Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-07, 16:26
  #1
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Fattar inte en grej med graffitikulturen, varför envisas folk med att reta upp allmänheten till den grad att nolltolerans införs? Om folk inte bombat och tagat hyreshus och kiosker som tillhör vanligt folk som era farsor och morsor hade grafittin kanske varit mer accepterad idag. Typ som i Barcelona? VArför inte hålla sig till gråa betongväggar, tunnlar, broar och elskåp?? Finns det egentligen något som är tabu och vem tar tag i det om folk bryter oskrivna regler?
Citera
2005-11-07, 16:41
  #2
Medlem
stolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
Fattar inte en grej med graffitikulturen, varför envisas folk med att reta upp allmänheten till den grad att nolltolerans införs? Om folk inte bombat och tagat hyreshus och kiosker som tillhör vanligt folk som era farsor och morsor hade grafittin kanske varit mer accepterad idag. Typ som i Barcelona? VArför inte hålla sig till gråa betongväggar, tunnlar, broar och elskåp?? Finns det egentligen något som är tabu och vem tar tag i det om folk bryter oskrivna regler?

Det är kul! Sen luktar det ju ändå piss överallt så...
Citera
2005-11-07, 16:56
  #3
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Så om någon kommer hem till din mormor och tagar ner hennes dörr och hennes väggar så skulle det vara lugnt? så länge de tycker det är kul?
Citera
2005-11-07, 17:03
  #4
Medlem
The Fugazis avatar
Snälla.. den här frågan har tjatats till döds redan. Är du arg, gå och slå på en sandsäck eller nåt istället för att sitta här och skriva inlägg som redan skrivits.
Citera
2005-11-07, 17:06
  #5
Medlem
jagvetdetduintes avatar
det jag undrar är vad som är Tabu oc inte!?
Citera
2005-11-07, 17:08
  #6
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
det jag undrar är vad som är Tabu oc inte!?

Finns väl inget som är tabu egentligen, men att måla på kyrkor och privat egendom, såsom, bilar, vilor, hus mm, är vad jag har förstått en regel som man inte bör bryta.
Citera
2005-11-07, 17:10
  #7
Medlem
Nos4a2s avatar
Klottrare är inte en homogen grupp som man kan ge direktiv om vad de får/inte får göra.
Visserligen finns det någon form av tjuvheder bland de med lite mer vett som gör gällande att man låter bli personbilar, lekparker, kolonistugor osv.
Men det finns rötägg inom graffitikulturen såsom i alla andra kulturer.

Detta kommer bara tt mynna ut i ännu en "för/emot" tråd.

Har du f.ö ens varit i Barcelona? Såg mer tags på "privatägda" egendomar där än i t.ex Stockholm.
Däremot är det rent i tunnelbanan.
Citera
2005-11-07, 18:11
  #8
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Det jag såg i Barcelona var målningar på väggar där hus rivits och på byggnadsplank.. och då var det sånt som folk haft tid att måla och vilket blev riktigt riktigt bra!! Men i relation till hur många grymmt fina hus det finns är det fula klottret marginellt. ..
Citera
2005-11-07, 19:43
  #9
Avstängd
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=160212
Citera
2005-11-09, 08:00
  #10
Medlem
Jaså? De bombar alltså inte i Barcelona?
Citera
2005-11-10, 14:12
  #11
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Jag kan bara säga vad jag sett i city. Skillnaden mellan Barca och Sverige är också att man där bevarat en stor del av de fina hus som finns.. I Sverige river man allt fler för att ersätta med gråa betonglådor, att kladda ned de få fina hus som faktiskt finns kvar är ju bengidiotiskt...
Citera
2005-11-10, 16:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
Jag kan bara säga vad jag sett i city. Skillnaden mellan Barca och Sverige är också att man där bevarat en stor del av de fina hus som finns.. I Sverige river man allt fler för att ersätta med gråa betonglådor, att kladda ned de få fina hus som faktiskt finns kvar är ju bengidiotiskt...

Fan, sönderbombade hus är ju grymt snyggt... Ger liksom det hela ytterligare en dimension.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback