Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-08, 02:12
  #1
Medlem
nins avatar
Karlstad kommun skickade ut igår reklam där man uppmanar att folk sätter upp en dekal på dörren eller brevlådan som visar att man står för öppenhet. Här är en bild på brevet och här är hemsidan för projektet.

För mig så ter det sig ytterst smaklöst att en kommun uppmanar folk att markera på det sättet. Vad är nästan grej? "Sätt upp en dekal att du gillar judar", "sätt upp en dekal att du står upp för feminism", "sätt upp en dekal att du är en muslim"?
För mig är det uppenbart att detta är för att markera bland grannarna vilka som är "goda" och vilka som är "onda" genom dekaler på dörren/brevlådan. Bara tanken på hur gårdsskvallret kan bli när "Persson" inte satt upp en dekal får mig att må illa.

För mig så får denna uppmaning mig att direkt tänka på när en viss grupp på 30-talet var tvungen att markera "vilka de är" på dörren. Smaklöst av Karlstad kommun!
Citera
2015-12-08, 02:30
  #2
Medlem
Jogens avatar
PÅ kommunen där jobbar det så mycket dumt folk, så det går inte att bli förvånad. Och kommunalpolitikerna är ännu värre.
Citera
2015-12-08, 02:33
  #3
Medlem
Niggerbullens avatar
Hoppas folk hakar på eländet Skulle vara underhållande om det eskalerar till en nivå där människor motvilligt får dessa märken på sin dörr av välvillig grannar etc.
Citera
2015-12-08, 02:33
  #4
Medlem
Japhys avatar
Otroligt! Godhetsfascisternas smaklöshet stiger mot ständigt högre höjder. Man får hoppas att det tar rejäl med skruv. Tror de flesta är rejält trötta på den här "öppenheten". Det här kommer sannolikt slå bakut på allvar om jag känner av stämningarna i landet rätt.
Citera
2015-12-08, 02:33
  #5
Medlem
dainsis avatar
Godhetsknarkandet ser inte ut att ha någon ände. Skönt att det är frivilligt att tänka.
Hur tipsar man internationell media?
Citera
2015-12-08, 02:44
  #6
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
Godhetsknarkandet ser inte ut att ha någon ände. Skönt att det är frivilligt att tänka.
Hur tipsar man internationell media?

Våra grannar i söder kan tyckas ha ett intresse i vad vi sysslar med i denna fråga,

Ekstrabladets tipsmejl: 1224@eb.dk
Citera
2015-12-08, 02:53
  #7
Medlem
SilentVictorys avatar
Nu förväntar jag mig så klart att Per-Samuel Nisser välkomnar en massa flyktingar hem till sig.

Han har en stor gård tillgodo som kan hysa in en massa folk, här bor han https://www.google.se/maps/place/H%C...937e557e?hl=sv

Detta kommer sluta med att alla som har denna dekal blir tilldelad en eller flera flyktingar till sitt hem, likt många andra kommuner uppmanat sina kommuninvånare att göra.
__________________
Senast redigerad av SilentVictory 2015-12-08 kl. 02:56.
Citera
2015-12-08, 02:55
  #8
Medlem
Japhys avatar
Skulle vara jävligt kul om kommunen om någon månad följer upp med ett utskick där de ber folk ta emot en flykting i hemmet. Inga svar kommer. Alla lappar plockas ned. Ingen pratar någonsin mer om saken.
Citera
2015-12-08, 03:09
  #9
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Haha hade jag bott i Karlstad så hade jag skojat ordentligt med de med denna dekal på dörren.

Hoppas denna skit sprider sig till andra delar av landet så vi kan få skoja till det med de politiskt korrekta. Dock så kan man ju iofs börja skoja med alla kändisar här omkring de har ju öppet deklarerat.
Citera
2015-12-08, 03:12
  #10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Haha hade jag bott i Karlstad så hade jag skojat ordentligt med de med denna dekal på dörren.

Hoppas denna skit sprider sig till andra delar av landet så vi kan få skoja till det med de politiskt korrekta. Dock så kan man ju iofs börja skoja med alla kändisar här omkring de har ju öppet deklarerat.
En kul idé vore att helt sonika samla ihop ett gäng zigenare och bara kila in till nån som har dekalen på dörren, sätta sig i soffan och titta på tv.

OJ vad det här kommer slå fel. Men det är positivt att fler börjar diskutera frågan. Men hur i hela fridens namn resonerar kommunen? De måste väl förstå att detta kommer orsaka splittring och slitningar mellan invånarna.
Citera
2015-12-08, 03:17
  #11
Medlem
Sereenas avatar
Är det bara jag som ser prima tillfälle för extremvänstern att tracka alla som inte har lappen på dörren?


Har man inte lappen, då är man minsann rasist och ska frysas ut/hängas ut oav
Citera
2015-12-08, 03:18
  #12
Medlem
usb3s avatar
Påminner om mp:s flopp med kampanjen öppna dörrar:
(FB) Miljöpartiet: Öppna fler dörrar till Sverige. Startar nätkampanj. - Diskussionstråden

Vi får väl se vilken flashbackare som först lyckas smyga sig in i kampanjen
http://varmtvalkommen.se/sv/traffas/
__________________
Senast redigerad av usb3 2015-12-08 kl. 04:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback