Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-04, 12:04
  #1
Medlem
letspanics avatar
Har fått flera meddelanden från ESET om DNS-förgiftning och TCP paket som är ogiltiga, så jag antar att någon eller några försöker hacka min dator. Har dock inget superkänsligt men skulle vilja logga in på min bank, paypal etc utan att behöva känna mig orolig. Så vad finns det att göra?

IP-adresserna verkar vara från USA, cambridge bla.
Citera
2015-12-04, 12:05
  #2
Medlem
letspanics avatar
Ett IP har nekats 101 ggr...
Citera
2015-12-04, 13:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Har fått flera meddelanden från ESET om DNS-förgiftning och TCP paket som är ogiltiga, så jag antar att någon eller några försöker hacka min dator. Har dock inget superkänsligt men skulle vilja logga in på min bank, paypal etc utan att behöva känna mig orolig. Så vad finns det att göra?

IP-adresserna verkar vara från USA, cambridge bla.

Du får vara mer specifik. Klistra in loggrader.
Citera
2015-12-04, 13:43
  #4
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Du får vara mer specifik. Klistra in loggrader.

Det här är det jag hittade:

Är det normalt? Jag har inte torrent igång.
__________________
Senast redigerad av letspanic 2015-12-04 kl. 14:10.
Citera
2015-12-04, 15:16
  #5
Medlem
Det verkar som någon är inne på ditt nätverk. Var sitter du, och hur är du uppkopplad?
Citera
2015-12-04, 16:05
  #6
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Det verkar som någon är inne på ditt nätverk. Var sitter du, och hur är du uppkopplad?

Jag sitter i Frankrike och jag har ADSL-uppkoppling hemma. Jag har haft problem med internet ett tag och rapporterat det, det kan inte vara operatören som är inne och försöker fixa?

Vad kan jag göra om så inte är fallet?
__________________
Senast redigerad av letspanic 2015-12-04 kl. 16:07.
Citera
2015-12-05, 09:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Jag sitter i Frankrike och jag har ADSL-uppkoppling hemma. Jag har haft problem med internet ett tag och rapporterat det, det kan inte vara operatören som är inne och försöker fixa?

Vad kan jag göra om så inte är fallet?

Det ser ut som någon klant som inte riktigt vet hur man gör, som tur är.
Jag antar du kör trådlöst? Deaktivera WPS och byt din wifinyckel. Först kan du passa på at kolla i din router om några fler enheter är anslutna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback