tro att de som invandrar nu, är införstådda med det svenska systemet att alla har ett lika värde.
Naivt.....Naivt...så det skriker.


Du måste varit hög när du citerade mig va?
Jag har aldrig nämnt något om invandrares syn.
Citera
2015-12-19, 12:39
  #170
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
DN publicerar ett regim-vänligt alster undertecknat av EXPO:
http://unvis.it/www.dn.se/debatt/all...t-statsmakten/

När jag själv gick i skolan under 80- och 90-talet så var det en uttalad målsättning att vi inte blint skulle lyda auktoriteterna, utan att vi faktiskt skulle tänka och förstå själva.

Det verkar som att dessa ambitioner är helt utraderade då man istället menar att vi blint ska tro på staten samt att använda oss av s.k. källkritik som innebär åskådningen att allt från staten är trovärdigt och allt som kommer från statens konkurrenter är icke trovärdigt.

Håller en ny auktoritetsbunden generation på att formas?

Ja fast hur löd denna målsättning egentligen? "Tänk kritiskt" = 2 sekunders tid spenderad till att man inte blint skulle lita på allt. Sen var det indoktrinering och hjärntvätt om Sveriges demokratiiiis förträfflighet som gällde resten av tiden med missvisande och undanhållande av information i samhällskunskapsböckerna. Du kanske har andra erfarenheter.
Citera
2015-12-19, 12:47
  #171
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Och som ett brev på posten kommer nu "demokrati"-utredningens ordförande ut i SvD och förkunnar:

"Gränserna mellan fred, kris och krig är i upplösning. Den nya generationens krig startar med desinformation och propaganda. Därför kommer vi i 2014 års Demokratiutredning, i det betänkande som läggs den 18 januari, att föreslå åtgärder för kunskaper som ökar elevernas motståndskraft mot propaganda och konspirationsteorier. Det skriver Olle Wästberg, ordförande i Demokratiutredningen."

http://www.svd.se/trollfabriker-fors...atin/om/debatt

Förmodar vi hädanefter förskonas från regimmedias outtröttliga propaganda i form av flyktingsnyft, muselmanfjäskande och dylikt.
SvD, AB, Expressen, DN, DI, samma skit, samma företag, samma propagandamaskineri.

Hahaha! Tur att ungarna idag direkt kan se igenom skitsnacket med några klick på datorn. Vi har några decennier framför oss nu med radikal transformation av mänskligheten vi knappt ens kan drömma om. Förändringen accelererar.
Citera
2015-12-19, 17:52
  #172
Medlem
egentligenotroligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris
Jag tappade förtroendet för staten redan i mitten av 90-talet. Då var SD bara en obetydlig fis i sammanhanget och hade ingen påverkan alls på mitt beslut - jag kände i princip inte till något om dem när jag tröttnade på karriärskåta politiker, likriktningen av de etablerade partierna, svikna vallöften, lögner, oseriösitet i debatten, att allting blir lite sämre för varje år med mera.

Jag har inte heller något förtroende för "staten" längre. I detta land skall ju allting nytt UTREDAS, så tillsätter ju regeringen alltid en utredning. Varför utreddes inte denna väldiga flyktinginvandring, som ju kostar en massa ofinansierade miljarder? Det borde Reinfeldts regering gjort, och särskilt Löfvens, när dom såg att det blev värre och värre.

Här hade det väl varit på sin plats att låta tex. Boverket tala om hur mycket som hinner byggas på förslagsvis ett kvartal. Att låta Skolverket räkna ut hur mycket plats för dessa nya elever som finns i förskolor och skolor. Och att låta Ekonomistyrningsverket räkna ut vad allt detta kostar, både att höja skatter, dra in på välfärden, och att låna utomlands, samt en kombination av allt. Och att Migrationsverket fått säga sitt om hur mycket dom kan hinna med att administrera, och hur många flyktingboenden som finns.

Listan kan alldeles säkert göras ännu längre. Men regeringen lyssnade inte till alla varningsklockorna. I det här fallet hade det verkligen varit befogat med en rejäl utredning. Och nu ser vi alla resultatet!
Citera
2015-12-20, 01:43
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Ja fast hur löd denna målsättning egentligen? "Tänk kritiskt" = 2 sekunders tid spenderad till att man inte blint skulle lita på allt. Sen var det indoktrinering och hjärntvätt om Sveriges demokratiiiis förträfflighet som gällde resten av tiden med missvisande och undanhållande av information i samhällskunskapsböckerna. Du kanske har andra erfarenheter.

Det var i stor utsträckning direkt uttalat. Alltså direkta uppmaningar av typen:
-Ni ska inte bara lyda auktoriteter eller göra saker bara för att någon säger det. Ni ska tänka själva. Ni själv ansvarar för vad ni gör.

Och givetvis referenser till andra världskriget om hur illa det går när man aldrig ifrågasätter auktoriteter.
Citera
2015-12-20, 01:58
  #174
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Det var i stor utsträckning direkt uttalat. Alltså direkta uppmaningar av typen:
-Ni ska inte bara lyda auktoriteter eller göra saker bara för att någon säger det. Ni ska tänka själva. Ni själv ansvarar för vad ni gör.

Och givetvis referenser till andra världskriget om hur illa det går när man aldrig ifrågasätter auktoriteter.

Då hade du lite bättre lärare i det avseendet än vad jag hade i alla fall.
Citera
2015-12-20, 02:16
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Möjligtvis är Expo fotfolket korkade idioter som inte förstår bättre, men Aschberg, Mona Muslim och resten av packet som sitter i styrelsen är välmedvetna om sitt förräderi.

Dessa är Judas ättlingar.

Sen så har vi ju DÖ - DecemberÖverrenskommelsen, folk måste vara stenkorkade om de röstar på något av de 6 partierna igen.
Det finns ju ett talesätt (minns inte exakt, men): sällan går det att tillskriva ondska till det som istället är okunskap.

Men just dessa personer du nämner vet såklart vad de gör. Deras agendor är för mig obegripliga (på det sättet att jag inte förstår hur de kan agera så som de gör även om jag har vissa misstankar vad gäller det de vill åstadkomma) men de är långt ifrån hälsosamma för nationen. Antingen är de ideologiskt förblindade eller så finns det någon slags konspiration bakom, det orkar jag inte spekulera i, jag bryr mig om resultat.

Bibliska referenser, varför inte. Ja, DÖ var väl den största anledningen till denna massflykt som skett från vissa partier på senare tid. Men uppbrytandet av den har tyvärr lett till återströmning så jag tycker inte att du ska överskatta gemene väljares kritiska förmåga alltför mycket...
Citera
2015-12-20, 03:06
  #176
Medlem
Zaedrewss avatar
En stat som sätter oss i skiten genom importera en massa skit från andra sidan världen sedan klagar på oss om vi är kritiska!? Det är en stat jag banne mig inte litar på för fem öre. Skit på den svenska staten det är inte min stat. De bryr sig mer om andra.
Citera
2015-12-20, 03:48
  #177
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En stat som sätter oss i skiten genom importera en massa skit från andra sidan världen sedan klagar på oss om vi är kritiska!? Det är en stat jag banne mig inte litar på för fem öre. Skit på den svenska staten det är inte min stat. De bryr sig mer om andra.

Efter att han avgått sade den förre statsministern rent ut att han ansåg att landet inte tillhör de som bott här i generationer. Istället är det de som kommer nu som är av betydelse. Det är vad dessa gör med landet som ska tillmätas betydelse.

Och det värsta är att han verkligen sade detta, det är ingen misstolkning eller myt. Det är alltså ett landsförräderi av värsta slag - det är rent otroligt illa. Förre statsministern sade alltså att svenskarnas väl och ve saknar betydelse. Avskyvärt!

Nu är man tydligen bekymrad över att folk inte litar på den politiska ledningen. Men det är en fullkomligt rationell reaktion, alltså det att inte lita på folk som har sagt så och som fortfarande agerar på det viset.
Citera
2015-12-20, 04:54
  #178
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Efter att han avgått sade den förre statsministern rent ut att han ansåg att landet inte tillhör de som bott här i generationer. Istället är det de som kommer nu som är av betydelse. Det är vad dessa gör med landet som ska tillmätas betydelse.

Och det värsta är att han verkligen sade detta, det är ingen misstolkning eller myt. Det är alltså ett landsförräderi av värsta slag - det är rent otroligt illa. Förre statsministern sade alltså att svenskarnas väl och ve saknar betydelse. Avskyvärt!

Nu är man tydligen bekymrad över att folk inte litar på den politiska ledningen. Men det är en fullkomligt rationell reaktion, alltså det att inte lita på folk som har sagt så och som fortfarande agerar på det viset.

Jo hans ord om detta och att när han flög över Sverige "och det fanns så mycket plats" har liksom format dagens vansinne. Svårt att tyda vad han faktiskt menade. Ville han ärligt sätta oss alla i skiten och döda oss alla etniska svenskar eller vad? Desto mer vansinnet fortsätter tror man ju detta faktiskt är planen. De vill döda oss alla och det värsta i den kråksången är att inte fler är upprörda kring detta enkla faktum.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2015-12-20 kl. 04:56.
Citera
2015-12-20, 06:57
  #179
Medlem
bludderbladders avatar
Klart att DN är livrädda för att folk skall vakna upp till verkligheten, det kommer ju vara slutet för deras propaganda polygopol.

Huxley bröderna identifierade detta tidigt. De förstog att 20% var lätt övertalade (se Aldous speach at Berkley) och trodde 60 % kunde sederas genom propaganda och droger, till att genomföra en agenda.

Problemet har historiskt varit de övriga 20 % som inte är så lättlurade och som pga historik och logik bestrider en auktoritär agenda och alltid förr eller senare vinner över den 60 %iga "massan".

Vi står imo just nu vid detta vägskäl och som vanligt kommer logik och fri vilja segra. Desperationen kommer endast att öka framtill deras sista andetag.
Citera
2015-12-20, 09:50
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Efter att han avgått sade den förre statsministern rent ut att han ansåg att landet inte tillhör de som bott här i generationer. Istället är det de som kommer nu som är av betydelse. Det är vad dessa gör med landet som ska tillmätas betydelse.

Och det värsta är att han verkligen sade detta, det är ingen misstolkning eller myt. Det är alltså ett landsförräderi av värsta slag - det är rent otroligt illa. Förre statsministern sade alltså att svenskarnas väl och ve saknar betydelse. Avskyvärt!

Nu är man tydligen bekymrad över att folk inte litar på den politiska ledningen. Men det är en fullkomligt rationell reaktion, alltså det att inte lita på folk som har sagt så och som fortfarande agerar på det viset.
Citat:
I Nyhetsmorgon fick Reinfeldt frågan om hur bunden han är kring svenska traditioner på jul.

– För mig är det en grundläggande fråga "vad är Sverige för land?". Ägs det här landet av de som bott här i fyra generationer, eller någon som hittat på en gräns, eller är det här ett öppet land som består av de människor som kommit hit. Och för mig är det givet att det är det senare, säger han och fortsätter:

– Och det här måste få konsekvenser. Jag måste stå upp mot de som hävdar att "det här är ett land som stängdes för tre generationer sedan och ingen annan är välkommen. Och kommer de hit så ska de anpassa sig, de ska aldrig räcka upp handen och aldrig säga något som är avvikande". För mig är det ett ohållbart samhälle.
http://www.expressen.se/nyheter/fred...en-annan-roll/

Expressen ger inte ett fullständigt citat men andemeningen är delvis densamma: Sverige bör vara i utländsk ägo, Sverige ÄR utländskt.
https://www.youtube.com/watch?v=W53BbC9S1n4

Det är helt surrealistiskt oavsett vem som säger det men när det handlar om en fd svensk statsminister blir vansinnet maximalt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback