Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 21:25
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
MOBA-genren är nog inget för dig, helt enkelt.

Har spelat MOBA spel i stort sett uteslutande i flera år, tror du menar att 3D spel inte är någonting för mig.
Citera
2017-04-11, 09:15
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Då förstår jag.
Tyvärr tröttnade jag efter ett par matcher, ett sådant här spel är alldeles för enformigt för att spelas på enbart en bana med samma miljö om du frågar mig.

Även om jag tycker att det är kul att spela på samma bana om och om igen så hade det varit roligt om det fanns fler banor.

Vad tycker ni om antalet heroes? Hur många planerar Epic att släppa? Jag har inte spelat något annat MOBA. Hur många karaktärer finns i de andra spelen?
Citera
2017-04-26, 07:59
  #99
Medlem
Vad tycker ni om Revenant?
Citera
2017-05-20, 16:52
  #100
Medlem
IIMorbiids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Även om jag tycker att det är kul att spela på samma bana om och om igen så hade det varit roligt om det fanns fler banor.

Vad tycker ni om antalet heroes? Hur många planerar Epic att släppa? Jag har inte spelat något annat MOBA. Hur många karaktärer finns i de andra spelen?

Dota 2 har 113 karaktärer tror jag, hade ju varit nice med fler heroes till Paragon men det kommer nog. Sen ang banan så tycker jag också att de skulle haft fler banor, men det kommer väl i sinom tid det också!
Citera
2017-05-20, 17:20
  #101
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Vad tycker ni om antalet heroes? Hur många planerar Epic att släppa? Jag har inte spelat något annat MOBA. Hur många karaktärer finns i de andra spelen?

Vet inte om siffrorna är helt uppdaterade, kan fela ett par hit och dit;

League of Legends - 136 st (släpptes 2009)
Dota 2 - 113 st (2013)
Smite - 87 st (2014)

De två översta är isometriska spel av den klassiska MOBA-sorten medan Smite liksom Paragon spelas i tredjeperson utan autoattacks. Vet inte om det har någon inverkan i sammanhanget.
Citera
2017-05-21, 21:30
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vet inte om siffrorna är helt uppdaterade, kan fela ett par hit och dit;

League of Legends - 136 st (släpptes 2009)
Dota 2 - 113 st (2013)
Smite - 87 st (2014)

De två översta är isometriska spel av den klassiska MOBA-sorten medan Smite liksom Paragon spelas i tredjeperson utan autoattacks. Vet inte om det har någon inverkan i sammanhanget.

Shit. Så många? Då måste man spela bra mycket för att ha koll på alla! I Paragon är det ju väldigt viktigt att känna till måtståndarens heroe... är det samma sak i de andra spelen?
Citera
2017-05-21, 21:33
  #103
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Shit. Så många? Då måste man spela bra mycket för att ha koll på alla! I Paragon är det ju väldigt viktigt att känna till måtståndarens heroe... är det samma sak i de andra spelen?

Kan inte uttala mig om LoL och Dota 2 då jag bara testat dem lite snabbt. Gillar inte spelstilen i den typen av MOBA:n.

I Smite är det ju dock viktigt att veta hur hjältarna funkar. Det är sånt man lär sig med tiden. När man är nybörjare och inte har någon koll möter man ju andra noobs med lika dålig koll, så då spelar det mindre roll.
Citera
2017-05-22, 12:23
  #104
Medlem
Jag börjar bli rejält missnöjd dels på matchmakingen och dels på utfallet av att någon droppar.

Matchmaking: Det finns en rank som avgör hur lagen sätts ihop. Vissa menar att det inte finns men det är inte sant. Epic har kanske en egen eula som de går efter, men siter som ex agora har en eula som är rätt tillförlitlig. Där syns tydligt att lagens eula är matchade och spelarnas rank är rätt jämn. Finns det en guld spelare i ena laget och resten silver så har andra laget det med och vice versa.
Men av någon anledning så kliver alla nybörjare in som silver rank. Hela tiden så får jag spela med nybörjare och andra som inte vet någonting över huvud taget om hur spelet går till. Varje match är ett lotteri och det kan vara väldigt svårt att ta sig ur detta träsk. När jag äntligen börjar nå guld-nivå så blir jag överöst av matcher där jag tvingas spela med antingen nybörjare eller...

... fel nr 2...

... att någon droppar: Ett helt lag tvingas genomlida 30-45 min med defensiv kamp för att till slut förlora i en match 4vs5. Vota kanske någon säger. Ja gärna för mig. Synd att det aldrig är tillräckligt många i laget som vet hur man votar eller begriper att det i 9/10 inte är någon mening att köra 4vs5, utan ska bestämt kämpa och dö heroiskt. Straffet är på tok för lindrigt för att droppa. Eller som många väljer att göra... go AFK, så slipper de straffas alls.
Samtidigt får ett helt lag slösa tid och, som jag tycker är frustrerande, tappa ännu mer eula och få fortsätta köra med massa skitmatcher.

Önskar att eula baserades på individuella prestationer. Det behöver inte vara att man dödar massor. Alla ska ju inte göra 20 kills per match. Men det kan ju räcka med att man dödar/assisterar mer än man dör själv. Detta skulle ju i alla fall vara rättvist för de flesta. Ett fåtal spelstilar (om ens någon) belönar laget genom att gå minus i statistiken. Det skulle väl vara någon extrem tank som tar all uppmärksamhet.

Eller skit i att basera matcher på eula och basera matcherna på erfarenhet och antalet spelade matcher istället då? Vad som helst, bara det blir jämnare och mindre lotteri.

Köra med polare är såklart mycket bättre. Men det är inte varje gång som alla är online. Dessutom är vi inte 5 utan i regel 3 som kör ihop.

Jag bryr mig inte om vilken rank eller eula som jag har. Det i sig är ju totalt oviktigt. Men det är just att det finns så tydligt samband mellan Kalle Anka och ranken. Jag är less på att spela med Kalle Anka och hans vänner eftersom hela strategiupplevelsen försvinner. Och hade bara matchmakingen och eulan fungerat bättre så hade detta kunnat undvikas.
Citera
2017-05-22, 12:33
  #105
Medlem
Utkast från helgen:

Fick jagspela med en Morigesh och en Khaimera som sket totalt i matchen och ville bara leva rövare och slakta så många som möjligt. Vi förlorade torn efter torn men de sket i det och bara jagade kills. Sen förlorade vi.

Sen fick jag spela med en person som spelade typ Muriel och spelade 0-17-0 innan han gick AFK. Utvecklades givetvis inte med ett enda kort förutom prime card.

Fick även spela med en Phase. Tänkte "Åh då ska jag vara Rev och testa hur det är att få support av henne" då jag normalt sett inte är carry. Givetvis sket hon helt i mig och supportade Gray offlane istället.

Spelade jag med Narbash och tänkte att jag ska supporta lagets carry. Signalerade att jag kör safe lane. "Åh vad bra tänkte lagets carry. Narbash håller safe lane, så jag kan köra mid lane"

osv osv...

Ibland vinner man till trots, då behållningen är att även de andra kan vara lika dåliga. Men oftast innebär en Muriel som spelar 0-17-0 och går AFK en säker förlust.
Citera
2018-01-29, 11:39
  #106
Moderator
^Eazs avatar
Paragon stänger ner, detta för att satsa på Fortnite Battle Royal. Dock, alla som spenderat pengar ingame kommer få full refund.

https://www.windowscentral.com/fortn...t-down-paragon

Citat:
After careful consideration, and many difficult internal debates, we feel there isn't a clear path for us to grow Paragon into a MOBA that retains enough players to be sustainable.

We didn't execute well enough to deliver on the promise of Paragon. We have failed you -- despite the team's incredibly hard work -- and we're sorry.
Citera
2018-01-29, 16:40
  #107
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Paragon stänger ner, detta för att satsa på Fortnite Battle Royal. Dock, alla som spenderat pengar ingame kommer få full refund.

https://www.windowscentral.com/fortn...t-down-paragon

Fasen så trist att läsa. Behöver man göra något speciellt för att få dem pengarna eller skickas dem tillbaka automatiskt?
Citera
2018-01-29, 16:42
  #108
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Fasen så trist att läsa. Behöver man göra något speciellt för att få dem pengarna eller skickas dem tillbaka automatiskt?

Det är en länk på den sidan, längst ner. Den är blockat av mitt jobb så kan inte kolla själv (och lirade inte paragon själv utan var polare som lirade som pratade om det på discord).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback