Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-07, 00:16
  #1
Awaiting Email Confirmation
vem vinner i slutändan då båda släppts tror ni?
Citera
2005-11-07, 05:54
  #2
Banned
Zeldars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Den första, eller den andra kanske.

Kul .


Förutsatt att 360 "knäcks" som gamla Xbox så att man kan pula in större HD och lägga in rippade spel så vinner den!
(Hmm... Jag tror nog att den kommer att vinna ändå)
Citera
2005-11-07, 07:50
  #3
Medlem
Gaffes avatar
Finns det inte redan x antal trådar om det här.. tror iaf på 360
Citera
2005-11-07, 07:52
  #4
Banned
Det ultimata vore om de startade ett samarbete, xbox hårdvaru och sonys spellicenser. Dock tror jag att ps3 kommer att vinna mellan dessa nu,
Citera
2005-11-07, 09:28
  #5
Avstängd
ikaris avatar
Flera 360 devkits har ju blivit snodda i tyskland av någon av de större "chip"grupperna. så det tar nog inte lång tid innan den är knäckt.
Ps3 kommer ju inte än på ett tag och 360 släpps om lite mindre än en månad.
Sen går ju ryktet att Ps3:an kommer toppa 360s höga pris. Så man får väl räkna med ca 5-6000 bara för konsollen.
360 får väl ett tidigt grepp på marknaden, men dum som jag är köper jag säkert båda
Citera
2005-11-07, 10:12
  #6
Medlem
cocksuckers avatar
Ps3 kommer ju att bli en bättre maskin, och förmodligen också ha bättre spel, Däremot blir den säkert dyrare och så kommer den senare, och eftersom den största kundkretsen ändå måste vara 10 åringar så kommer det nog bli många 360 som julklappar och därmed "vinner" väl xbox då..


Jag kommer iaf satsa på ett chippat PS3 med en fin stor hårddisk, sen om det tar ett år innan man kan göra det spelar inte så stor roll, jag klarar mig ett tag till med PS2 och Xbox
Citera
2005-11-07, 10:27
  #7
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocksucker
Ps3 kommer ju att bli en bättre maskin, och förmodligen också ha bättre spel, Däremot blir den säkert dyrare och så kommer den senare, och eftersom den största kundkretsen ändå måste vara 10 åringar så kommer det nog bli många 360 som julklappar och därmed "vinner" väl xbox då..

Nej, deras främsta kundgrupp är absolut inte 10 åringarna. Hur många 10 åringar kan lägga 600 på ett spel till xbox idag?

18-24 är troligen gruppen man har mest fokus på men den viktigaste gruppen är som alltid 25-34 där det både finns tid, pengar och ett behov av spelkonsoler.
Jag läste dessutom för något år sedan att nära varannat amerikanskt hem har två spel konsoler hemma så jag gissar att det blir mycket fokus på familjer också.

Spelen kommer att kosta hemska pengar men å andra sidan frågar jag mig hur mycket dom kommer att gå back för varje 360 dom säljer.
Citera
2005-11-07, 23:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yendor
...men å andra sidan frågar jag mig hur mycket dom kommer att gå back för varje 360 dom säljer.

De lär ju inte gå mer i back ju fler de säljer, eller?
Citera
2005-11-07, 23:11
  #9
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hristo
De lär ju inte gå mer i back ju fler de säljer, eller?

Jo, de subventionerar konsollerna och tar igen pengarna på licenskostnaden för spelen. Det är vad de gjort med Xbox i alla fall. Det är därför det är lite märkligt att säga att man "vinner" ett konsollkrig om kosnollen blir knäckt och chippad. Tillverkararen går ju nämligen back om du bara köper en konsoll och inga originalspel.
Citera
2005-11-07, 23:40
  #10
Medlem
Slipstreams avatar
köper den som blir chippad först..
Citera
2005-11-07, 23:42
  #11
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hristo
De lär ju inte gå mer i back ju fler de säljer, eller?

Jodå... förlorar du 1000 pix per konsol så förlorar du 10000 på 10 konsoler.
Microsoft har i all fall tidigare tagit in pengarna på tillbehören och på spellicenserna
Citera
2005-11-07, 23:46
  #12
Medlem
Aephirs avatar
PS3'an kommer att bli snabbare än xbox 360 till och med 2ggr så snabb. kommer även ha support för HDD, och kommer med all säkerhet kunna bli chippad... jag kommer välja PS3 även om det kommer först mot mars.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback