Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-07, 13:42
  #1
Medlem
upperkatts avatar
http://podtail.com/podcast/julia-frej-unplugged/
Jag hittade ingen tråd, och tänkte att det kunde vara intressant.

Musikbaserad podcast, med två gäster i varje avsnitt.

Jag har hittills enbart lyssnat på avsnitt #3, med Herr Eklund & Herr Wikingsson, gillad den starkt (Dylan-fan som man är).
Citera
2015-12-07, 15:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt

Jag tog en snabb titt på Julia Frejs twitter. Där framkom det ganska snabbt att hon är en i mängden av alla Sverigehatande PK-feminister som ser ner på vanligt folk i allmänhet och män i synnerhet. Är man för en restriktivare invandring så är man rasist, enligt henne. Svenskar har heller ingen speciell rätt att bestämma över Sverige, då det inte är deras land ty det bara är av tur de har fötts här etc.

Ja, ni förstår kanske vilka slags åsikter hon har om saker och ting utan att jag behöver ge fler exempel. Här är i alla fall ett axplock ifall ni vill se mer av denna människas intelligenta inlägg: https://sli.mg/a/iugBvO .

Med det sagt har jag dock inte lyssnat på något avsnitt av hennes podcast än, men jag kan inte säga att jag känner mig särskilt frestad efter att ha tagit del av vad hon tycker om "rassesvennar" och "nazi-orcher" som mig själv .

Är podden verkligen lyssningsvärd? Hur mycket tramsprat om feminism/sexism/rasism etc måste man stå ut med per avsnitt till exempel?
__________________
Senast redigerad av Sytlig 2015-12-07 kl. 15:48.
Citera
2015-12-07, 15:40
  #3
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sytlig
Är podden verkligen lyssningsvärd? Hur mycket tramsprat om feminism/sexism/rasism etc måste man stå ut med per avsnitt till exempel?
Ja, detta nämndes inte i alls i det avsnittet jag lyssnade på, inte något jag märkte åtminstone.
Citera
2015-12-07, 19:26
  #4
Medlem
Ballongdjurs avatar
Jag har lyssnat på två avsnitt, och gillar den skarpt.
Tycker Julia är skön, men det hela bygger såklart på vilka gäster hon får.
Citera
2015-12-09, 08:29
  #5
Medlem
Ballongdjurs avatar
Avsnitt 4 var ett bottennapp tyvärr.
Gillar Marit Bergman skarpt sedan gammalt, men Kim Cesarion (vem fan är han?) drog med hela sitt band och körde en låt.
Kunde lika gärna lyssnat på P3.
Julia, om du läser? Tillåt inte dina gäster ta med mer än gitarr och möjligtvis ett munspel.
Citera
2015-12-09, 20:12
  #6
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Avsnitt 4 var ett bottennapp tyvärr.
Gillar Marit Bergman skarpt sedan gammalt, men Kim Cesarion (vem fan är han?) drog med hela sitt band och körde en låt.
Kunde lika gärna lyssnat på P3.
Julia, om du läser? Tillåt inte dina gäster ta med mer än gitarr och möjligtvis ett munspel.
Mjo, tenderar att hålla med.

Det känns inte riktigt "unplugged" om hela bandet är med.
Citera
2016-01-08, 23:27
  #7
Medlem
BrotherJohns avatar
Jag har lyssnat på avsnitten med plura och med Wikingsson. Med rätt gäster kan det bli hur bra som helst!
Citera
2016-01-13, 00:34
  #8
Medlem
BrotherJohns avatar
Jag skulle vilja se följande;
Peter Lemarc prata och sjunga Beatles.
Magnus Uggla prata och sjunga Bowie och hans influenser.
Citera
2016-06-30, 16:36
  #9
Medlem
BrotherJohns avatar
Fredrik Wikingsson och Sigvard Eklund talade om the Beatles i det senaste avsnittet. De var ganska kunniga. Julia Frej känns dock som det tredje hjulet. Hon framstår dessvärre som en obildad fjortis med adhd. Hon påminner mig om de där coola brudarna i högstadiet som skolkade från alla lektioner och rökte osv. Obehagligt.

Det som förvånar mig är att herrarna inte har tagit till sig Maccas digra solokarriär där de absoluta musikaliska topparna återfinns.
Citera
2017-05-14, 11:50
  #10
Medlem
Ångrar nästan att man missade Julia Frej live på Mosebacke igår.

Haft en duo med Kakan Hermansson. Fantastiskt !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback