Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-04, 18:29
  #1
Medlem
Nämen tjenare!

Har en fråga här ifall någon godhjärtad människa har lust att svara mig eller hjälpa mig! jag tänkte köpa en pike från denna länk: https://www.ioffer.com/i/2013-v-neck...t920-597097058 Så min fråga är är deras XS Storlek det samma som i Sverige eller inte? Och kan man lita på säljaren eller va tycker ni? Och över huvudtaget kan man lita på iOffer?
Citera
2015-12-04, 18:50
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xboi01
Nämen tjenare!

Har en fråga här ifall någon godhjärtad människa har lust att svara mig eller hjälpa mig! jag tänkte köpa en pike från denna länk: https://www.ioffer.com/i/2013-v-neck...t920-597097058 Så min fråga är är deras XS Storlek det samma som i Sverige eller inte? Och kan man lita på säljaren eller va tycker ni? Och över huvudtaget kan man lita på iOffer?

Beställde massa produkter för runt 3 veckor sen från 6 olika säljare,inte fått grejerna ännu..så börja bli lite nojig.Borde kanske beställt 1 sak i taget för o se ifall man får produkten.Misstänker att många har fake recensioner.När man googlat lite så ser man vissa som klagat på att de fått fel storlekar,fel färger och vissa har inte ens fått deras saker...så man får hålla tummarna.Sedan så kostar pikén du länka till runt 100 kr,de lägger alltid till runt 10-20% av priset när den ska dras från kortet,vilket de inte säger till innan.Allt jag beställde kosta mig straxt under 3000 kr så man får hoppas på att man får något iallafall.

De säger dock att man får vänta i 2-4 veckor tills man får produkterna.
Citera
2015-12-04, 18:50
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xboi01
Nämen tjenare!

Har en fråga här ifall någon godhjärtad människa har lust att svara mig eller hjälpa mig! jag tänkte köpa en pike från denna länk: https://www.ioffer.com/i/2013-v-neck...t920-597097058 Så min fråga är är deras XS Storlek det samma som i Sverige eller inte? Och kan man lita på säljaren eller va tycker ni? Och över huvudtaget kan man lita på iOffer?

Beställde massa produkter för runt 3 veckor sen från 6 olika säljare,inte fått grejerna ännu..så börja bli lite nojig.Borde kanske beställt 1 sak i taget för o se ifall man får produkten.Misstänker att många har fake recensioner.När man googlat lite så ser man vissa som klagat på att de fått fel storlekar,fel färger och vissa har inte ens fått deras saker...så man får hålla tummarna.Sedan så kostar pikén du länka till runt 100 kr,de lägger alltid till runt 10-20% av priset när den ska dras från kortet,vilket de inte säger till innan.Allt jag beställde kosta mig straxt under 3000 kr så man får hoppas på att man får något iallafall.

De säger dock att man får vänta i 2-4 veckor tills man får produkterna.
Citera
2015-12-04, 19:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StreetGroup
Beställde massa produkter för runt 3 veckor sen från 6 olika säljare,inte fått grejerna ännu..så börja bli lite nojig.Borde kanske beställt 1 sak i taget för o se ifall man får produkten.Misstänker att många har fake recensioner.När man googlat lite så ser man vissa som klagat på att de fått fel storlekar,fel färger och vissa har inte ens fått deras saker...så man får hålla tummarna.Sedan så kostar pikén du länka till runt 100 kr,de lägger alltid till runt 10-20% av priset när den ska dras från kortet,vilket de inte säger till innan.Allt jag beställde kosta mig straxt under 3000 kr så man får hoppas på att man får något iallafall.

De säger dock att man får vänta i 2-4 veckor tills man får produkterna.

Men tycker du att jag borde beställa piken det jag är orolig för är storleken
Citera
2015-12-04, 19:21
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xboi01
Men tycker du att jag borde beställa piken det jag är orolig för är storleken

Köp en storlek större,har sett folk som sagt att storlekarna är mycket mindre än de vi har i Sverige,man får inte glömma att allt man beställer är från Kina,och de är ju mycket mindre än oss där,så en L på dem är som S eller M på oss Svenskar haha.Sen så är de värsta som händer att du inte skulle få den och förlorar runt en hundralapp vilket inte är så jättefarligt.Men bara att beställa på
Citera
2015-12-04, 21:24
  #6
Medlem
Onkelkonkels avatar
[WOT]

Har handlat en hel del igenom ioffer.
Rent skitsnack att det "läggs till" 10-20% på priset.
Det vore isåfall om valutakursen inte stämmer då man kan se pris i SEK, kolla istället priset i amerikansk dollar och sedan in på Forex.se så får du en bra bild av vad det går på.

Ang kläder har jag köpt någon piké (RL) och dom var OK kvalité och jag tog XL istället för "svensk mått" L, satt som en smäck!

Aldrig blivit blåst på ioffer, åkt på tull totalt 2ggr av ca 30 ordrar. Vet man hur saker och ting går till så är det inte speciellt svårt att betala bassumman på ett paket värt 2k.

Känns allmänt som att antingen många säljare har flyttat eller blivit "avstängda" för förr så fanns det fler och man kunde pressa priserna bättre, nog fortfarande enkelt mtp att du pratar om kläder.

Hittar du en säljare som levererar bra saker så beställ rejält nästa gång och börja med att dra av ca en fjärdedel (om priset redan är OK) i ditt första bud till säljaren.

[/WOT]
Citera
2016-11-04, 02:01
  #7
Medlem
glutfargass avatar
Jag blev acammad idag v ioffer. Mitt konto tömdes.
Citera
2016-11-10, 21:36
  #8
Medlem
Jag har en fråga till er med lite mer erfarenhet, är det någon ide att lägga bud eller ska man köpa varan för det accepterade priset?
Citera
2016-11-17, 02:09
  #9
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonet1242
Jag har en fråga till er med lite mer erfarenhet, är det någon ide att lägga bud eller ska man köpa varan för det accepterade priset?
Köpa varan bara, många säljare budar med andra konton för att pusha så nära som köp priset som möjligt
Citera
2016-11-17, 10:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Köpa varan bara, många säljare budar med andra konton för att pusha så nära som köp priset som möjligt



Tack!
Citera
2017-09-11, 00:17
  #11
Medlem
Grankulas avatar
Bumpar denna tråd lite.

Tänkte köpa ett skärp ifrån den där sidan. Någon som fått sina grejer därifrån än så länge ? lite rädd att bli scammad. Typ att de snor alla ens pengar på kortet (om man betalar med sitt egna, och inte via typ paypal eller nått)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback