Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-05, 13:05
  #1
Medlem
Ludermassignegers avatar
Läser dagligen om hur det strömmar in flyktingar till Sverige och hur sjukhus läggs ned, hur efterbliven kulturmarxism hyllas och görs till norm. Kan inte ens minnas senast jag läste en positiv förändring ifrån politikernas sida, alltså något som gör mitt liv bättre. Knappast så att snusskatten sänks, alkoholskatten sänks, sexköpslagen skrotas eller somalierna repatrieras.

Jag försöker verkligen komma på något positivt som politikerna gjort för mig och det enda jag möjligtvis kan komma på som fick en märkbar effekt är jobbskatteavdraget, jag fick en tusenlapp mer i plånboken ungefär.

Så, på 10 år ungefär är nog jobbskatteavdraget det enda jag kan nämna. Resten är i princip bara försämringar för mig.
Citera
2015-12-05, 13:31
  #2
Medlem
Xer0s avatar
Jobbskatteavdraget, Investeringssparkontot. ROT har jag inte personligen haft nytta av, men familjen har.

Jag är väl ganska moderat när majoriteten av det jag kan se som positivt är resultatet av sänkta skatter.

Några bidragshöjningar har i varje fall inte tagit del av. Mig veterligen har inte studiebidraget höjts på många år. Kan ändå tycka att det är ett förmånligt system vi har med gratis högskola, studiebidrag och studielån. Nu är jag inte längre student, men jag har inga problem med att betala lite extra skatt till detta.

A just det, motorvägen till Nynäshamn, den var bra. Sen vet jag inte.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2015-12-05 kl. 13:48.
Citera
2015-12-05, 14:51
  #3
Medlem
Equinoxes avatar
Jobbskatteavdraget, ISK och ROT har varit reformer som gjort något positivt för mig.
Fast ska man vara uppriktig så är nedtrappningen av ROT också positivt. Nu äntligen börjar hantverkare ta upp frågan igen att det går att få jobbet utfört billigare om jag tar det svart. Eftersom jag inte vill vara med och sponsra S&MP:s destruktiva politik så är ju erbjudande om svartjobb bättre än ROT.
Samtidigt som de tre positiva reformerna funnits och till idag så har landet i övrigt gått käpprätt åt h*lv*te. Blir jag sjuk så kommer jag inte få vård inom rimlig tid. Blir jag utsatt för brott kommer inte polisen att vara till min hjälp. Vägarna är sämre än någonsin. Mina barns skola är ett stort skämt och jag får lära dem saker på kvällarna som de borde få lära sig i skolan. Man kan hålla på i evighet med försämringar i samhället...
Citera
2015-12-05, 15:14
  #4
Medlem
Det är så länge sedan att jag inte ens riktigt minns när, det som är "bra" är troligen så gammalt att det fanns innan jag fanns. ROT/RUT har inte haft någon direkt påverkan på mig. Ränteavdrag och annat har väl vad jag vet funnits längre än jag har använt mig av det, jag erkänner att jag inte riktigt har koll på när det infördes.

I någon mening har nog fan ALLT blivit sämre, försämringen består dock, eller kan förklaras genom, närmast uteslutande av att våra idiotpolitiker har bedrivit ohämmad massinvandring av närmast värdelösa människor från tredje världen som totalt dränerar hela vår välfärd och övriga samhällsresurser utan att bidra med någonting av värde. Det är bara en enda stor jävla förlustverksamhet på alla tänkbara plan i samhället. "Mångkultur" är som sagt bara skit.

Gratis studier, gratis i meningen "skattesubventionerade" är förvisso bra - och jag har utnyttjat det maximalt. Men det har å andra sidan funnits väldigt länge och systemet var i den meningen bättre förr. Studiemedlet har inte ökat i värde på årtionden. En gång i tiden gick det att leva på det utan att ens ta fullt studielån. Maxa studiemedel och lån idag och du lever närmast på existensminimum, skillnaden mellan det och försörjningsstöd är vad jag vet närmast noll. Det är rent av värre för försörjningsstödet behöver du aldrig betala tillbaka.
__________________
Senast redigerad av 101000111 2015-12-05 kl. 15:16.
Citera
2015-12-05, 17:16
  #5
Medlem
För mig har nästan allt bra blivit likgiltigt. Jobbskatteavdragen gav mig mer i plånboken, men andra förändringar gjorde så man gick ungefär +-0 (tror ärligt talat jag gick minus, men inte märkvärdigt). ROT / RUT används inte av någon i min nära vän krets, men har gjort mitt jobb något lättare genom några fler arbetstillfällen att skicka folk till. Men ja, inte har jag direkt några positiva saker som hänt... Ahh jo, lagen angående telefon medan man kör bil, min syster blev paranoid så hon slutade snacka i telefon medan hon kör det tjänar alla på.

En del lokalpolitiska förslag har väl varit hyfsade, men ja det är främst saker som behövde göras förr eller senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback