2015-12-03, 11:51
Medlem
http://www.dt.se/dalarna/rattvik/en-...takt-i-rattvik
En person gripen. Någon som vet mer?
Citera
2015-12-03, 11:56
Medlem
citat:
"En person sitter anhållen misstänkt för våldtäkt i Rättvik. Våldtäkten ska ha inträffat på biblioteket vid 14.30-tiden på onsdagseftermiddagen.

Ärendet utreds av länskriminaljouren under ledning av åklagare.

Texten uppdateras."
Citera
2015-12-03, 12:09
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snipphanen
citat:
"En person sitter anhållen misstänkt för våldtäkt i Rättvik. Våldtäkten ska ha inträffat på biblioteket vid 14.30-tiden på onsdagseftermiddagen.

Ärendet utreds av länskriminaljouren under ledning av åklagare.

Texten uppdateras."

Jag letade runt men alla nätblaskor (som jag kontrollerade) hade samma korta snutt.
En våldtäkt på eftermiddagen.....i ett bibliotek.......det kan bara vara en mas.....något annat är ju inte att tänka på!
Citera
2015-12-03, 12:53
Avstängd
HBOLLs avatar
När ska media återuppta rapportering om dessa våldtäkter, det är allmänintresse och ett problem ett invandrar problem.
Citera
2015-12-03, 12:56
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
En våldtäkt på eftermiddagen.....i ett bibliotek.......det kan bara vara en mas.....något annat är ju inte att tänka på!

Njaaee.... Det har ju blivit flyktingboenden osv även i motsträviga Rättvik på senare tid... Nog tror jag att vi kan följa statistiken även i detta fall...
Citera
2015-12-03, 13:33
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag letade runt men alla nätblaskor (som jag kontrollerade) hade samma korta snutt.

En ny-mas kan det nog vara ja.

Citat:
2015-12-03 12:24, Våldtäkt, Rättvik
Igår, 151202, kl 14.37 inkom larmn om att en kvinna skulle ha utsatts för ett sexualbrott på biblioteket i Rättvik.

En dryg timme senare greps en man född 1988 misstänkt för brottet. Mannen anhölls senare misstänkt för våldtäkt.

Förundersökningen är i ett tidigt och känsligt läge. Brottsplatsen ska undersökas av kriminaltekniker. Eventuella spår ska analyseras. Förhör ska hållas med målsäganden och den misstänkte och eventuella vittnen. Mot bakgrund av resultatet av den fortsatta utredningen kommer åklagaren att under de närmaste dagarna ta ställning till om den misstänkte ska begäras häktad eller ej.

Någon information utöver denna kommer inte att lämnas i nuläget. Då ytterligare information kan ges kommer sådan att lämnas på detta sätt.

Vi tar gärna emot iakttagelser i anslutning till brottsplatsen vi den aktuella tiden. Man kan då ringa 114 14 och lämna sin information.

https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...dtakt-Rattvik/
Citera
2015-12-03, 13:43
Medlem
jack.danielss avatar
Tro fan att utredningen befinner sig i ett känsligt läge! Mao. Hur skall de utforma texter och info så att det inte framgår att det är en nysvensk som gjort det?
Däri ligger dilemmat för polis och media, själva sakfrågan har lägre prioritet...
Citera
2015-12-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Tro fan att utredningen befinner sig i ett känsligt läge! Mao. Hur skall de utforma texter och info så att det inte framgår att det är en nysvensk som gjort det?
Däri ligger dilemmat för polis och media, själva sakfrågan har lägre prioritet...

Jag vill nog påstå att dom bekräftar själva i texten att det är tal en asylsökande som gjort denna våldtäkt.
Citat:
Mot bakgrund av resultatet av den fortsatta utredningen kommer åklagaren att under de närmaste dagarna ta ställning till om den misstänkte ska begäras häktad eller ej.

Det är nämligen ytterst sällan någon blir häktad när en våldtäkt skett om inte det finns en flykt risk
Citera
2015-12-03, 14:01
Medlem
NeutronStars avatar
Hur fasen våldtar man någon på ett bibliotek? Känns inte direkt som högoddsare att man åker fast liksom. Då har man riktigt jäkla svårt att kontrollera sig.

Extra polisbevakning vid Turisthotellet nu (som numera är asylboende)?
Citera
2015-12-03, 14:10
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Hur fasen våldtar man någon på ett bibliotek? Känns inte direkt som högoddsare att man åker fast liksom. Då har man riktigt jäkla svårt att kontrollera sig.

Extra polisbevakning vid Turisthotellet nu (som numera är asylboende)?

Personen (GM) har uppenbarligen agerat på primitiva impulser här. Dålig sexualkontroll och en nedvärderande syn på kvinnans sexualitet. Kanske en kulturkrock? Hon kanske var relativt lättklädd mot vad personen är van vid. Om det var en asylsökande / man med utländsk bakgrund dvs
Citera
2015-12-03, 14:11
Medlem
Kalle81s avatar
Jag tycker det här är så dåligt. Ett bibliotek ska vara som en kyrka för oss litteraturälskare.

Vad ska en bibliotekarie göra, hon väger ofta mellan 40-60 kg, och en våldtäktsman kan vara 2 meter lång och väga 120 kg.

Hoppas de får fast han, eventuellt kan man kolla allas lånekort från de som lånat böcker den dagen och ta DNA på dem.
Citera
2015-12-03, 14:15
Moderator
Siegfrids avatar
Född 1988, låter som om vi har att göra med ett ensamkommande flyktingbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in