Citat:
Anställd i en större städfirma och drev en egen. Litet nätverk med företag som samarbetar antar jag.
Klistrar in vad jag skrev för en stund sedan:
Följande är fakta som jag fått ta del av.
Gärningsmannen blev mycket svårt psykiskt sjuk tidigare i år och sökte hjälp/vård men fick tyvärr inte detta. Oklart om sjukdom kom först och att det är anledningen till att han slutade på städfirman eller tvärtom.
Nästa sak som jag tycker talar för att gärningen inte var planerad i förväg överhuvudtaget är att gärningsmannen på fredagen ville köpa en tjänst som av dess karaktär nog kan anses vara bestående över en viss tid. Knappast något man går och funderar på om man samtidigt planerar mord.
Gärningsman och första brottsoffer var bästa vänner som det redan framgått.
Så något planerat dåd, nej knappast.
Något vid middagen har hänt/sagts som utlöst ett okontrollerat raseri hos den psykiskt sjuka gärningsmannen.
Klistrar in vad jag skrev för en stund sedan:
Följande är fakta som jag fått ta del av.
Gärningsmannen blev mycket svårt psykiskt sjuk tidigare i år och sökte hjälp/vård men fick tyvärr inte detta. Oklart om sjukdom kom först och att det är anledningen till att han slutade på städfirman eller tvärtom.
Nästa sak som jag tycker talar för att gärningen inte var planerad i förväg överhuvudtaget är att gärningsmannen på fredagen ville köpa en tjänst som av dess karaktär nog kan anses vara bestående över en viss tid. Knappast något man går och funderar på om man samtidigt planerar mord.
Gärningsman och första brottsoffer var bästa vänner som det redan framgått.
Så något planerat dåd, nej knappast.
Något vid middagen har hänt/sagts som utlöst ett okontrollerat raseri hos den psykiskt sjuka gärningsmannen.
Det var högst troligen en oplanerad handling, frågan är om motivet är någon verklig oförrätt eller något inbillat, när man är så svårt psykiskt sjuk att man inbillar sig saker så kan man som regel inte föra sig på en middagsbjudning utan beter sig så märkligt och irrationellt att man ej blir bjuden till dylika tillställningar, om nu inte de övriga trodde att en mysig middag skulle göra GM gott, anhöriga kan även de bete sig irrationellt i ett sådant ssmmanhang.