Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-03, 15:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricola
Kommer de bara upp när du surfar?

Ja precis!
Citera
2015-12-03, 15:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbaff
Men hallå gott folk?
Det är ju såklart nån jävla popup från nån sida som säger att du har virus för den vill att du ska klicka eller ladda ner något skit som skapar virus...

Det är ju samma när man är inne på en viss typ av sidor på datorn. Hur kan ni inte förstå detta? Skaffa en adblock eller popupblock och sluta nojja.

Men problemet ligger ju att jag inte kan surfa över huvud taget eftersom den här varningen dyker upp hela tiden. Hur blir man av med detta? Det finns ingen adblock till android vad ja vet?
Citera
2015-12-03, 17:29
  #15
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Kundtjänst för vad? De är nog inte samsungs fel, det är nåt virus väl?

Tja, det var bara ett tips. Jag gissar att Samsung i alla fall kan vägleda dig lite i alla fall.
Citera
2015-12-03, 17:31
  #16
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Men problemet ligger ju att jag inte kan surfa över huvud taget eftersom den här varningen dyker upp hela tiden. Hur blir man av med detta? Det finns ingen adblock till android vad ja vet?
Jo, om du rootar telefonen.
Citera
2015-12-03, 17:35
  #17
Medlem
NotBads avatar
En viss "oförstörbara" pop-ups ligger gömda i annonser.

However, när jag hade ett liknande problem så skaffade jag Anti-Malware

Jag vet ju inte exakt vad du gjort, men det är såhär jag löste det.
Citera
2015-12-04, 09:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Ja surfade på mobilen förut och då kom detta meddelandet upp, och hela mobilen började vibrera:

VIRUS PÅTRÄFFAT Den senaste webbsidan du besökte har infekterat din enhet med ett virus. Tryck ok för att påbörja reperationsprocessen.

Jag stängde ner internet, men när jag öppnar internet igen så kommer varningen upp igen, och mobilen börjar vibrera igen ..

VAD SKA JA GÖRA?

Du ska avinstallera alla appar du inte är _HELT SÄKER_ på är okej. Det finns mängder med appar i Google Play som ställer till det så här.
Citera
2015-12-16, 01:03
  #19
Medlem
penguinfriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Men problemet ligger ju att jag inte kan surfa över huvud taget eftersom den här varningen dyker upp hela tiden. Hur blir man av med detta? Det finns ingen adblock till android vad ja vet?

Lite klargörande i dina inlägg. För att få hjälp tala gärna om vilken miljö du har:
som telefonmärke, os och osversion samt annat speciellt (rootad eller jailbreakad).
Nästa sak "surfa" vad menar du med det
I: att använda en browser för att komma till någon http(s) sida (Vilken browser)
II: allmänt använda en appl som använder internet.

Ursäkta om jag är petig men det kanske kan ge dig info how to solve it.
__________________
Senast redigerad av penguinfriend 2015-12-16 kl. 01:07.
Citera
2015-12-19, 03:48
  #20
Medlem
laddat ner malwarebytes och scannat mobilen?

Sen där du rensar datai programhanterare,prova att rensa cache och tvångsavsluta också
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback