Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-06, 21:26
  #1
Medlem
knazbarnets avatar
I min giriga jakt på filmer ladda jag ner en som innehöll virus. Enl "read me" skulle man spela upp den på Windows media player (ja varningsklockar ringde) och uppdatera den. Var trött och som sagt girig och gjorde det varpå mitt antivirus-program började tjuta. Har nod32 och valde att koppla bort filen/programmet.

Men får nu upp en ruta "runtime error" för xbox (har aldrig använt något till xbox på min dator) varje gång jag loggar in... Genomsökning visade inget skadligt program och inte heller när jag gick in manuellt hitta jag något program som verkade konstigt.

Bör jag göra något mer?
Citera
2015-12-06, 21:35
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
I min giriga jakt på filmer ladda jag ner en som innehöll virus. Enl "read me" skulle man spela upp den på Windows media player (ja varningsklockar ringde) och uppdatera den. Var trött och som sagt girig och gjorde det varpå mitt antivirus-program började tjuta. Har nod32 och valde att koppla bort filen/programmet.

Men får nu upp en ruta "runtime error" för xbox (har aldrig använt något till xbox på min dator) varje gång jag loggar in... Genomsökning visade inget skadligt program och inte heller när jag gick in manuellt hitta jag något program som verkade konstigt.

Bör jag göra något mer?

Hmm konstigt, men W10 kommer med en del appar eller potentialen till som när man tar bort dem kan visa på fel när man kör sfc /scannow vilket reparerar och sätter tillbaka dem.

Så prova och se om det är ett Windows filfel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback