Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-08, 04:42
  #1
Medlem
OliverCromwells avatar
Jag har märkt de senaste månaderna en ny trend bland Sverigevänner/nationalister/patrioter.

Det är att allt fler säger öppet att de inte längre är beredda att ställa upp för Sverige om det blir krig.

De älskar fortfarande Sverige, men de kan helt enkelt inte tänka sig försvara det som Sverige har blivit. Och många verkar rörande överens om att det inte längre finns något att försvara, förutom feminismen, mångkulturen och HBTQ-aktivismen i Sverige. Sverige består helt enkelt av inget annat.

För dessa Sverigevänner var det tidigare en självklarhet att deras söner skulle ställa upp och göra lumpen så som de gjorde förut. Numera avråder de dem från att ha något med den svenska försvarsmakten att göra. Och vissa har uttryckt rädsla för att indoktrineringen med genustrams kan bli värre inom militären om några år, än inom till exempel skolan/media.

I de mest extrema fall säger vissa Sverigevänner att de förmodligen skulle välkomna ryska trupper på svensk mark om den invasionen nu skulle komma. Då skulle det i alla fall finnas en chans för deras barn och barnbarn att kanske slippa den psykologiska krigsföringen som den svenska Staten utför mot den svenska befolkningen via genusindoktrinering, multikulti och hbtq-propaganda. Så resonerar vissa.

Oavsett om man tycker att det som de hävdar är rätt eller fel, så menar jag att det är mycket allvarligt när landets inhemska unga vuxna arga män inte längre är beredda att ställa upp för landet. Det här är unga och vuxna män med god fysik i sina 20r och 30r av den absolut bästa kalibern. (Nu är detta så klart inget vetenskapligt) men att så pass många svenska män med patriotiska värderingar nu säger ifrån på det sättet menar jag borde ses som ett stort problem för den svenska Staten och regeringen.

I flera sammanhang har dessa "unga vita arga männen" smutskastats av etablissemanget på ett mycket grovt sätt. Trots att dessa har ständigt ställt upp som brandmän, som poliser, soldater ect.

Jag visste att detta skulle hända. Förr eller senare skulle den här gruppen få nog. Nästa gång det blir stora problem, så kommer nog dessa att inte längre ställa upp (eller åtminstone allt färre). I don´t blame them. Varför ska de ställa upp när samhället vänt dem ryggen?

En del vill flytta utomlands och andra vill flytta till skogen och isolera sig från det nya svenska samhället som är fientligt inställt mot denna grupp. Det är inte synd om dessa killar. Däremot är det jävligt synd om Sverige som går miste på sin främsta tillgång (anser jag). Något som kommer att kosta samhället mycket dyrt i längden.

Frågor att diskutera:

1. Har ni upplevt samma trend och hört liknande samtal från andra Sverigevänner i eran krets?

2. Hur ser ni på fenomenet? Ser ni det som en naturlig följd? Är ni förvånade?

3. Har Sverige sjunkit så lågt nu att det är för sent att få dessa män att vända tillbaka? Är det för sent?

4. Håller ni med min analys om att detta kommer samhället-Sverige att förlora mer på, än dessa individer?

MOD: Du får gärna skicka tråden till någon annan forum. Hade lite problem med att bestämma mig om jag skulle ta det här eller i Socialantropologi-forumet.
Citera
2015-12-08, 04:46
  #2
Medlem
zorzes avatar
Har skrivit just det inlägg att jag inte är beredd att försvara Sverige om Putin kommer.

Varför ska jag försvara Sverige när man exempelvis tar emot Syriska desertörer utan diskussion.
Citera
2015-12-08, 05:30
  #3
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Frågor att diskutera:

1. Har ni upplevt samma trend och hört liknande samtal från andra Sverigevänner i eran krets?

2. Hur ser ni på fenomenet? Ser ni det som en naturlig följd? Är ni förvånade?

3. Har Sverige sjunkit så lågt nu att det är för sent att få dessa män att vända tillbaka? Är det för sent?

4. Håller ni med min analys om att detta kommer samhället-Sverige att förlora mer på, än dessa individer?

MOD: Du får gärna skicka tråden till någon annan forum. Hade lite problem med att bestämma mig om jag skulle ta det här eller i Socialantropologi-forumet.

Jag började själv tänka, känna, i dessa banor med början kanske för 5 år sedan när jag var runt 35. En stor skillnad det från när jag var tonåring på 1980-talet. Kanske att även EU spelat en roll här.

Däremot: det farliga är att svenskar kan vara beredda att försvara de sina precis som de olika jugoslaviska folken gjorde. Grogrunden har lagts till äckliga etniska och religiösa konflikter även här i Sverige.

Men som sagt, tanken att försvara det här kärringlandet....nej inte mer.
Citera
2015-12-08, 05:39
  #4
Avstängd
Infohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Har skrivit just det inlägg att jag inte är beredd att försvara Sverige om Putin kommer.

Varför ska jag försvara Sverige när man exempelvis tar emot Syriska desertörer utan diskussion.

snälla människa. putin är the good guy, varför ska du vara rädd för honom? och sist jag kolla så är vi inte med i nato som tur är, och bör inte gå med i nato för då fastnar vi i terrormaskinen som drivs av israhell, usa, nato och isis. det kommer lösa sig när högern får makten och sverige blir blått igen. vänsteretablissemanget rasar samman just i denna stund, så håll ut bara.
Citera
2015-12-08, 05:41
  #5
Medlem
Pie021s avatar
Stora problemet är nog om man ska skapa lumpen igen så måste ju alla kvinnor också utbilda sig. Där skon klämmer
Citera
2015-12-08, 05:44
  #6
Medlem
MrWins avatar
Ett återinförande av allmän värnplikt skulle bli ett fiasko. Skulle iofs vara intressant att se hur den svenska propagandaapparaten, MSM, skulle agera för att höja stridsmoralen.
Citera
2015-12-08, 05:48
  #7
Medlem
Önskar att man kunde bygga en svensk-koloni här i Sverige. Där man kunde bo så länge, tills man städat upp efter de sista decenniernas galna vanstyre av vårt land. Det vore värt att försvara med näbbar och klor.
Citera
2015-12-08, 05:49
  #8
Avstängd
Infohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Ett återinförande av allmän värnplikt skulle bli ett fiasko. Skulle iofs vara intressant att se hur den svenska propagandaapparaten, MSM, skulle agera för att höja stridsmoralen.

det hade inte fungerat att införa värnplikten tror jag. vårat folk är för förfittade av dom du just nämner i ditt inlägg..msm...vi kan inte ha en militär fylld med stockholmssyndrom.
__________________
Senast redigerad av Infohunter 2015-12-08 kl. 05:53.
Citera
2015-12-08, 06:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag har märkt de senaste månaderna en ny trend bland Sverigevänner/nationalister/patrioter.

Det är att allt fler säger öppet att de inte längre är beredda att ställa upp för Sverige om det blir krig.

De älskar fortfarande Sverige, men de kan helt enkelt inte tänka sig försvara det som Sverige har blivit. Och många verkar rörande överens om att det inte längre finns något att försvara, förutom feminismen, mångkulturen och HBTQ-aktivismen i Sverige. Sverige består helt enkelt av inget annat.

För dessa Sverigevänner var det tidigare en självklarhet att deras söner skulle ställa upp och göra lumpen så som de gjorde förut. Numera avråder de dem från att ha något med den svenska försvarsmakten att göra. Och vissa har uttryckt rädsla för att indoktrineringen med genustrams kan bli värre inom militären om några år, än inom till exempel skolan/media.

I de mest extrema fall säger vissa Sverigevänner att de förmodligen skulle välkomna ryska trupper på svensk mark om den invasionen nu skulle komma. Då skulle det i alla fall finnas en chans för deras barn och barnbarn att kanske slippa den psykologiska krigsföringen som den svenska Staten utför mot den svenska befolkningen via genusindoktrinering, multikulti och hbtq-propaganda. Så resonerar vissa.

Oavsett om man tycker att det som de hävdar är rätt eller fel, så menar jag att det är mycket allvarligt när landets inhemska unga vuxna arga män inte längre är beredda att ställa upp för landet. Det här är unga och vuxna män med god fysik i sina 20r och 30r av den absolut bästa kalibern. (Nu är detta så klart inget vetenskapligt) men att så pass många svenska män med patriotiska värderingar nu säger ifrån på det sättet menar jag borde ses som ett stort problem för den svenska Staten och regeringen.

I flera sammanhang har dessa "unga vita arga männen" smutskastats av etablissemanget på ett mycket grovt sätt. Trots att dessa har ständigt ställt upp som brandmän, som poliser, soldater ect.

Jag visste att detta skulle hända. Förr eller senare skulle den här gruppen få nog. Nästa gång det blir stora problem, så kommer nog dessa att inte längre ställa upp (eller åtminstone allt färre). I don´t blame them. Varför ska de ställa upp när samhället vänt dem ryggen?

En del vill flytta utomlands och andra vill flytta till skogen och isolera sig från det nya svenska samhället som är fientligt inställt mot denna grupp. Det är inte synd om dessa killar. Däremot är det jävligt synd om Sverige som går miste på sin främsta tillgång (anser jag). Något som kommer att kosta samhället mycket dyrt i längden.

Frågor att diskutera:

1. Har ni upplevt samma trend och hört liknande samtal från andra Sverigevänner i eran krets?

2. Hur ser ni på fenomenet? Ser ni det som en naturlig följd? Är ni förvånade?

3. Har Sverige sjunkit så lågt nu att det är för sent att få dessa män att vända tillbaka? Är det för sent?

4. Håller ni med min analys om att detta kommer samhället-Sverige att förlora mer på, än dessa individer?

MOD: Du får gärna skicka tråden till någon annan forum. Hade lite problem med att bestämma mig om jag skulle ta det här eller i Socialantropologi-forumet.

1. Ja definitivt.

2. Att man inte längre känner att landet man bor i är ens eget, att sammanhållningen splittrats är hela poängen med mångkultursamhället. Man ska splittra folket i så små grupper som möjligt för att kunna styra dem lättare.

3. Nej självklart inte, flera måste bara inse att större delen utav befolkningen faktiskt är på samma sida, det handlar bara om att media och politiker utmålar oss som en extrem minoritet för att stigmatisera oss och få oss att hålla käften.

4. Vi är folket! Vi har makten!
Citera
2015-12-08, 07:12
  #10
Medlem
Vi blir rövknullade av makthavarna varje dag som bara kräver mer och mer av oss för att DERAS dröm om ett mångkulturellt Sverige ska genomföras.
Vad finns det att försvara, är det politiker, journalister, araber och vårt höga skattetryck vi ska försvara?
Nej jag känner likadant, jag tänker inte vara med om att försvara de människor som utnyttjar mig idag.
Kommer Putins pojkar så bjuder jag på en kopp Gevalia, sen så startar skyddsjakten på de som idag missbrukar sin makt för sin egen vinnings skull.
Citera
2015-12-08, 07:23
  #11
Medlem
Intressanta inlägg från flera som verkar ha samma tankar. Unga friska män vill inte längre vara en del av samhället då de inte längre känner att de kan ställa upp på det.
Det verkar vara en internationell trend unga män flyr från Syrien Afganistan, Irak, Somalia och nu kanske också Sverige.
De som blir kvar blir som vanligt barn, sjuka, gamla och kvinnor.
Citera
2015-12-08, 07:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Intressanta inlägg från flera som verkar ha samma tankar. Unga friska män vill inte längre vara en del av samhället då de inte längre känner att de kan ställa upp på det.
Det verkar vara en internationell trend unga män flyr från Syrien Afganistan, Irak, Somalia och nu kanske också Sverige.
De som blir kvar blir som vanligt barn, sjuka, gamla och kvinnor.
Jag försvarar gärna de som FÖRTJÄNAR att försvaras, men den gruppen minskar för var dag som går.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback