• 1
  • 2
2015-12-08, 05:15
Medlem
rambostinas avatar
Citat:
En okänd person har skjutit mot entrédörren till Sturecompagniet i centrala Stockholm. Ett stort antal poliser var snabbt på plats vid Stureplan.
Citat:
Enligt ett vittne ska det ha varit en mörkklädd person som parkerade vid entrén och började skjuta med en pistol mot porten. Två skott ska ha avlossats, enligt vittnet.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle21901642.ab

Någon som vet mer?
Citera
2015-12-08, 05:17
Medlem
gato12s avatar
Förmodligen nån som blivit avvisad från krogen á la Tommy Zethraeus
Citera
2015-12-08, 05:49
Medlem
Ngts avatar

Två skott. En bit upp till TZ! Ska väl erkänna att jag blev lite orolig när jag fick syn på rubriken..
Ingen träffad i alla fall ?
Citera
2015-12-08, 06:22
Medlem
sajebiss avatar
Drog lite på smilbanden nu i morse när jag läste DI.se som hade en artikel om händelsen med rubriken "Skott vid Stureplan" och artikeln ovanför hade rubriken "Stopp för muslimer", ang. ett uttalande av D Trump. Var det sanningen skriven mellan raderna så att säga?
Citera
2015-12-08, 06:26
Medlem
Sker skottlossningar dagligen i stockholm. Antagligen en missnöjd besökare/anställd/oinsläppt gäst/gängrelaterat. Sistnämnda är det antagligen inte
Citera
2015-12-08, 06:36
Medlem
Knotknets avatar
Inga samhällsfunktionella individer som är på Stureplan 03 en vardag så om skytten hade dödat någon så hade det inte gjort särskilt mycket.
Citera
2015-12-08, 06:40
Medlem
fyratretres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Inga samhällsfunktionella individer som är på Stureplan 03 en vardag så om skytten hade dödat någon så hade det inte gjort särskilt mycket.
Haha så kan man ju också se på det.
Citera
2015-12-08, 06:41
Medlem
Sativamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Sker skottlossningar dagligen i stockholm. Antagligen en missnöjd besökare/anställd/oinsläppt gäst/gängrelaterat. Sistnämnda är det antagligen inte

Men just på Sturecompagniets port utav alla krogar i stan? Jag tror mer på att skottens syfte var att skapa oro genom att påminna folk om vad som hände för 21 år sedan.
Senast redigerad av Sativamannen 2015-12-08 kl. 06:45.
Citera
2015-12-08, 06:56
Bannlyst
Vilken chock att det är vid Sturecompagniet. De har en historia med skottlossningar.
Citera
2015-12-08, 07:24
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Vilken chock att det är vid Sturecompagniet. De har en historia med skottlossningar.

Iofs så är det väl en anledning att inte bli just så chockad...

Finns det inte en massa kameror vid och runt Sturis?
Citera
2015-12-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper

För mer än 21 år sedan. Har det skjutits efter det?
Citera
2015-12-08, 07:56
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Iofs så är det väl en anledning att inte bli just så chockad...

Finns det inte en massa kameror vid och runt Sturis?

Jupp en hel drös. 15 stycken har jag för mig de har tillstånd för vid Stureplan, det här är nog löst innan lunch. Finns lite gröna stolpar, bland annat en vid busshållplatsen på andra sidan gatan från Sturecompagniet.
Sen har ju Sturecompagniet minst 5 kameror själva som sitter utanför.

Sen har ju alla andra uteställen kameror också, hotellen har också kameror och så finns det även webkameror i området.

"Ja titta där är XYZ som skjuter", Insatsstyrkan är säkert på väg för att plocka upp skytten.

Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
För mer än 21 år sedan. Har det skjutits efter det?

Minns när en Kärringsnut sköt någon arabisk knivman på Stureplan som stod och skrek "Sjuuuut mejj Sjuuuuut mejj" så hon sköt honom, i foten Fast det var utanför East.
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2015-12-08 kl. 08:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in