Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-05, 21:22
  #1
Medlem
Vad är det för spel?

1 romantisk komedi?
2 berättelse om att växa upp?
3 tragedi?
Citera
2015-12-05, 21:28
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Spel: retro
/Moderator
Citera
2015-12-05, 21:30
  #3
Moderator
Protons avatar
Kings quest är ju ett gammal sierraspel, ett äveentyrsspel där man skulle knalla runt och lösa problem typ.
Citera
2015-12-06, 05:05
  #4
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Av dina starkt begränsade alternativ är det "coming of age" men Proton är närmer, det är ett äventyrsspel och ett av den gamla sorten, text input och skriv fort som fan. Vill minnas att det är brutalt svårt
Citera
2015-12-06, 10:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morsan33
Vad är det för spel?

1 romantisk komedi?
2 berättelse om att växa upp?
3 tragedi?

Det är den nionde delen i King's Quest-serien, och är i likhet med tidigare delar ett äventyrsspel, men dess gameplay är inte peka-och-klicka-baserad. Spelet handlar om kung Graham som berättar om sina äventyr för sitt barnbarn. Det kan var ganska enkelt att fastna i spelet på någon klurighet men det finns hjälp dirket spelet. Det är inte driket svårt alla kan spela det. Absolut värt att prova. Specillet om man håller på lära sig ett nytt språk som Franska och Tyska.

Om du har PlayStation 4 så är "King's Quest - Chapter 1: A Knight to Remember" gratis denna månaden. Gissar att blir även gratis snart till XBOX One.
Citera
2015-12-06, 16:42
  #6
Medlem
Gosifs avatar
Lite likt Ultima-spelen.. Mysigt hur som helst.
Citera
2015-12-08, 19:49
  #7
Medlem
MuscleSharks avatar
Någon som minns KQ VII: The Princeless Bride?
Citera
2017-11-06, 07:34
  #8
Medlem
moralhoras avatar
Kings Quest VI är mitt favoritspel.
Citera
2017-11-18, 09:13
  #9
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Kings Quest VI är mitt favoritspel.
Ja det var ett mycket bra äventyrsspel. Bra grafik dessutom, iaf med den tidens mått mätt! Var bara ett moment som jag störde mig på och det var när man skulle traska runt i öknen och var tvungen till att hitta oaser för att inte törsta ihjäl! Mycket "Trial and error" innan jag hittade fram till Ali Babas grotta, och väl inne i grottan så gick jag dessutom på en nit då jag i min girighet började att roffa åt mig ur en hög med guld och på det viset lyckades att bli inlåst med "Game Over" som följd!

I "The witcher 3" så är det en viss melodi som spelas när man går runt i Novigrad (Spelets största stad för er som inte har spelat TW3) och jag visste att jag hade hört den låten tidigare men kunde inte minnas varifrån, men nu när du nämnde Kings Quest V så kom jag plötsligt på det! Det är samma låt som tårpilen med harpan sjunger! Låtstöld eller ett kärleksfullt "Påskägg"?
https://www.youtube.com/watch?v=-oJc91-jx5Y

Edit: Hoppla!! Du pratade visst om sexan (Också ett bra spel) medan jag syftade på femman. Sorry!:P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback