Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-12, 07:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har aldrig hört talas om någon afghansk maffia. Låter som taget ur luften. Det smugglas mycket opium från Afghanistan men jag är tveksam till att det är afghaner som smugglar hela vägen.
Afghanerna smugglar inte hela vägen, vem fan gör det. De samarbetar med turkar, albaner, som tar över och de tillsammans organiserar det bruna heroinet. Innan var det turkarna som fick stå för omvandlingen från råopium till brunt, men idag är albaner och kurder med på ett annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är en orimlig tanke ifall de inte kommer från några konstellationer.
Snälla, läs på.
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren1
Det stämmer, dags dato saknar gruppen organisation
En till som har så där jättefel så man undrar varför ni ens ska skriva.
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Jag tror att inom några år när dagens invandrare inser att det kommer bli mer lönsamt att begå brått än att försöka jobba med de jobb de kommer att erbjudas så kommer det ju bildas nya gäng, och med tanke på mängden afghaner vi ser kommer in just nu så kommer det garanterat bildas afghanska gäng. Som i sin tu kommer hamna i konflikt med redan existerande blatte gäng... Så blatte kommer kriga mot blatte, svensk blatte mot utländsk blatte
Topic är maffia och inte några jävla gäng.
Citera
2015-12-12, 07:50
  #14
Medlem
Afghanerna har ett sådant starkt inflytande på heroinmarknaden så ni anar inte. Ren afghansk maffia, mycket krigsherrar, även talibanerna har mycket stort inflytande. Kan man organisera 11/9 så kan man organisera vad fan som helst. De hotade ju omvärlden med att lägga i mjältbrand i heroinet och vips så hittade man mjältbrand i heroinet i Oslo. Oslo, Europas herointätaste stad.

Slut på lektionen.

http://www.khaama.com/senior-afghan-...tal-kabul-2443

"Mafia, terrorists earn $70 billion annually from narcotics in Afghanistan"

http://news.tj/en/news/mafia-terrori...cs-afghanistan
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2015-12-12 kl. 08:13.
Citera
2015-12-12, 19:29
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Afghanerna smugglar inte hela vägen, vem fan gör det. De samarbetar med turkar, albaner, som tar över och de tillsammans organiserar det bruna heroinet. Innan var det turkarna som fick stå för omvandlingen från råopium till brunt, men idag är albaner och kurder med på ett annat sätt.

Snälla, läs på.

En till som har så där jättefel så man undrar varför ni ens ska skriva.

Topic är maffia och inte några jävla gäng.
I Sverige idag, 12 december så är inte Afghanerna vad jag vet särskilt inte etablerade på den organiserade kriminella scenen. I hemlandet ser det naturligtvis annorlunda ut, konstigt vore annat. Men jag tror att det är en tidsfråga innan de skapar något här. Sverige kanske inte är så intressant nere i Afghanistan, men när så många unga sökt sig hit kommer det att ändras, åtminstone här.
Citera
2015-12-12, 21:45
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren1
I Sverige idag, 12 december så är inte Afghanerna vad jag vet särskilt inte etablerade på den organiserade kriminella scenen. I hemlandet ser det naturligtvis annorlunda ut, konstigt vore annat. Men jag tror att det är en tidsfråga innan de skapar något här. Sverige kanske inte är så intressant nere i Afghanistan, men när så många unga sökt sig hit kommer det att ändras, åtminstone här.
Du måste förstå att en maffia är liksom inget man bara bildar för att an är uttråkad, du verkar syfta på ett gäng, och det är en jävla skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback